IngridT
18-12-2009 om 10:33
Zo, hier is de kerstvakantie begonnen!
wegens de overdadige sneeuw zijn zowel de basisschool als het VO vandaag al gesloten. (noord drenthe)
Raar begin van de vakantie! Er stonden op de basisschool ook wel een paar moeders raar te kijken toen ze om 15.15 ontdekten dat ze voor morgen nog nood-opvang moesten regelen wegens werk of zo. Heb dit in ruim 8 jaar 'schoolervaring' ook nog nooit eerder meegemaakt.
Zijn wij de enigen? of zijn er meer ouders die alle kroost al thuis hebben?
Ingrid
T&T
18-12-2009 om 10:52
Ijsvrij!
Ik heb als kind ook wel eens ijsvrij gehad! vonden we helemaal geweldig natuurlijk.
))
Mijn kinderen hebben dat gelukje nog niet gehad, en ook nu ligt er in limburg nog niet zoveel sneeuw...jammer he...
Ach ja, vanmiddag hebben ze allemaal vakantie.
groetjes, Tess
Bastet
18-12-2009 om 11:51
Nee
De twee oudsten zijn al vrij vandaag,maar niet vanwege de sneeuw.De jongste gaat gewoon de hele dag naar school,heeft ook kerstviering gehad vanmorgen.
Groetjes,bastet
Brianna F
18-12-2009 om 12:17
Hier niet
De school heeft in al haar wijsheid besloten de leerlingen maandagochtend nog 4 uurtjes naar school te laten komen. En dan de kerstlunch en rapport uitreiking te houden. Er hebben zich 100 leerlingen minder opgegeven voor de lunch dan vorig jaar, allemaal ziek maandag?
janitha
18-12-2009 om 13:46
Hier ook sneeuwvrij
En de kerstwandeling gisteravond ging ook niet door. Epicentrum van de sneeuwtoestand was in Drenthe dan ook Roden en Norg!
En onze straat is ook gewoon nog bedekt met een laag sneeuw en ijs. Genieten! 't Is gewoon een sociaal gebeuren dit alles!
Silone
18-12-2009 om 14:29
Janitha en ingrid
Nou ZO veel ligt er hier niet. De kerstwandeling gisteravond van school (met sintmaartenlampjes) naar de kerk ging wel door. Die wandeling waar ik nog zo over gemopperd heb, vanwege schoolkerstdrukte. Het was práchtig. Eerst op het schoolplein warme choco, toen kerstliederen zingen in die verstilde wereld, en daarna in een lint op weg naar de kerk in een pak sneeuw.
En dat terwijl ik dacht dat onze witte kerst alleen zou onstaan door de stofoverlast ivm keukenverbouwing ![]()
Puck2
18-12-2009 om 15:44
Hier ook sneeuwvrij
Gistermiddag waren de kinderen al traditiegetrouw vrij. 's Avonds is het gezamelijk kerst"diner" en daarna de kerstviering op school. Vandaag zouden ze alleen 's morgens nog naar school moeten maar ze hebben een extra ochtendje vrij gekregen. Wel heel netjes: kinderen waarvan de ouders moesten werken en geen oppas hadden konden wel gewoon op school komen.
Sancy
18-12-2009 om 16:46
Hier ook sneeuwvrij
maar dan anders: de wereld was sneeuwvrij, tot een uurtje geleden ongeveer. Nu ligt er een heel dun laagje sneeuw.
Lynna
18-12-2009 om 17:51
Kost dat niet later in het jaar een dag?
Ik las gister in de jaaragenda van mijn dochter (middelbare) dat ze 29 april vrij heeft, tenzij er een keer ijsvrij is geweest. Is dat bij jullie ook zo? Dan ben je dus dat lange weekend weer kwijt.
janitha
18-12-2009 om 18:28
Silone
hier zou de kerstwandeling uitgezet zijn door een spoor van waxinelichtjes in glazen potten te volgen. Overal kersttaferelen onder carports van mensen die dichtbij school wonen. En dan koor en choc.melk op schoolplein, met vuurkorven. Nee dus. Plan kan 12 maanden opgeschoven worden. Maaar, het is zo mooi. Iedereen groet iedereen. Met vereende krachten de gestrande auto's op weg helpen. Je pikt de auto's op zomerbanden er zo uit. Ook vandaag is onze straat wit gebleven. Het sneeuwt nog steeds! Het is feest!
Puck2
18-12-2009 om 19:24
Lynna
Er zijn altijd een paar vrije dagen in te plannen en als die van te voren al allemaal vergeven zijn dan moet je idd ergens anders een dag weer inleveren. MAar onze directeur is altijd heel erg zuinig op die vrije dagen en die worden dus nooit standaard ingeroosterd. Dan kan er eigenlijk altijd wel een extraatje als sneeuwvrij, zwemvrij o.i.d. af.
Jade
19-12-2009 om 15:23
Donderdag....
....hadden mijn kinderen al vakantie: mijn zoon hoefde die dag al niet eens meer naar school i.v.m. het weer (en vrijdag ook al niet) en mijn dochter heeft vakantie vanaf donderdagmiddag.