Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Fianna

Fianna

21-06-2011 om 17:28

Zoon naar groep 3

Voor degene die het gevolgd hebben. Ik heb vandaag een gesprek gehad met de juf en ib-er van zoon over het wel of niet doorgaan naar groep 3. Ter opfrissing: zoon is van 4 okt en vorige school wilde eigenlijk niet eens de discussie aan.
Lang verhaal kort: zoon mag na de zomer naar groep 3. Ze vonden hem zeker niet te jong overkomen en zijn citoscores waren gemiddeld. Wat ik dan weer goed vind omdat hij dit jaar grotendeels groep 1 stof heeft gehad op oude school.
De bezwaren die vorige school zag en ik niet zagen ze hier ook niet.
Was echt een prettig gesprek! Er werd zo waar naar mij geluisterd en de ib-er had eigenlijk nog geen besluit genomen totdat zij mij erover gepolst had. Ik kreeg echt het gevoel dat we om de tafel zaten ipv tegenover elkaar zoals op vorige school.
Hij krijgt wel wat werk mee in de zomervakantie omdat hij wel wat achter loopt op een onderdeel bij taal, maar dat komt omdat hij maar zo kort groep 2 stof krijgt.
Nou ik ben heel blij!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Top!

En dan ook nog met zo weinig inzet van jouw kant ...

Dat hoop ik dus nu ook, dat ik dit ga ervaren. Het is zo dubbel, dat je aan school moet duwen en trekken is normaal. Dat werd mij tenminste overal voor gehouden. Maar toch blijkt het dan bij een andere school heel anders te kunnen. Mijn oudste, die een half jaar voor de jongste is gewisseld is enorm opgebloeid. En de gesprekken op school zijn alleen nog maar voor de vorm...

Lekker hoor!
En die kinderen ontwikkelen zich zo grillig, ik zou me geen tel druk maken over eventuele achterstanden. Over het algemeen is de overgang naar groep 3 een grote stap, ik denk dat een kleine achterstand daar tegen weg valt. Sowieso heb ik niet al te veel verwachting van "De Stof Van Groep 2".... ik zou lekker genieten van de vakantie en het komt vast helemaal goed volgend jaar.

Fianna

Fianna

21-06-2011 om 19:35

Weinig inzet

Zeg maar totaal geen inzet heb ik er voor hoeven doen! Ik ben eigenlijk flabbergasted. Ging er eigenlijk al heen met het idee dat het een moeizaam gesprek met duwen en trekken zou worden waarbij mijn observatie en mening over zoon zouden worden afgedaan als zijnde onbelangrijk of onjuist.
Wat je zegt over dat kinderen zich zo grillig ontwikkelen is precies wat de ib-er zei. Zij zei eigenlijk dat ze bang was als zoon nog een jaar ging kleuteren hij zich in december al ging vervelen. dat vond ze eigenlijk een groter probleem dan er eventueel harder aan moeten trekken.
De bedoeling is dat ik een beetje ga oefenen met hakken en plakken, Vin'k best.

Nou beuk, wat hebben we toch weer mooi goede besluiten omtrent onze kinderen genomen! Ook echt geweldig dat het voor jullie zo goed uitpakt. Wat kan dat een voldoening geven vind ik. nachtenlang piekeren, zal ik, of toch niet, wat nou als het net zo erg is of erger enz enz en dat het dan zo goed uitpakt allemaal. Heerlijk als iets opgelost wordt!

Cool!

Leuk, goed, fijn, geniet!
Groet,
Miriam Lavell

Oh...

hak
ken
en
plak
ken
... dat is idd prima te doen, kan gewoon tussendoor. Hoef je niet voor te gaan zitten. Kan ook met rijmpjes en dan een beetje overdreven mee zitten klappen of in de auto/op de fiets/bij het wachten bij de bushalte.

Fianna

Fianna

21-06-2011 om 19:47

Precies, gewoon een spelletje!

dat was zijn grootste achterstand, plus niet goed kunnen definieren wat het beginletter is.
Anyway, huidige school vermoedt wel dat hij misschien een licht hoorprobleem heeft, wat ook daar mee kan samenhangen, dus dat ga ik uitzoeken.

Asa Torell

Asa Torell

21-06-2011 om 20:53

Hoera

wat fijn!!! Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn, zowiezo en dan ook nog met het idee dat je zo'n goede keus gemaakt hebt!

Guinevere

Guinevere

21-06-2011 om 21:11

Fijn

Fijn, van harte, je overstap wordt tot nu toe aan alle kanten beloond! Een jaar gewonnen eigenlijk! So sie je maar!

Fianna

Fianna

21-06-2011 om 21:58

Ik ben gewoon echt erg blij!

Ik ben ook gewoon blij dat ik niet achterlijk blijk te zijn of dingen niet goed zie. ik heb gedacht dat middelste zoon toe was aan groep 3 en die gedachte wordt bevestigd, nu uiteindelijk, maar ik ging toch even aan mezelf twijfelen. Maar nee, ik heb niet een 'rel geschopt' om niks (van school wisselen). Bovenal ben ik blij dat deze school kennelijk heel veel waarde aan de mening van de ouders hecht en nog veel beter: mijn kinderen lijken het bijzonder goed te doen op deze school. Beiden enorm opgebloeid.
Ik was er gisteren ergens in de middag om oudste zoon op te halen voor iets, dus tijdens lesuur. Wat mij opviel (heb ik nl ook meerdere maken vorige school gedaan): de rust die er heerste, zo'n heerlijke kalme sfeer. Wist niet wat ik meemaakt en zoon zat met rode wangen van inspanning en interesse te luisteren naar de juf in een doodstil lokaal. Gewoon geweldig!
Ik geloof dat vorige school echt een slechte school is, althans voor mij kinderen.

En pelle, idd op die manier, altijd leuk, zo oefenen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.