Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Berichten steeds verwijderd

Waarom worden mijn belangrijke berichten verwijderd? Ik vind het sneu ik vraag wat hulp 

Je berichten zijn niet verwijderd. Ik zie je draadjes er nog tussen staan. 

Het draadje van de moeder van een 29-jarige neurochirurg die in de VS een green card wilde, is wel verwijderd. Maar dat ben jij niet. 

Toch?!?!

Je hebt ook van diverse mensen antwoorden gekregen. Maar als je wil weten waarom forumbeheer je vragen sluit, kun je hen een mail sturen en dan leggen ze het je uit. 

Omdat je 4 draadjes start met ongeveer dezelfde vraag, waarbij het verhaal steeds net iets anders is en behoorlijk ongeloofwaardig. 

Ingridtiem6

Ingridtiem6

25-04-2021 om 22:48 Topicstarter

MeikeT schreef op 25-04-2021 om 20:56:

Het draadje van de moeder van een 29-jarige neurochirurg die in de VS een green card wilde, is wel verwijderd. Maar dat ben jij niet.

Toch?!?!

Dat ben ik inderdaad niet.

Ingridtiem6

Ingridtiem6

25-04-2021 om 22:48 Topicstarter

Biscuitje schreef op 25-04-2021 om 22:21:

Omdat je 4 draadjes start met ongeveer dezelfde vraag, waarbij het verhaal steeds net iets anders is en behoorlijk ongeloofwaardig.

Oke

Bericht van het forumbeheer.

Beste forumdeelnemers,

als wij twijfelen aan het waarheidsgehalte van een bericht, als er klachten over een bericht binnenkomen, onrust ontstaat en er dus tegen de forumregels verstoten wordt verwijderen wij berichten. Blijft iemand soortgelijke berichten plaatsen blokkeren we die persoon.

Als forumbeheer kunnen en willen wij niet het waarheidsgehalte van berichten gaan controleren. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor wat hij of zij plaatst maar het forumbeheer is verantwoordelijk voor de sfeer op dit forum. Daarom nemen wij, indien nodig, dit soort maatregelen. Mocht iemand daar iets over kwijt willen kan dat door op het uitroepteken bij dit bericht te klikken. Het mailadres werkt niet meer dus een melding via het uitroepteken is op dit moment de enige mogelijkheid tot contact.

Met vriendelijke groet,

Heidi Sour

Forumbeheer Ouders Online

Is het niet mogelijk om per e-mailadres maar 1 login te kunnen aanmaken? Want ik zie alweer allerlei nieuwe forumnamen opdoemen met ongeloofwaardige vragen.

Granola, waarschijnlijk worden er steeds nieuwe mailadressen gebruikt 😕

Precies. Je kunt met één mailadres twee namen gebruiken en maar één keer inloggen. We zien wel hetzelfde IP-adres. 

Maar zien jullie met al die verschillende forumnamen niet telkens hetzelfde IP adres, of werkt dat niet zo?

Granola, 

Inderdaad, de laatste dagen ook weer veel nieuwe aanmeldingen en meteen aparte vragen. Ik check voor ik iets typ voortaan bij zulke berichten eerst hoelang de topicstarter lid is. Net nieuw dan sla ik toch even over.

Knutselklei, dat doe ik ook. Maar soms denk ik wel, stel dat dit wel een echte, serieuze vraag is en niemand reageert. Dat vind ik nog het vervelendste eraan, dat er misschien een vraag genegeerd wordt die wel echt is. 

Ja, dat heb ik ook wel hoor. Maar t zijn dan de “ergens jeuk “vragen of echt hele zware onderwerpen,die breeduit worden vertelt als eerste topic die ik dan oversla.  Ik heb gemerkt dat t topic wel aantal keer daarna dus verwijderd wordt door meerdere vragen van anderen. Wat dat betreft ishet jammer ja,voor degene die wel “gewoon” nieuw zijn. 

Bericht van het forumbeheer

Beste forumdeelnemers,

er kwam een bericht bij ons binnen dat deels al in deze draad beantwoord wordt maar ik wil er toch nog iets over zeggen.

Uit het bedoelde bericht "het grote aantal mensen dat hier een account aanmaakt om een vage post neer te zetten" en "Is ouders.nl ergens in the picture gekomen, waardoor iedereen denkt daar z'n levensprobleem te kunnen laten oplossen? Of is het coronaverveling?"

Even ter herinnering, Ouders Online was de eerste website voor ouders in Nederland. In die tijd werd de computer en internet voornamelijk gebruikt door theoretisch geschoolden die via hun werk beschikking hadden over een computer. Langzaam heeft het computer- en internetgebruik zich verbreid over het land maar het publiek bij Ouders Online bleef heel lang hetzelfde.

Met de opkomst van de mobiele telefoon met internet, het goedkoper worden van computers en laptops en het breed beschikbaar zijn van een goede internetverbinding is de communicatie via internet compleet veranderd. Zo'n 97% van alle Nederlanders heeft thuis internet, Facebook en co zijn alom vertegenwoordigd en Ouders Online is al lang niet meer uniek.

Natuurlijk is het heel goed dat iedereen toegang heeft tot informatie en vermaak maarde stijl van communiceren is enorm veranderd. Waar vroeger doorwrochte berichten werden geschreven zijn het nu kattebelletjes geworden en was voorheen een verkeerd geplaatste d of t een schaamtevolle vergissing, is er nu een compleet veranderde opvatting over spelling, interpunctie, woordkeus en stijl.

Of dat gewenst is wil ik in het midden laten maar het is een feit. Deze ontwikkelingen zijn ook tot Ouders Online doorgedrongen en dat is merkbaar op het forum. Het is geweldig dat zoveel nieuwe mensen de weg naar onze site hebben gevonden want we willen graag een ontmoetingsplek zijn voor zoveel mogelijk ouders én we hebben adverteerders nodig om de site in de lucht te houden. Dat deze toevloed consequenties heeft voor de sfeer op het forum is evident maar ook een verantwoordelijkheid van ons allemaal.

Daarom een herhaling van mijn eerdere bericht: denk je dat een bericht niet koosjer is, meld het dan via de spamknop. Ga geen verdachtmakingen in de draad plaatsen. Is de draadstarter ter goeder trouw dan is zo'n negatief bericht heel vervelend, klopt het bericht inderdaad niet dan verwijderen wij het wel of sluiten we de draad. Hou de sfeer verwelkomend en vriendelijk en gun mensen het voordeel van de twijfel. Niet iedereen is even handig in het uitleggen van zijn of haar probleem en niet iedereen is even goed in taal.

Wij van het forumbeheer wensen iedereen een hele fijne tijd op ons forum.

Met vriendelijke groet,

Heidi Sour

Forumbeheer Ouders Online

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.