Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Massi Nissa

Massi Nissa

16-12-2008 om 21:20

Zes weken zomervakantie vo?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oeps

...er voor je zijn als je ze nodig hebt, bedoel ik natuurlijk. Dat ze er zijn als ze jou nodig hebben, daar schiet je weinig mee op

Tirza G.

Tirza G.

22-12-2008 om 13:53

Ellen

Jemig, ik schrik er van. Wat akelig. Wat moet dat een deceptie zijn, bah bah bah.

Tirza

Jemig ellen

....dat ze niet eens wilden kómen!

Ellen Wouters

Ellen Wouters

22-12-2008 om 23:53

Ach

Ja, ik vond het ook nogal tegenvallen. Maar tegelijk paste het wel in het hele plaatje. Er zijn veel gekke dingen gebeurd, een verhaal op zich. Maar er kunnen in organisaties heel veel gekke dingen gebeuren voordat het de moeite waard wordt voor vakbond of hogere besturen om er werkelijk wat aan te doen.

Daarom vind ik het ook altijd zo kolderiek als in draadjes over onderwijs en slecht management gezegd wordt "dan moet het personeel maar ruzie met de baas gaan maken". Duh. In theorie is dat waar, in de praktijk zijn sommige bazen machtig en intimiderend genoeg om mensen echt ongelukkig te maken. Van de collega's met wie ik een paar jaar geleden begon is intussen meer dan de helft weg of heeft langdurig ziek thuis gezeten.

Ik ga dus ook de strijd niet meer aan, ik ben een paar jaar geleden langs de rand van een instorting gescheerd. Ik doe mijn werk zo goed als ik kan en trek me van de rest niet meer zo veel aan, en ik probeer niet meer de situatie te verbeteren.
Zo komen de cynici in de wereld.

En om even terug naar het onderwerp te gaan: ik heb dus ook geen enkel vertrouwen in regelingen in de trant van "hier een stukje erbij, daar een stukje eraf". In mijn ervaring wordt altijd maar één deel van de ruil gerealiseerd. Dat deel dat je moet inleveren.

Groet, Ellen

pristel

pristel

24-12-2008 om 17:46

3 maatregelen ter verbetering van het onderwijs

Ik zit in het onderwijs en heb nogal sterke en soms radicale ideeën over hoe het onderwijs verbeterd zou kunnen worden. Helaas niet uitvoerbaar (vanwege de bonden!). Zo ben ik er van overtuigd dat als je met onmiddelijk ingang 10% van het personeel ontslaat (en dan natuurlijk het slecht functionerende deel), er een organisatie zou ontstaan waarin prima te werken zou zijn.

Hebben jullie ook zulke voorstellen? Wellicht kunnen we eens inventariseren (brainstormenderwijs, dus zonder belemmeringen). Ieder bedenkt drie maatregelen om het onderwijs te verbeteren....

(de mijne komen later...)

Pristel

pristel

pristel

26-12-2008 om 12:40

3 maatregelen

Hmmm, ik heb mezelf wel een opdracht gegeven, zeg! Een poging:

1. ontslag van personeel vergemakkelijken (daardoor ook geen waterscheiding meer tussen vast en flexibel personeel: iedereen krijgt 2 maanden proef en daarna gewoon een contract).
2. geen verlate instroom meer in het hbo. (Een groot belasting in het hbo, die inschrijvers tot 1 oktober. Studenten schrijven zich steeds later in, zelfs tot in september. Hierdoor verloopt alles chaotisch tot half oktober, terwijl je in deze beginperiode juist je studenten goed op de rails wilt zetten. Sommige collega's zien er in deze periode uit alsof het eind juni is: verroofbouwd).
3. minumumeisen aan personeel: minimaal 1 opleidingsniveau hoger dan de studenten/leerlingen. (Deze eis wordt in theorie wel gesteld, maar in de praktijk niet toegepast).

Wat jullie?

pris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.