Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
20-04-2012 om 17:05
Ik weet niet of mijn vraag hier hoort of bij zorgenkinderen.
Zoon, 12 jaar, regulier basisonderwijs scoorde bij de CITO een HAVO/VWO advies en omdat de plaatselijke HAVO/VWO school ons op hun open dag duidelijk maakte dat voor ASSkinderen hun school niet zo geschikt was besloten we onze PDD-NOSser in te schrijven op 2 andere VO scholen, buiten onze gemeente.Over school 1 was zoon erg enthousiast en wij niet minder.Helaas mocht onze droom (zijn woorden) niet lang duren.Van de eerste school hebben we nu de afwijzing binnen, en ik vrees dat nummer 2 onze zoon ook gaat afwijzen, met als reden de woonplaats, want daar selecteren ze hun zorgleerlingen op. En als dat zo is: moeten wij hem dan alsnog (als dat kan en tegen onze zin) aanmelden op de plaatselijke HAVO/VWO? Is dat nog mogelijk, aangezien de uiterlijke aanmelddatum 1 april was en als dat niet meer kan, wat dan?
20-04-2012 om 19:20
Onderwijsconsulenten
Lijkt me de aangewezen instantie om hier iets over te zeggen. Je kunt ze mailen met het intakeformulier dat op de site staat.
http://www.onderwijsconsulenten.nl/
Scholen zitten niet te wachten op zorgleerlingen de uitzonderingen daargelaten. Ik zou het maar even afwachten of school 2 je zoon plaatst en anders direct naar de onderwijsconsulenten. Vreselijk dat je zo moet leuren.
Ik wens je veel sterkte.
27-04-2012 om 20:55
Reactie
Dank je AnneJ. Tja, dat leuren. Verschrikkelijk is dat. School 1 heeft hem afgewezen omdat zij van mening zijn dat onze plaatselijke HAVO/VWO voor de zorgleerlingen van hun gemeente genoeg mogelijkheden moeten bieden. En dat zij niet de zorgleerlingen van de buurtgemeentes opnemen. School 2 moet nog antwoorden of zij zoon aannemen of niet, maar ik heb er geen goed gevoel over en zal zoon naar school nr. 3 moeten, de school die wij niet willen.Maar we zullen geen keuze hebben, helaas.