Over het forum Over het forum

Over het forum

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

26-05-2014 om 10:52

Aankondiging groot onderhoud (26/27 mei 2014)

Beste forumgebruikers,

Vanavond en vannacht (26/27 mei 2014) gaan we twee belangrijke vernieuwingen doorvoeren:
- de resultaten van de forum-zoekfunctie zullen chronologisch geordend worden (in plaats van "op relevantie", zoals nu het geval is)
- behalve in topic-starters zal ook in de reacties gezocht gaan worden.

De software is gereed en getest, maar nu nog de implementatie. Dat betekent dat alle berichten (een paar miljoen) geherindexeerd moeten worden, wat ca. 4 à 5 uur gaat duren. Gedurende die tijd zal de zoekfunctie niet of niet goed werken.

Onze excuses voor het ongemak. Maar als het goed is, krijgen jullie er een betere zoekfunctie voor terug, die gaat doen wat de meesten van jullie al heel lang wilden (en wij ook).

Henk Boeke
redactie Ouders Online

Suze

Suze

26-05-2014 om 20:49

Top!!

Henk, geweldig dat dit eindelijk aangepast wordt. Echt super!!

Kan ik eindelijk de zoekfunctie weer echt gaan gebruiken. Ik verheug me er op!

Angela67

Angela67

26-05-2014 om 21:36

super!

goed plan en succes vanavond/vannacht!
gr Angela

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

26-05-2014 om 23:22

Groot onderhoud - aanvulling (23.15 uur)

Beste forumgebruikers,

Onze servers worden op dit moment extreem zwaar belast door het herindexeren. Daardoor kan de site af en toe moeilijk bereikbaar zijn of traag reageren.

We hebben ook een aantal services tijdelijk uit moeten schakelen, waardoor sommige functies niet meer doen wat ze moeten doen.

We vertrouwen erop dat morgenochtend het leed geleden is. En: alles voor de goede zaak

Henk Boeke
redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

27-05-2014 om 09:46

Groot onderhoud - slot

Beste forumgebruikers,

De operatie is geslaagd. Bij zoeken in het forum wordt nu ook gezocht in de reacties, en de resultaten worden chronologisch geordend weergegeven.

Aanvankelijk (9.30 uur) leek het alsof de reacties niet doorzocht werden, dus dat er toch iets mis leek gegaan met het indexeren, maar dat bleek een kwestie van een schakelaartje dat verkeerd stond.

Nu (9.45 uur) functioneert alles naar behoren. Eind goed, al goed.

Henk Boeke
redactie Ouders Online

Tijgeroog

Tijgeroog

27-05-2014 om 10:08

Henk

Fijn!

Angela67

Angela67

27-05-2014 om 19:39

toch niet gelukt?

hoi,
ik zoek op de term 'studiefinanciering' omdat ik het draadje zoek waarin recentelijk gepost is over de huidige besluitvorming.
maar de zoekresultaten worden niet chronologisch weergegeven?
gr Angela

Angela67

Angela67

27-05-2014 om 19:40

toch niet gelukt? / poging 2

als ik de zoekactie intyp bij het scherm 'recente inhoud' dan krijg ik nog steeds niet de chronologische resultaten.

Maar als ik dezelfde zoekterm intyp bij 'forum' dan gaat het wel goed.
dus ook dit deel van 'recente inhoud' wordt niet bijgewerkt?
gr Angela

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

27-05-2014 om 23:36

@Angela67

Houd altijd goed in de gaten welke zoekmachine je gebruikt. Er zijn er twee:
- de forumzoekmachine (die alleen maar zoekt in het forum)
- de site-zoekmachine (die in alle artikelen van de site zoekt, behalve het forum)

We hebben dit bewust zo gedaan, om te voorkomen dat je bij het zoeken naar redactionele artikelen (van deskundigen) een tsunami van forumberichten (van ouders) krijgt. En omgekeerd: dat je bij het zoeken naar forumberichten geen redactionele artikelen krijgt. Dan wil je immers alleen maar forumberichten.

Als je op het forum zit, verschijnt automatisch de forum-zoekmachine. (Bovenaan elke forum-pagina). Herkenbaar aan de invoervelden die daarbij horen:
- zoeken - forumrubriek

Als je op de site zit (maar ook na het aanklikken van "Recente inhoud"!!!), verschijnt automatisch de site-zoekmachine. Herkenbaar aan de invoervelden die daarbij horen:
- tekst - type - onderwerpen - leeftijden

Kortom: als je iets wilt zoeken op het forum, gebruik dan de forumzoekmachine.

Ik denk dat hiermee je vraag beantwoord is.

Henk Boeke
Redactie Ouders Online

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.