Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
ayla

ayla

24-01-2012 om 20:49

Ziek, school , cito's

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anna van noniemen

anna van noniemen

26-01-2012 om 09:49

En gewoon lekker hangen voor de tv?

Dat is toch juist het privilege van ziek zijn? Dat je gewoon lekker kunt bankhangen?

ayla

ayla

26-01-2012 om 10:05

Doet ze al

nickeloedeon komt me mijn neus uit. Maar ze heeft opleving, inzinking, opleving, inzinking. Gisteren ging ik alleen kleutyerbroertje halen en ze wilde thuis blijven, ik ben dan toch wel een uurtje weg, Kom ik thuis, vind ik een huilend meisje, ze had opeens zo'n hoofdpijn. Kruikje gegeven, in bed gelegd, donker gemaakt. is ze in slaap gevallen. drie kwartier later staat ze op om te gaan WII'en

Tango

Tango

26-01-2012 om 10:36

Ziek zijn

Als ze hier ziek zijn moeten ze eigenlijk altijd wel verplicht naar bed 's middags. Dus dat gebeurt altijd wel. Verder ga ik ook niet de hele dag lopen vermaken. Gewoon zelf spelen, televisie kijken (en dan gaan nickelodeon, want dat vind ik zelf veel te druk) maar gewoon een dvd'tje erin. Beetje computeren, boekje lezen (voorlezen) en dat is het dan wel zo'n beetje. Ben zeker een ontaarde moeder? Want cakejes bakken e.d. doe ik niet met ze als ze ziek zijn.
Verder nog even w.b. thuishouden van school. Hier kijk ik gewoon naar het kind, als ik denk dat het kind thuis moet blijven, blijft het thuis. Cito of niet maakt dan niet uit. Halen ze dan daarna wel weer in. Maar hier weten we ook niet of er cito's zijn. Wel ongeveer, maar niet precies welke dagen.
En rapporten laten zien aan opa's en oma's, sinds wanneer mag dat nu niet meer????? Dat vinden kinderen toch juist leuk en hier krijgen ze er vaak nog een leuk zakcentje voor. Ooms en tantes e.d. doen we weer niet, maar opa en oma weten ook vaak wel wat er speelt op school en zullen geen negatieve opmerkingen maken over het rapport.

Annet

Annet

26-01-2012 om 11:28

Luisterboek aanzetten

en dan gewoon via de luidspreker in de kamer (als ze lekker op de bank ligt).
Mijn kinderen luisteren nooit thuis naar een boek, behalve als ze ziek zijn.

ayla

ayla

26-01-2012 om 11:29

Goede tip

die ga ik zeker doen

Serwe

Serwe

26-01-2012 om 14:30

Knutselen

Als ze van knutselen houdt kan je zo'n knutselpakket meenemen van de speelgoedwinkel. Daar zijn ze hier altijd wel een uurtje zoet mee.

Fransien

Fransien

26-01-2012 om 15:57

Knutselen

Of misschien met de werkbladen van www.ontdekplek.nl, mijn kinderen willen werkblad nr 5 gaan doen, een pneumatische dinosaurus maken, al heeft oudste dochter al verklaard dat het in haar geval een leeuw gaat worden, dinosaurussen zeggen haar niet zo veel.

ayla

ayla

26-01-2012 om 16:57

Morgen weer koorts

Nog steeds 39 koorts, schiet niet echt op dit
Ik zal voor morgen maar eens naar die werkbladen kijken

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

ayla

ayla

26-01-2012 om 18:15

Morgen weer thuis bedoel ik

Tango

Tuurlijk mag je rapporten laten zien. Wij doen dat niet. Dat is onze keuze.

Maar ayla geeft aan dat er commentaar komt nadat dochter haar rapport heeft laten zien. Het mede daarom zo belangrijk dat Ayla dochter haar cito's goed doet. In dat geval zou ik die rapporten niet meer laten zien.

liedewij

liedewij

26-01-2012 om 18:59

Prestatiemaatschappij

Ik was degene die vroeg in deze draad wat het nut was van dat de school meldt aan ouders wanneer de cito's zijn. Omdat het niet eens in mij opgekomen is om daar rekening mee te houden, op wat voor manier dan ook. Ik val echt van m'n stoel dat ouders daar in groep 5 al zo'n heisa van maken.
Prestatiemaatschappij ten top!

Mover

Mover

26-01-2012 om 20:12

Ipv nickelodeon

laat ik 'm hier ook veel kijken naar History; Nat.Geo Wild; Discovery Science, Animal planet, enzovoorts.
Ik roep dan altijd dat hij een half uur leer-tv moet kijken, en daarna mag weer een half uur schreeuw-tv

mar

mar

27-01-2012 om 09:35

Als het mijn kind was...

Zou ik gaan voor rust. Dus geen nickelodeon (mag hier sowieso niet gekeken worden, dus dat is makkelijk), geen Wii of wat er nog meer aan "drukke" dingen is. Wat wel: samen op de bank, verhaal voorlezen, een mooi boek lezen of platenboek bekijken. Een handwerkje doen voor bijvoorbeeld de pop. En eventueel een ouderwetse film als Emil, Bolderburen etc. En als het goed lijkt te gaan even een halfuurtje naar buiten als het lekker weer is.

Fransien

Fransien

27-01-2012 om 09:49

Beterschap

Beterschap met je dochter, met een beetje mazzel knapt ze gauw weer op.

ayla

ayla

27-01-2012 om 17:47

Arm meisje

Om er even uit te zijn vanmiddag een half uurtje naar de bieb geweest, was ook wel het maximum wat ze aankon. Ze ligt nu alweer een drie kwartier op de bank te slapen.

anna van noniemen

anna van noniemen

27-01-2012 om 18:54

Flink te pakken!

en ik denk dat je haar het beste gewoon alle rust kan geven....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.