Over het forum Over het forum

Over het forum

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

17-10-2016 om 15:52

Advertenties

Beste forumgebruikers,

We schakelen op dit moment over naar een nieuw advertentiebeleid. Dat betekent dat er meer advertenties getoond zullen worden. Onze excuses voor het ongemak.

Voorlopig zal het aantal advertenties vooral toenemen wanneer je de site met een groot scherm (laptop of desktop) bezoekt. Voor mobiel wachten we nog even. Daar integreren we het nieuwe beleid met een écht mobiele versie. Stay tuned.

Vriendelijke groet,
Henk Boeke (Redactie Ouders Online)
............................................................


Hm...is dit ongemak tijdelijk?

Of een blijvertje?

Ik lees meestal op de i pad, en sinds nu net is de breedte van het forum opeens een stuk kleiner omdat er links een hele baan advertentieruimte is opgedoken. In combi met de dagelijkse tekening en kortingssites etc die al rechts stonden heb ik opeens het gevoel dat ik op het scherm meer advertenties zie dan forum....

Nee, geen vooruitgang wat mij betreft

Ingrid

Tango

Tango

17-10-2016 om 16:33

Heb hetzelfde

Als IngridT, maar dan op mijn computer. Ineens is de breedte van de artikelen een stuk smaller. Echt waardeloos!

Piranha

Piranha

17-10-2016 om 16:38

ook

Hier ook een stuk smaller op mijnpc en hier ook iemand die het niet fijn vindt

Nastia

Nastia

17-10-2016 om 16:39

Hier ook

De pagina is nu 1/3 wit (advertenties, vermoed ik), ruim 1/3 bevat de vaste-dingen-die-ik-nooit-lees (het stripje, de affiliatelinks). Wat er overblijft is voor het bericht, dat op zichzelf weer voor 2/3 wit is. Voor de echte inhoud is dus bijna geen ruimte meer beschikbaar :S

Eigenlijk is het nog erger dan ik davht

Mijn iPad scherm is 20 cm breed.

De breedte van de tekstkolom van de berichten ( de naam van de afzender pikt trouwens ook nogal wat 'breedte' in ) is nu.......maar liefst 5 cm.

1/4 van de totale scherm breedte slechts.

Er staan nu zo weinig woorden op een regel dat het echt heel irritant leest.

Ingrid

Je moet dus ook....

2 keer zo lang scrollen als je ergens omhoog of naar beneden wilt.

En zodra ik scroll zie ik links en rechts geen advertenties meer, maar eindeloos veel witte, lege ruimte.....

Ingrid

Egel

Egel

17-10-2016 om 16:54

dit is wel ernstig

Het ziet er niet uit. Heel vervelend. Heel lelijk zulke smalle teksten ineens.

Maar ik begrijp ook dat jullie niet zomaar kunnen blijven bestaan. Op appjes op je telefoon kun je soms bij een spelletjes van die stomme advertenties afkomen door ze voor 80 cent te kopen (of is dat inmiddels een euro?). Ik zou het terecht vinden om wat te betalen voor jullie site. Ik weet niet echt hoe.

Voor mij wordt het forum veel minder aantrekkelijk in ieder geval.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

17-10-2016 om 16:57

Oh,

Ik dacht al dat het aan mijn i-pad lag. Lees dit nu pas. Was al op zoek in de instellingen om te kijken of ik per ongeluk iets veranderd had en heb al opnieuw opgestart. Inderdaad wel erg priegelig geworden allemaal.

Tijgeroog

Tijgeroog

17-10-2016 om 17:43

Hier ook

Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties. Ik snap dat jullie de advertenties nodig hebben om te kunnen bestaan, maar dit is echt heel erg storend. Kan er niet meer reclame in de rechterkolom komen? Want het grootste deel van de pagina is die wit, dus ruimte genoeg...

Carla

Carla

17-10-2016 om 17:55

van de

van de 34 cm die mijn laptop breed is (screen), is er nog maar 11 cm tekst te lezen.

Het was een reden waarom ik bv geen e-reader wilde. Je blijft scrollen (en bij e-reader omslaan)

Bij bv Facebook is het 8 cm reclame aan de rechterkant.

Carla

Carla

17-10-2016 om 17:56

6-9 woorden per regel is echt te weinig voor mensen die niet woord voor woord lezen maar diagonaal/filterend.

Egel

Egel

17-10-2016 om 18:13

oplossing

Oplossing gevonden voor die stomme advertenties: addblocker.
Sorry hoor OO.

Blijft lastig dat het zulke smalle berichten zijn geworden en je daardoor ook niet rustig zinnen achter elkaar kunt lezen.

Laat maar weten hoe ik een bijdrage kan doen, OO.

Christel

Christel

17-10-2016 om 18:24

Heel irritant

De tekstkolom is echt veel te smal, dit leest waardeloos.

Lente

Lente

17-10-2016 om 18:37

Ik wil ook een bijdrage doen

zeker als ik in ruil een bredere tekst krijg zonder advertenties.
Die advertenties zie ik niet (addblocker) maar ik wil best betalen voor een bredere tekst.
Ik heb nu 12 cm tekst op een flink breed scherm. Dat zijn 4-9 woorden per regel.

Lente

Lente

17-10-2016 om 18:38

En bij recente inhoud zit de tekst 'forumonderwerp' bovenop

de titel van het onderwerp. Weliswaar in een andere kleur maar het is zeer storend. Nog extra bij een lange titel want dan zitten beiden niet op één lijn.

Nastia

Nastia

17-10-2016 om 18:43

Opgelost

Dankzij mijn handige kind en de add-on Stylish (Adblocker had ik al) zie ik nu het forum weer zoals het was Mocht er een donatiesysteem komen of een ander 'lidmaatschap' dan wil ik heus meebetalen, maar ik ga niet onnodig naar advertenties zitten kijken.

Nastia...vertel....

Ik wil dat ook. Word hier helemaal iebelig van.

Ad Hombre

Ad Hombre

17-10-2016 om 18:46

WC-Rol

Handig, OO op WC-rol formaat. Even printen en je hebt altijd wat te lezen... (wat een treurnis)

Kaaskopje

Kaaskopje

17-10-2016 om 18:54

Oh, het ligt niet aan mij...

Ik zat net op de telefoon en dacht dat ik misschien alles weer even moest resetten, maar nee, dat hielp niet. Het ziet er momenteel echt niet uit, sorry.

Nastia

Nastia

17-10-2016 om 18:55

IngridT

Die add-on is er volgens mij alleen voor Firefox en Chrome (op PC), voor de iPad weet ik zo even geen oplossing.

Taruh

Taruh

17-10-2016 om 19:01

Vreselijk

Hiervoor heb ik geen 17" beeldscherm.
Men 2/3e is wit nu, je kunt geen fatsoenlijke zin lezen/schrijven.

Nee, dit is niet een beetje hinderlijk, maar heel erg.

Andere oplossing

Jaren geleden waren er wel eens donateursacties.
Ongetwijfeld kan je nog steeds een donatie overmaken aan OO, dan hebben ze inkomsten en hoeven ze minder ruimte aan advertenties te besteden. Dus als dit forum, een nuchter, realistisch eiland in een oceaan van toetsenbordridderdiarree je lief is, trek je knip.

skik

Angela67

Angela67

17-10-2016 om 19:41

donaties?

ik vind dit nummer nog in m'n bank-adresboekje:
NL02 ABNA 0446 5630 13 tnv Vrienden van Ouders Online.
Zou dat nog actueel zijn en/of helpt dit tegen dit advertentie-effect?
Ik zou ook nog wel bereid zijn om ad blocker uit te zetten voor deze site, als ik daarmee het leesbare deel weer breder kan krijgen. . .
gr Angela

Tango

Tango

17-10-2016 om 19:47

Ik heb firefox

Is er dan wel een oplossing?

Lente

Lente

17-10-2016 om 19:59

Nastia, welke style heeft je handige kind gekozen?

Er is geen style die vanzelf past. Ik kan wel van alles uitproberen maar ik hoor graag over welke style jij tevreden bent.

Angela67

Angela67

17-10-2016 om 20:00

inderdaad, heb je misschien een tip, Nastia?

'K heb Stylish als add on geïnstalleerd, maar begrijp niet helemaal of ik zelf dan kan gaan/moet fröbelen of dat je iets gekozen heeft wat een goed effect gaf?
gr Angela

Nastia

Nastia

17-10-2016 om 20:07

Style

De CSS die ik in Stylish gebruik is:

#main {
margin: 0 !important;
width: 615px !important;
}
#sidebar-first {
display: none !important;
}

Lente

Lente

17-10-2016 om 20:10

Joepie, het werkt. Veel dank aan je handige kind.

Ik heb weer gewoon beeld.
Sorry OO! Ik ga zeker meebetalen. Advertenties zag ik al niet, maar al zou ik ze wel zien, dat gaat nog wel. Maar zo'n minischermpje is niet goed voor mijn oude ogen.....

Angela, ik heb gekozen voor eigen stijl en daarna de tekst van Nastia geplakt in het grote witte vlak. Opgeslagen. Daarna OO geopend en het werkt.

Angela67

Angela67

17-10-2016 om 20:12

joechei - thnx Nastia!

ik heb dit nog nooit gedaan en wist ook eigenlijk niet wat je bedoelde maar ik deed wat en het werkt!!!
dank u wel voor deze tip
gr Angela

Piranha

Piranha

17-10-2016 om 20:39

lente

Ja, dat heb ik ook. Ik lees pontharen ipv forumonderwerp ontharen (ondanks verschillende kleuren)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.