Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

20-04-2018 om 10:24

AANKONDIGING: activering mobiel-vriendelijke site

Beste bezoekers,

Vanmiddag, vermoedelijk tussen 16 en 18 uur, wordt de website overgezet naar 'responsive', oftewel mobiel-vriendelijk. Op laptops en PC's blijft de site er grotendeels hetzelfde uitzien als nu, maar op kleine schermen (zoals mobiele telefoons) wordt de layout automatisch aangepast.

Het zal even wennen zijn, o.a. omdat sommige elementen (zoals menu's en navigatie-links) op andere plaatsen komen te staan, en omdat de zoekfunctie eerst uitgeklapt moet worden voor je hem kunt gebruiken, maar uiteindelijk biedt het voordelen.

Kom je nog (echte) bugs tegen, meld die dan via Meld een fout. Let op: meld alleen echte bugs, dus dingen die echt fout gaan of stuk zijn, en liever geen dingen die niet zo fraai zijn, of nog beter zouden kunnen.

Henk Boeke
Redactie Ouders Online


Ava

Ava

20-04-2018 om 10:30

Bijzonder

Ik heb nog nooit een aaknondiging gezien dus dit is heel bijzonder!

*smile*

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

20-04-2018 om 11:36

Ja, dat viel lekker op

Net als de schilder, die bordjes met NADT ophangt.

Maar we hebben het toch maar even hersteld.

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

21-04-2018 om 12:39

Overschakeling om 13 uur

Gister was de overschakeling mislukt.

Nieuwe datum en tijd: vandaag (zaterdag) om 13 uur.

Eventuele bugs kunnen gemeld worden via 'Meld een fout'
(www.ouders.nl/meld-een-fout)

Henk Boeke
Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

21-04-2018 om 13:03

LET OP

Eventuele bugs pas melden ná 14 uur.
Tussen 13 en 14 uur repareren we zelf nog een aantal dingen.

Henk Boeke
Redactie Ouders Online

Tijgeroog

Tijgeroog

21-04-2018 om 13:08

Nou

Zo te zien is het gelukt.

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

21-04-2018 om 13:13

Ja, gelukt

Maar er moeten nog wel wat aanpassingen worden gedaan...

Marijke

Marijke

21-04-2018 om 14:11

Dat leest een stuk rustiger op de iPad!

40er

40er

21-04-2018 om 14:23

Fijn!

Zoals Marijke al zei, het leest een stuk rustiger!

Emmawee

Emmawee

21-04-2018 om 14:34

Top!

Echt lekker lezen zo!
Bedankt en succes met de verdere aanpassingen.

Triva

Triva

21-04-2018 om 15:00

heerlijk!

Eindelijk kan ik verticaal/portrait lezen op de smartphone ipv horizontaal/landscape. Stukken beter!

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

21-04-2018 om 17:28

Dank!

Goed om te horen dat de vernieuwing ook werkelijk een verbetering is!

Beertje37

Beertje37

21-04-2018 om 17:32

Super fijn!!!

Zie titel

mijk

mijk

21-04-2018 om 18:55

Heel blij mee!

Slecht voor mijn productiviteit deze aanpassing!

Angela67

Angela67

21-04-2018 om 19:51

telefonetisch. . .

ben ik helemaal happy! En inderdaad zoals Mijk zegt is dat best wel fataal zo'n fijne telefoon-indeling .
Maar . . .op mijn laptopscherm van 12.5 inch is het juist iets minder fijn: omdat de postings minder breed op het scherm komen, neemt de bovenkant nu relatief veel ruimte in. "Het moet uit de lengte of de breedte komen' dus.
Groet,
Angela

Dora

Dora

21-04-2018 om 23:29

Het is geweldig!

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

22-04-2018 om 13:51

Fijn om te horen!

Dat iedereen zo tevreden is. We hebben er hard aan gewerkt, en het heeft al met al natuurlijk weer veel te lang geduurd, maar dan heb je dus ook wat

Tot nu toe hebben we ook nog nul (!) bug-meldingen gehad. Dat betekent dat onze interne test-procedures goed gewerkt hebben. Ook fijn!

Wat de klacht van Angela67 betreft, dat het op een laptopscherm van 12.5 inch juist weer wat minder prettig leest: dat probleem is ons bekend maar bleek helaas onoplosbaar. Het heeft te maken met onze forum-software (die gebaseerd is op 'HTML-tables', wat niet zo flexibel is als 'CSS', voor de kenners onder u). Het herschrijven van die forum-software, van tables naar CSS, was helaas een brug te ver voor ons, qua financiële middelen.

We wensen iedereen veel plezier en succes met onze nieuwe infrastructuur. Enne... lees en post zoveel als je wilt, maar blijf wel het goede voorbeeld aan je kinderen geven

Henk Boeke
Redactie Ouders Online

Angela67

Angela67

22-04-2018 om 13:56

geen klacht!

Nee nee het was geen klacht! Slechts de constatering dat veranderingen op het ene vlak ook veranderingen op het andere kunnen veroorzaken en dat dit er 1 van is. Per persoon is het dan verschillend of dat als vervelend wordt gezien of niet.
gr Angela

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

22-04-2018 om 16:47

Okee!

Maar we wilden het toch even uitleggen en toelichten

en werken HTML-tags nu ook?

zoals dit?

neen, dus

tja...
Di-t is een forum zoals zo ongeveer alle andere fora: de deelnemers leveren gratis content aan en jullie plukken daar de vruchten van.
Waar kan ik jullie recentste jaarverslag lezen?

Roda

Roda

22-04-2018 om 21:57

Yvan!

Nu ga je toch wel te ver hoor. Ik betaal zelfs elke maand een kleine bijdrage vanwege de hoge kosten die Ouders Online heeft. Ik geloof nog steeds niet dat zij veel aan ons verdienen. Ze doen vooral veel werk, zodat wij hier een boeiend forum op niveau hebben.

Ronda

Waarom precies ga ik te ver? Leg het mij eens uit. Wou u het hebben over fatsoensnormen of zo?
Hoeveel precies bedragen die "hoge kosten" die Ouders Online heeft?
Hoeveel werk doen ze dan precies, om een boeiend forum op niveau hebben?
U weet het blijkbaar, deel uw kennis, liefst op basis van verifieerbare bronnen, niet op basis van uw buikgevoel.
Ik "geloof" niet in "geloven", ik ga voort op eenvoudige, verifieerbare feiten. Vb. zoals die in een jaarverslag staan.

Wou u ook nog iets kwijt

over die "kleine bijdrage vanwege de hoge kosten die Ouders Online heeft"?

Angela67

Angela67

22-04-2018 om 22:47

Yvan

Je je gedraagt je onfatsoenlijk volgens mij normen. Het feit dat je je daar zo over opwindt vind ik nóg irritanter. Als je het niet begrijpt heeft het ook geen zin het uit te leggen. Zeker niet als je het ook nog eens op zo'n ontzettende flauwe toon schrijft. En als je het wel begrijpt dat ben je nog vervelender dan ik al dacht.
gr Angela.

V@@s

V@@s

22-04-2018 om 22:56

jaarverslag

Ik vind de vraag om een jaarverslag van een organisatie die deels bestaat m.b.v. giften niet zo raar. Voor ANBI's is het zelfs verplicht om een jaarverslag online te publiceren.

Overigens vermoed ik dat als ouders online inderdaad zonder winstoogmerk is, het waarschijnlijk best mogelijk is om als anbi te registeren. Dan kunnen giften ook nog van de belasting worden afgetrokken.

mirreke

mirreke

22-04-2018 om 22:58

Op de laptop idd juist niet fijn

En laat ik nou juist weer eigenlijk alleen maar op de laptop kijken. Ik kan snel typen, maar niet op van die schermpjes...
Niet als je een draadje opent, trouwens, maar wel bij de lijst met recente bijdragen. Die staat bij mij nou heel onvoordelig op het scherm, ook als ik de zoom vergroot of verklein. Nu dus geen duidelijk overzichtelijke lijst meer, maar slechts tien of zo op het scherm...

Ik heb volgens mij nooit meer een verzoek om een bijdrage van OOL gelezen. Ik denk dus dat die niet meer worden gedaan. En ik zie wel steeds meer reclames, vooral op ipad en zo, op de laptop heb ik alles uitstaan voorzover mogelijk. Dus ik vermoed dat er best wel inkomsten zijn.
Een jaarverslag kan inderdaad verhelderend zijn. Gewoon een nuchtere constatering, geen achterdocht.

Ja maar Angela67

Wat zegt u nu precies?
"Je je gedraagt je onfatsoenlijk volgens mij normen". Ja, en?
"Het feit dat je je daar zo over opwindt vind ik nóg irritanter.". Ik wind me nergens over op, ik stel gewoon vast. Dat u ... wat dan ook irritant vindt, vind ik dan weer interessant. Wil u daar wat meer over kwijt?
"Als je het niet begrijpt heeft het ook geen zin het uit te leggen.". Dat vind ik een erg interessante uitspraak: u neemt voetstoots aan -zonder dat daar enige rechtvaardiging voor is- dat ik het niet begrijp. Omdat ik het niet begrijp heeft het ook geen zin het uit te leggen...
Kent u het begrip cirkelredenering?
"Zeker niet als je het ook nog eens op zo'n ontzettende flauwe toon schrijft.". Elk vogeltje enzovoort. Ik ga graag de discussie aan. Wel inhoudelijk. Uw post biedt op dat vlak weinig (eigenlijk: geen) mogelijkheden.

"En als je het wel begrijpt dat ben je nog vervelender dan ik al dacht.". Ik begrijp er geen snars van en ik wed dat u ook geen snars begrijpt van wat u geschreven hebt.

Hier vinden ze dat blijkbaar raar #26

Denken blijkbaar dat de wereld vol loopt van goeddoeners, die volkomen belangeloos de medeburger ter wille zijn. .
Eerlijk gezegd: ik ben ècht niet onder de indruk van het kennisniveau hier. Het lijkt hier Vlaanderen wel.

Angela67

Angela67

23-04-2018 om 08:14

Yvan

dan is nu de vraag: haal jij het gemiddelde omhoog in Vlaanderen of omlaag?
Groet,
Angela

Angela67

Angela67

23-04-2018 om 08:14

Yvan 2

En gelukkig is er meer op de wereld dan Yvan-kennis!
Groet,
Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.