Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Van de redactie

Van de redactie

18-09-2013 om 09:51

Berichten wijzigen?

Beste forumgebruikers,

Een van de verzoeknummers in de testfase van het nieuwe forum was of er een voorziening getroffen zou kunnen worden om zelf je berichten te wijzigen. Eventueel gedurende de eerste 10 minuten na het posten (zoals bij LinkedIn).

We kunnen helaas niet voldoen aan dit verzoek.

Permanent de mogelijkheid openhouden om zelf je berichten te wijzigen is onwenselijk omdat discussies daardoor volkomen in de soep kunnen lopen. Stel bijvoorbeeld dat je een bepaalde stelling verkondigt. Vervolgens komen er reacties waarin wordt aangetoond dat die stelling onhoudbaar is. Je schaamt je een beetje, en wijzigt je bericht. Dan kloppen al die reacties dus niet meer, omdat ze ingaan op een niet meer bestaande stelling.

De optie om nog 10 minuten gelegenheid te hebben om kleine foutjes te verbeteren is technisch niet haalbaar. Dat zou een veel te zware belasting voor de server vormen, waardoor hij erg traag zou worden. En dat wil niemand natuurlijk. (LinkedIn kan zich dat permitteren, met een server-farm van honderden servers, maar wij moeten het doen met 'maar' 3 servers.) Een correctietijd van 1 uur zou nog net kunnen, qua belasting, maar op sommige berichten wordt zo snel gereageerd dat dan weer de onwenselijke situatie van hierboven kan ontstaan.

Kortom: jammer maar helaas.

Vriendelijke groet,
Henk Boeke (redactie Ouders Online)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sindbad's vrouw

Sindbad's vrouw

18-09-2013 om 10:12

Fijn!

Fijn dat het niet mogelijk is. Er is idd niets vervelender als een discussie waar het openingsbericht van gewijzigd is.

nou ja

Dan blijf ik mij maar gewoon schamen voor al die vreselijke taalfouten die ik altijd pas zie nadat ik een berichtje hebt geplaatst...

Lucerna

Lucerna

18-09-2013 om 21:45

Jammer

Maar overkomelijk. Fijn dat jullie de optie wel hebben onderzocht, maar wat niet gaat, gaat niet.

Berber

Berber

22-09-2013 om 09:13

Het kán dus wel, de mogelijkheden zijn er zeker, maar forumbeheer wíl het niet. "Jammer maar helaas". Again. Het lijkt een beetje het motto van het nieuwe forum te zijn. Voelt als éénrichtingsverkeer to me. Ik hoop dat al deze acties veel nieuwe forummers opleveren. Het zal nodig zijn.

Rosa-

Rosa-

22-09-2013 om 15:04

Berber

IK lees toch echt; het kan wel maar dan zou het forum zo traag zijn dat het niet meer te begaan zou zijn. Ik vind het zelf veel belangrijker dat het forum snel blijft dan dat ik kan corrigeren op foutjes.

En ik lees ook dat het wel geprobeerd is maar dat het teveel kost van 3 servers. Tsja, wie het wil mag de servers kopen? Was dit een aantal jaar gelee ook al niet zo dat er een nieuwe server moest komen omdat er eentje ofzoiets kapot was? We betalen geen cent voor het forum, je klaagt en je wil zoveel. Als je dat echt wil waarom dan niet zorgen dat het kan, hierboven lees je hoe het eventueel kan. EEn beetje server kost (aldus mijn IT-er hier thuis) zo' n 50.000 euro.

En dan nog iets volgens mij schreef dit de Redactie van OO en niet het forumbeheer dat zijn weer anderen geloof ik.

Rosa-

Berber

Berber

22-09-2013 om 15:54

Rosa-

Je hebt natuurlijk gelijk, ik moet niet klagen maar doen. Bij gebrek aan financiele middelen om een server te betalen heb ik forumbeheer in plaats daarvan verzocht om mijn account op te heffen. Ik kan me zo totaal niet vinden in de gang van zaken rondom het nieuwe forum dat dat me voor iedereen het beste lijkt. Jammer maar helaas. En dat meen ik.

we waren altijd gratis aanwezig hier

nou ja, behalve de mensen die als 'vriend van OO' een bijdrage betaalden. Eisen stellen voor iets wat je niets kost is eigenlijk van de zotte.

Dat je teleurgesteld bent, oke, dat snap ik, maar voor niks gaat de zon op. We hebben er vast geen idee van hoe groot deze IT-actie was, om alles over te zetten en zo, en daarin beslissingen te nemen.

wizzer

wizzer

22-09-2013 om 17:08

Berber

Je hebt niet beslist zelf een server nodig om een forum op te kunnen zetten:

http://www.actieforum.com/

of http://www.createaforum.com/

(en inderdaad het is gratis, oftewel niet door ons betaald, maar dat betekent nog niet dat we hier willen blijven komen als het huidige forum ons niet meer aan staat)

kob

kob

22-09-2013 om 20:03

meisjes meisjes

Jee zeg, er wordt wel overdreven kinderachtig gereageerd door sommige. Natuurlijk, je kunt best balen maar ik vind het nu allemaal wel wat aanstellerig en over de top overkomen.

Ik kom hier ook al lang. Natuurlijk is het even wennen. Ik ben dankbaar voor al het werk dat verricht is en wordt door redactie en forumbeheer. Kunnen we daar ook even aan denken

wizzer

wizzer

22-09-2013 om 20:14

Tweerichtingsverkeer

Een forum is tweerichtingsverkeer. Het bestaat niet alleen bij gratie van de redactie, maar ook bij gratie van de gebruikers. Ik heb het idee dat dat hier wordt vergeten.

Pardoes

Pardoes

22-09-2013 om 20:58

Kinderachtig

Jemig, wat een kinderachtige reacties zeg. Ga je nu opeens een potje lopen klagen over de keuze om berichten niet te kunnen wijzigen. Dat heb je al die jaren nooit gekund. Loop niet zo te zeuren. En anders ga je inderdaad maar weg. Nieuwkomers worden hier toch maar afgeschrikt door al dat kleffe en kritische gedoe van het publiek-dat-hier-al-10-jaar-komt-en-het-allemaal-zo-goed-weet.
En iemand die hier plots gaat roepen dat een forum gewoon gratis kan, laat zien dat hij er werkelijk niets van snapt. Laat de ICT-kant nu maar over aan mensen die er wel voor hebben geleerd, en ga niet plots de deskundige uithangen. Het ene forum is het andere niet, zullen we maar zeggen. (en gratis bestaat niet hoor)

kob

kob

22-09-2013 om 21:09

ik dacht toch van wel

Wizzer, ik meen dat ze nogal rekening houden met alles wat wij als forumgebruikers te melden hebben. Dat niet alles kan op onze manier is toch normaal, maar verschillende gevraagde wijzigingen zijn al snel doorgevoerd.. En daarbij heb ik het idee dat de grote meerderheid zich allang bij de overgang heeft neergelegd.

Ga mensen nu echt opgegeven terwijl ze het hier altijd zo naar hun zin hebben gehad met mensen waarna ze graag "luisterden"? Weet wat je zegt, het gras is niet altijd groener bij de buren. Ik vraag me dan af wat ze hier dan de moeite waard hebben gevonden, het gaat toch vooral om met wat je hier met elkaar deelt?

wizzer

wizzer

22-09-2013 om 21:20

Dat idee heb ik dus niet

Ik heb juist het idee dat steeds mee mensen afhaken. Eerst al op het oude forum, deels ook door de houding van forumbeheer. Maar nu dus ook op het nieuwe forum, door diezelfde houding. Kijk maar naar de reacties. Bijvoorbeeld het draadje over wel of niet mee gaan naar een concert van one direction. Hier nog 0 reacties. Dezelfde vraag is ook op het viva forum gepost, daar al vier pagina's reacties.

Waarom zou iemand nog hier posten?

margje van dijk

margje van dijk

22-09-2013 om 21:25

Nou Pardoes

Jij bent echt het zonnetje in huis hier he? Ik hoop dat de nieuwe forumaanwas zich beter welkom voelt bij jou dan bij ons oude dweilen.

Overigens is het naturlijk inderdaad tweerichtingsverkeer. De gastvrijheid van OO kwam van de mensen die zich daarvoor inspanden. Maar de inhoud werd geleverd door ons. Ik ben een tijdje donateur geweest (inmiddels niet meer omdat ik me na een recente forumruzie zeg maar erg aangesproken voel door Pardoes - van mij moeten ze het hier inmiddels niet meer hebben). Maar ik vind dat iemand die heel actief post en bijdraagt minstens zo waardevol is als iemand die geld overmaakt.

Zonder servers en zonder onderhoud/editing/monitoring geen forum. Maar zonder populatie ook geen forum.

Margje

kob

kob

22-09-2013 om 21:53

maar voor ieder klein tegenslagje ga je toch niet lopen

Waarom mensen hier posten kan ik alleen vanuit mezelf beantwoorden natuurlijk maar ik post al zolang hier omdat dit forum me qua schrijfstijl het meest bevalt. Niet te veel poespas, vragen en incasseren zullen we maar zeggen. Ik houd niet echt van een hoog schoolpleinconversatie gehalte of hoe zal ik dat eens omschrijven.
Het nieuwe forum bevalt me ook goed.

Pardoes

Pardoes

22-09-2013 om 21:55

afhaken

"Ik heb juist het idee dat steeds mee mensen afhaken."
Al jaren zijn hier discussies op OOL over dat 'het vroeger leuker/beter/gemoedelijk was' en dat Marietje, Gijsje en verdorie ook Juliaantje niet meer actief is. En dan roepen we "Er haken steeds meer mensen af!". Alsof alle nieuwe forummers en toevallige passanten niet mee tellen. Het zal niet het doel van de redactie zijn om 'de oude hap' hoe dan ook maar vast te houden. Want laten we wel zijn (en ja, dat weten wij oude forummers ook maar al te goed): de oude hap houdt vernieuwing tegen. Nieuwe bezoekers geven geregeld aan het gevoel te hebben genegeerd te worden, of aangevallen door de 'vaste mensen die het allemaal wel weten'.
Tja, en dan kan Mea mij het zonnetje in huis noemen (sarcastisch), maar het: ik loop hier niet te klagen en mopperen op de redactie hoor!
Ik vind juist dat er ten onrechte ontzettend wordt gezeurd en gemopperd. De beste stuurlui staan aan wal. Genant, dat vind ik het. Ik heb iemand hier al roepen dat 'dochter op de middelbare school óók een forum kon maken, dus het is echt niet moeilijk'. En nu weer dat je helemaal geen server nodig hebt. De redactie wordt beschuldigd vanwege het bewaren van een (door jezelf op gegeven) naam. En nog heel veel meer rotzooi krijgt de redactie over zich heen.
Ja, en dan roep ik: gedraag je een beetje! En voel je je tegoed en meen je rechten te mogen ontlenen aan het feit dat je hier al een tijdje komt, en ga je dan ook nog dreigen met vertrek... Ga maar.

Berber

Berber

22-09-2013 om 21:56

Pardoes

Doe niet zo simpel, het gaat natuurlijk niet alleen maar om het niet kunnen wijzigen van berichten. Sterker, daar gaat het.helemaal niet om. Het gaat om de houding van forumbeheer in de afgelopen maanden. Eerst al tijdens de laatste grote rel, waardoor een aantal vaste waardes (Izar, Tirza, Gale, Cobi etc) zijn afgehaakt waar ik altijd veel aan heb gehad en nu is er weer dat gedoe met het archief en de Googlebaarheid (als dat al een woord is) van het forum. Het terugkomen op beloftes. Om maar eens wat te noemen. Niet het niet kunnen wijzigen van berichten maar de (imo) wederom arrogante houding in dit openingsbericht is simpelweg de druppel. Jammer maar helaas.

Het is aan forumbeheer en de redactie om te doen wat zij het beste achten voor hun forum maar als ik me daar niet in kan vinden dan houdt het toch gewoon op? Dan moet je idd niet klagen maar je koffers pakken want dan passen we niet meer bij elkaar. Dat is niet erg, die dingen gebeuren. Voor mij vast vele anderen en ik vind ook wel wat anders om met mijn tijd te doen.

Berber

Berber

22-09-2013 om 22:03

'Ga dan'

Ja, dat doe ik ook maar dat moet via forumbeheer tegenwoordig. Zodra die er weer zijn ben ik history. Kan de vernieuwing beginnen. Yes, you can!

wizzer

wizzer

22-09-2013 om 22:18

Berber

Je omschrijft het mooier dan ik. Maar dat bedoel ik ook.

Tineke

Tineke

22-09-2013 om 22:20

waardeloos

Dat er geen oranje meer is, dat je nu veel moet scrollen, dat de naam van de TS pas na openen zichtbaar is, dat draadjes continu haasje over spelen, dat er geen editmogelijkheid is, dat de chat het niet doet, dat de app er niet meer is, ach weet je, aan al die zaken wil ik best wennen. Geen probleem. Dat soort veranderingen zal ik niet tegenhouden.
Maar dat mijn hele hebben en houden ongevraagd!, onaangekondigd!, tegen eerdere beloftes in op straat ligt: NEE. Dat vervolgens, onaangekondigd!, veel plots weggegooid is: NEE. En dat heel bepaalde actieve forummers plots, onaangekondigd, uit alle draadjes verdwenen zijn, (waardoor zij veilig zijn, niet te googlen) maar niet de reacties op hen, waardoor alles waardeloos is geworden: NEE.
Ik heb me jarenlang een gewaardeerd forumlid gevoeld, maar door bovenstaande zaken, voel ik me echt een oude dweil, gebruikt en uitgeknepen. Dus daarom ook waardeloos voor dit nieuwe forum.

Jesse_1

Jesse_1

23-09-2013 om 00:36

Amen

Eens met Kaatje, veranderingen, daar kan ik aan wennen. Het plotseling (onaangekondigd) verdwijnen van de oude draadjes (die, na-na-na-na-na, nog wel tevoorschijn komen in de zoekfunctie) dat raakt mij wel keihard. Voor het eerst in al die jaren merk ik dat mijn vertrouwen weg is en ik niet meer weet of hier nu nog wel wil komen.

Berber

Berber

23-09-2013 om 09:09

Vertrouwen

Ja, ik ben er nog. Blijkbaar is mijn verzoek nog niet aangekomen. Ik grijp dus nog even de kans om dit te zeggen, als laatste. Door de deuk in het vertrouwen zoals die hierboven wordt beschreven en die op andere plekken ook zichtbaar is krijg je dus dat men om de haverklap van nick gaat veranderen. Dat zie je nu al. Zo verliest dit forum veel van de persoonlijke touch die ik juist wel prettig vond. Zonde. Maar goed, dat is de ouwe dweil in me, vrees ik. Niet van deze tijd blijkbaar. Sorry Pardoes(je).

kaatje en berber

Kaatje ik snap je best, ik heb het geluk dat lieve mensen de voor mij zeer, zeer kostbare draadjes in de voor mij zware tijden hebben 'geregeld' (en zelfs alles geprint en gebundeld, een zeker 7 cm dik boek). Jij hebt ook dat soort belangrijke draadjes. Ik hoop dat je ze nog hebt kunnen opslaan, of kunnen kopen.

Ik begrijp dat de app er niet meer is? Ik heb hem zelf niet, maar mijn schoonzus kon ineens niet meer op de OOL-app. Komt die wel weer? Dan kan ik haar dat zeggen.

He jammer, Berber

mirreke

mirreke

25-09-2013 om 12:07

Ja jammer...

Ik vind het onzin dat je volgens sommigen niet kritisch of zelfs pissig mag zijn. Dat mag wel, zeker omdat voorheen en nog steeds de indruk wordt gewekt dat het forum iets van ons samen is, van beheer en deelnemers samen. Je mag het ergens niet mee eens zijn, teleurgesteld zijn, en zelfs boos zijn over zaken die tegenvallen. Ik snap ook dat dat voor het forumbeheer niet altijd even leuk zal zijn, maar we zijn en blijven kritische forummers.

Het komt nu een beetje over alsof je bij een bedrijf werkt waar een fusie heeft plaatsgevonden, waarbij veel is veranderd in de taken, salariëring en arbeidsvoorwaarden, en waarbij je geacht wordt niet te mogen klagen omdat je al blij mag zijn dat je nog een baan hebt...

Tuurlijk moet beheer beslissingen nemen, maar ik vind het zelf, zeker gezien de aard van alle veranderingen in combinatie met eerdere beloften, erg rauw op mijn dak vallen allemaal. We worden voor voldongen feiten gesteld. Een ruime periode van een aantal maanden, zeg twee, om draadjes op te slaan ed, vind ik het minste. Ik ben nu nog steeds bezig om te kijken wat ik wel of niet handig vind, hoe het bevalt, ik weet de impact van een heleboel dingen pas nadat het heeft plaatsgevonden, zodat ik geeneens een beslissing kan nemen erover.

Draadjes die er toch erg lang zouden zijn, geen googlebaarheid, mijn oude profiel dat is opgeheven, zodat mijn eerdere bijdragen onvindbaar zijn, (en dit allemaal dus los van de opmerkingen omtrent de praktische zaken en handigheid of gebrek daaraan nu).

Wat ik ongelooflijk irritant vind, is dat ik in het forum iets opzoek, allerlei resultaten krijg, en het vervolgens niet kan openene, omdat ik 'geen toegangsrechten heb voor deze pagina'. WAT IS DAT VOOR EEN ONZIN!!!

Zo heeft een archief of draadjes tot 2005 of 2007 totaal geen zin. Ook niet voor nieuwe frisse aanwas. Wat heb je er dan nog aan... (In dit geval gaat het vooral over bijdragen in ouders en school waar een schat aan informatie staat bv. door M. Lavell bijeengebracht over rechten en plichten ed.).

Forumbeheer, ik begrijp dat een overgang naar iets anders uiteindelijk wel nodig was. Maar ik denk dat jullie over de gevolgen hiervan nooit hebben nagedacht. Uiteindelijk blijkt dus het forum alleen maar bestaan voor de steeds kleiner wordende groep ouwe getrouwen want zo heeft een archief TOTAAL GEEN ZIN!!!

Verder sluit ik me voor de volle 100% aan bij de bijdrage van K. Heksenvet:

"waardeloos

Dat er geen oranje meer is, dat je nu veel moet scrollen, dat de naam van de TS pas na openen zichtbaar is, dat draadjes continu haasje over spelen, dat er geen editmogelijkheid is, dat de chat het niet doet, dat de app er niet meer is, ach weet je, aan al die zaken wil ik best wennen. Geen probleem. Dat soort veranderingen zal ik niet tegenhouden.
Maar dat mijn hele hebben en houden ongevraagd!, onaangekondigd!, tegen eerdere beloftes in op straat ligt: NEE. Dat vervolgens, onaangekondigd!, veel plots weggegooid is: NEE. En dat heel bepaalde actieve forummers plots, onaangekondigd, uit alle draadjes verdwenen zijn, (waardoor zij veilig zijn, niet te googlen) maar niet de reacties op hen, waardoor alles waardeloos is geworden: NEE.
Ik heb me jarenlang een gewaardeerd forumlid gevoeld, maar door bovenstaande zaken, voel ik me echt een oude dweil, gebruikt en uitgeknepen. Dus daarom ook waardeloos voor dit nieuwe forum."

mirreke

mirreke

25-09-2013 om 15:57

Nogmaals: nog een 'onwenselijke situatie'

Namelijk: ik lees nu net een draadje waarin blijkbaar een van de deelnemers/sters zichzelf Pelle heeft genoemd. Er zijn nogal wat reageerders die deze Pelle in de titel noemen, of de tekst van hun reactie.
Echter: geen van de bijdragen die ik lees, is door Pelle geschreven. Iemand heeft zichzelf dus blijkbaar later weer anders genoemd in zijn/haar profiel.

Dan krijg je toch dezelfde onwenselijke situatie? Waarom is dat wel acceptabel bij nicks, maar niet bij de inhoud zelf?

Dan zou ik er voor kiezen om dat in beide gevallen niet te doen, ook niet bij een profielwijziging dus. Ik vind het namelijk erg onduidelijk zo.

Overigens: het is niet zo dat het niet kunnen editen van je reactie een wereldprobleem is, maar het is wel zo dat er in al de afgelopen jaren regelmatig wensenlijstjes door forumbeheer zijn opgevraagd. Een editmogelijkheid was bij velen een van de wensen. En nu ineens lijkt het alsof we een stel verwende kinderen zijn, als het gebrek aan een edit-mogelijkheid jammer wordt gevonden.

Als je dan toch een forum moderniseert vind ik het best jammer dat zo'n mogelijkheid er niet is. (Ik snap het wel, na de uitleg dat korter dan een uur de duur is, maar jammer vind ik het wel.)

mirreke

mirreke

25-09-2013 om 15:59

en ik demonstreer onvrijwillig

de reden van zo'n wens ook maar even. Namelijk: per ongeluk ergens op geklikt, en 1e bijdrage hierboven was zomaar al verzonden.
En in tweede bijdrage staat een simpele typefout... ('de duur' ipv 'te duur').

wil ook een paar goede dingen noemen

Mirreke is heb ook geen toegang ik snap dat ook nog niet zo goed. Maar ik zit er ook nog niet echt "in" (te weinig tijd nog gehad).

Ik zie ook alle jaartallen door elkaar staan, ook als ik op "nieuwste bericht" klik, dat moet ik nog uitzoeken want ik doe vast iets niet goed.

Moet wel zeggen dat ik het echt fijn vind dat we niet tot avatars en smileys zijn overgegaan, en dat je gewoon een nieuwe regel in je bericht kunt beginnen. Bijdragen worden daardoor leesbaarder.
En het scrollen in een draadje.

Forumbeheerder OO

Forumbeheerder OO

26-09-2013 om 16:23

Reactie

Reactie

Beste mensen,

Wij als Forumbeheerders schrikken nogal van al de modder die wij over ons heen krijgen. Laten we over 1 ding duidelijk zijn. Het Forumbeheer heeft niets te maken met de lay-out, met de ontwikkelaars die het forum maken, met het nieuwe cms, en vooral niet met het nieuwe beleid. Natuurlijk kunnen wij op sommige vragen wel antwoord geven maar lang niet op alle vragen die jullie ons nu toeschuiven maar waar wij echt helemaal niets mee te maken hebben. Daarvoor moet je bij de redactie van Ouders Online zijn.

Wat wij doen is spam weghalen, zorgen dat het prettig blijft op het forum, geen ruzies ontstaan, nuja het oude bekende (geen twee verschillende namen in een draad etc etc etc etc.)

Wij zitten soms ook met onze handen in ons haar en ja ook wij hebben soms vragen maar weigeren mee te gaan in de bak modder die sommigen over ons en de redactie heen stort. Natuurlijk zijn wij ook in voor nieuwe dingen en ja, ook de ontwikkelaars lezen mee om zo goed mogelijk in te gaan op jullie vragen. Daarom verandert er zoveel de laatste tijd, de vragen die jullie hebben, of soms zelf de dwingende dingen (we willen niet google doorzoekbaar zijn want ik heb met mijn eigen naam geschreven in 19zoveel...) overal wordt naar geluisterd. En ja, dan is er opeens iets gebeurd wat jullie vragen maar dat is dan weer niet goed genoeg OF jullie hadden het anders voor ogen gehad. Dat is begrijpelijk maar er wordt heus wel naar jullie geluisterd. Wij als forumbeheer zijn dankbaar voor de mailtjes als er bijvoorbeeld spam op het Forum staat, dan kunnen we gelijk ingrijpen, maar ook wij zijn maar gewone mensen met vaak een gezin die niet 24 uur per dag achter de pc zitten.

Het hele verhaal over de donaties wordt uitgezocht en reken maar dat dat iets is wat echt goed wordt uitgezocht want ik zelf weet dat er veel meer mensen zijn die maandelijks of jaarlijks een donatie doen aan Ouders Online. Dus heb vertrouwen dat dat echt goed wordt uitgezocht.

Alle nieuwe dingen zijn in het begin moeilijk en soms, als je al 15, 10 jaar op Ouders Online komt, onverwacht en schrikken. Ook wij als forumbeheerders vinden dat soms. Maar hee, als we met de tijd mee willen gaan kan Ouders Online niet anders dan drastische stappen zetten. Als je kijkt waar het forum 4 maanden geleden stond ten opzichte van 6 jaar geleden was dat zeer zeer bedroevend.

Dus stop alsjeblieft met boos zijn maar geef de redactie van Ouders Online de tijd en vooral het inzicht om op jullie wensen in te gaan (in feite zijn ze dat al omdat jullie draadjes van voor 2005 niet meet te googlen zijn bijv, dat google een paar dagen nodig heeft om ze weer weg te schrijven daar kan OO niets aan doen).

Aan dit cms zitten voordelen en nadelen, bij OO zitten vooral nadelen omdat ze nou ook weer niet zo gigantisch groot zijn en maar met 3!!! servers moeten werken en dat maar een bepaalde capaciteit aan mogelijkheden aankan. Soms kan er dus iets niet, omdat dat technische niet haalbaar blijkt. Het zijn steeds afwegingen. Daarmee moet je ook rekening houden. Het is dan ook niet eerlijk om ons (forumbeheer) of de redactie daarvoor te straffen.

Er is al heel lang gevraagd, door een heel grote groep gebruikers, naar een nieuw, eigenlijk eigentijds forum. Dat is er nu, maar er zitten bugs en foutjes in, dat klopt en als iedereen nu opbouwend mee wil kijken dan zul je zien dat dat over een paar maanden allemaal vloeiend is opgelost.

We hebben lang nagedacht of we dit als Forumbeheer moesten schrijven maar we voelden ons recht in onze rug gestoken en dat doet zeer zeker omdat we al net zolang als jullie het forum levend houden. Het zou jammer zijn als jullie dat vergeten!

Ik wens iedereen wijsheid en vooral geduld toe.

Forumbeheer Ouders Online

Pelle

Pelle

26-09-2013 om 20:59

Mirreke

Jouw ' Iemand heeft zichzelf dus blijkbaar later weer anders genoemd in zijn/haar profiel' over mij werd in een andere draad volgens mij begrepen als 'iemand is blijkbaar wel zo slim en is het gelukt' maar mag ik even verduidelijken dat ik zelf ook geen idee heb hoe het zit? Ik heb, denk ik, met drie mailadressen/accounts gepost en weet echt niet wat er gebeurd is en ik vind het zelf ook vervelend.

Ik weet zelf niet om welke draadjes het gaat maar je bent de tweede die het er over hebt maar ik weet dus echt van niets.

Suze

Suze

26-09-2013 om 21:42

Forumbeheer - graag nog een reactie over de oudere draadjes

Beste forumbeheer, in zijn algemeenheid ben ik blij met het nieuwe forum.

Alleen m.n. het zoeken zou beter kunnen (in alle berichten doorzoeken (liefst ook meerdere rubrieken tegelijkertijd doorzoeken, maar niet alle), niet alleen de eerste postings per draadje, en bij de resultaten op datum gesorteeerd en liefst ook per rubriek aangegeven).

Wel fijn als jullie nog kunnen reageren op het punt van de oude draadjes die opeens zijn weggehaald en nog wel besteld kunnen worden. Het plotseling (onaangekondigd0 openbaar maken is voor mensen met eigen namen er vervelend geweest, maar het plotseling weghalen (waardoor je niet meer rustig kan zoeken naar oude draadjes om die zelf - kosteloos - op te slaan) is echt schrikken!
Je kan nog wel oude draadjes bestellen, maar hoe weet je nou hoe je die draadjes moet omschrijven? (ik weet het niet uit mijn hoofd...).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.