Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
25-02-2010 om 18:29
Hallo mijn zoon is net 11 jaar
klein en had wat lengte en gedrag ook 9 jaar kunnen zijn
nu komt mijn vraag
hij heeft de cito gedaan in groep 7
en scoorde voor alles een E
nu maak ik daar niet zo,n probleem van ,maar hij kan zich
moeilijk zijn aandacht erbij houden
nu zitten mijn man en ik er over te denken om hem een jaar over te doen ,maar ik dacht net er zijn ook testen
hoe en waar ik het moet zoeken
wie heeft hier ervaring mee en kan me er iets over vertellen
ben er benieuwd
bedankt lobke
25-02-2010 om 18:36
Testen?
Wat voor soort testen bedoel je? Wil zelf gaan oefenen voor de cito? Of wil je zijn intelligentie toetsen of bedoel je iets heel anders? Wat zegt de school over de uitslag? Hoe doet hij het verder in de klas? Cito is toch niet het enige waarnaar een school kijkt. Misschien begreep hij de vraagstelling niet of kwam er iets aan de orde wat voor hem onduidelijk was. Ik zou op school vragen of je de cito mag in zien. Op die manier kan je beter beoordelen of je zoon de stof helemaal niet onder knie heeft of alleen bepaalde onderdelen niet begrijpt.
25-02-2010 om 18:57
intelligentie toetsen
ik bedoel inderdaad
intelligentie toetsen
hij kan zich moeilijk concentreren
misschien ligt het inderdaad aan de vraagstelling
of is hij er nog niet aan toe
daarom kwam die test in me op voor we erover beginnen om het jaar over te doen
groetjes Lobke
25-02-2010 om 22:34
Testen, rol school
Als je zoon in groep 7 zit, heeft hij dan als een begeleiding gehad op school, dmv een Intern Begeleider of iets?
Je schrijft niet of er al eea al met je zoon is gebeurd qua begeleiding en aandacht voor zijn concentratieproblemen.
Waarom zou jij er over beginnen om een jaar over te doen? Dan moet er toch ook eea aan vooraf gegaan zijn.
Je kunt eens te rade gaan bij een orthopedagoog. Even een afspraak maken met je huisarts je vragen om een doorverwijzing. Een orthopedagoog kan veel voor je zoon betekenen, maar school moet ook met je zoon aan de slag.