Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

wizzer

wizzer

24-09-2013 om 22:09

Cookiebeleid

Waarom is het niet mogelijk om te kiezen voor het niet opslaan van cookies?

Deels gaat het hier om cookies die ons surfgedrag volgen (zodat de reclames aangepast kunnen worden). Volgens mij is hier nog steeds toestemming voor nodig.

http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2013/05/20/minder-pop-ups-door-versoepeling-cookiewet.html

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lucerna

Lucerna

26-09-2013 om 08:41

Wizzer

Ik heb geen enkele cookie-melding gehad. Jij wel?

wizzer

wizzer

26-09-2013 om 08:59

alleen de eerste keer

Je krijgt alleen een melding de eerste keer dat je OO opent, dat er cookies gebruikt worden. Weigeren kan niet, je kunt alleen het beleid bekijken. Dat vind je hier:

http://www.ouders.nl/cookiebeleid

Aangezien het maar een klein balkje is, kun je het gemakkelijk miss

Lucerna

Lucerna

26-09-2013 om 10:42

Wizzer

Ik kan het me nog altijd niet herinneren. Dat beleid had ik dus ook nog niet gezien, dank daarvoor. Ik moet zeggen dat ik inmiddels best wel eczeem krijg van dat hele cookiegedoe, niet speciaal op OO maar in zijn algemeenheid dus. Je kunt verdorie bijna geen enkele site meer bekijken of er komt een cookiemelding en als je weigert, kun je ook vrijwel nergens meer terecht. Kwalijk, kwalijk.

Wat mij specifiek hier verbaast, is dat ik die cookiemelding bij OO dus echt niet krijg. Op de tablet, waar ik soms ook zit te internetten, gaan iedere keer alle cookies eraf. Bij andere sites, zoals nieuwssites en buienradar en dergelijke, krijg ik dus ook elke keer een melding dat die site cookies gebruikt. Bij OO krijg ik dat nooit. Vreemd.

Druif

Druif

26-09-2013 om 14:04

ook geen cookies melding enne

Ik krijg ook geen cookies melding van OOL. En ik heb begrepen dat je die cookies altijd al krijgt van websites. Zonder cookies kunnen ze niet goed werken geloof ik. Het verschil is, dat websites het nu actief moeten melden van 'Brussel'. Vroeger deden ze het gewoon, zonder te vragen.
Wij hebben ook allemaal beveiligingen die alle cookies er iedere keer afgooien en ik moet de volkskrant iedere dag weer zeggen dat hun cookies oke zijn.

wizzer

wizzer

26-09-2013 om 15:37

sommige cookies

Sommige cookies helpen inderdaad (bijvoorbeeld om aan te geven welke berichten je al hebt gelezen). Maar ik heb geen behoefte aan cookies die selecteren welke reclame ik ga zien. Als ik het beleid goed begrijp hebben we die op OO nu ook. (en daar zijn ze inderdaad niet uniek in, maar het past niet bij deze site vind ik).

Dalarna

Dalarna

26-09-2013 om 15:42

Precies druif

Je kunt je wel ergeren aan die cookiemeldingen maar dat heeft 'Brussel' besloten, daar kan die website niets aan doen.

Lucerna

Lucerna

26-09-2013 om 15:44

Er zijn verschillende soorten cookies

En voor sommige moet wel toestemming worden gevraagd. Ik vind het vreemd dat ik nooit een melding krijg, ook niet op de tablet waar altijd de cookies weggekieperd worden.

Druif

Druif

26-09-2013 om 15:50

Wizzer

Als je een programma op je computers zet, die cookies verwijderen, dan is je surfgedrag ook niet meer opgeslagen.

Wij worden alleen achtervolgd door Zelando en Bellvilla en dergelijke, als we vergeten om dat programmaatje te draaien. Dus als ik reclames zie, die direct op mij gericht zijn, (dat vind ik altijd zeer irritant) dan doen we dat programma er nog een keertje over heen. Wij hebben CCleaner. (of zo, mijn man installeert de software meestal).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.