Over het forum Over het forum

Over het forum

De blues

Nu ik weer in het nieuws lees over de klimaatverandering en de stijgende zeespiegel, krijgt de blues me weer flink te pakken.
Hoewel natuur en milieu me altijd hebben bezig gehouden, word ik er nu echt somber van. Hoe moet dit? Hoe gaan onze  kinderen later leven? 
Dan komen daar nog wat steekpartijen bij en sodom en gomorra is compleet. 
Ik krijg op zo’n momenten spijt dat ik kinderen heb gekregen. Voel me schuldig tegenover ze. 
Wat ik zo moeilijk vind, het lijkt of er zo weinig mensen mee bezig zijn. Alle auto’s voor de deur van school, mijn kind komt weer thuis met een wanstaltig prut plastic uitdeelkado wat meteen bij het plastic afval belandt, omdat je die verdomde balletje nooit in die kartonnen prut gaatjes krijgt. Waarom maak alleen ik (ja ik ben natuurlijk niet de enige maarhet zijn er weinig die er naar handelen) me zo druk, het zijn toch onze kinderen, van ons allemaal die hier last van gaan krijgen?
Hoe staan jullie hier in en hoe ga je hier mee om? Ik vind het zo lastig.
Maken jullie je geen zorgen en waarom dan? En als wel, hoe raak je dan weer wat minder bluezig?

Ik probeer te denken dat mijn moeder zich zorgen maakte om de bom toen wij geboren werden en hetzelfde dacht dus dat het misschien nog mee gaat vallen allemaal, maar pfff..

dan

dan

27-10-2021 om 09:14

Ik herken het wel een beetje, Het enige is dat je geen invloed hebt op het gedrag van andere mensen, sommige zaken leven bij hen misschien veel minder of zelfs niet, maar alleen op je eigen gedrag. 

Ik herken het wel, en maak me soms ook best zorgen over de wereld waarin we leven en waarin mijn dochter groot moet gaan worden. En over hoe weinig het mensen lijkt te boeien. Maar goed. Wij leven ons leven zoals het ons goeddunkt. En ik probeer er niet teveel aan te denken. Ik kan ook morgen verongelukken of heel plotseling doodgaan. Daar wil ik ook niet heel de tijd over nadenken.

Junio

Junio

27-10-2021 om 14:54 Topicstarter

Ja jullie hebben ook gelijk, meestal lukt het ook om het zo te zien. Maar als ik dan zo’n bericht over de stijgende zeespiegel lees, voelt het alsof we meer moeten doen. En dan kom ik tot de conclusie dat een groot deel buiten onze macht ligt en daar word ik dan ook weer neerslachtig van. 
Niet te veel over nadenken dus inderdaad..

Problemen vragen om oplossingen. Blij toe houdt menigeen zich bezig met het aandragen ervan. Historicus en journalist Bas Mesters heeft er zelfs een heel boek aan gewijd:  'Het herstel van Nederland. Twaalf oplossingen voor een land in crisis' (2021). Zie voor meer informatie de volgende mailing van debatcentrum Emma: https://updates.emma.nl/mailing/show/G6lQWUYyB1lU6bTLq7LTmOBYgfzjMM2iHzZtXNSpD50y6TamQL63pxRwDhFfTxoq

Junio

Junio

27-10-2021 om 16:14 Topicstarter

RodeKrullenbol schreef op 27-10-2021 om 16:10:

Problemen vragen om oplossingen. Blij toe houdt menigeen zich bezig met het aandragen ervan. Historicus en journalist Bas Mesters heeft er zelfs een heel boek aan gewijd: 'Het herstel van Nederland. Twaalf oplossingen voor een land in crisis' (2021). Zie voor meer informatie de volgende mailing van debatcentrum Emma: https://updates.emma.nl/mailing/show/G6lQWUYyB1lU6bTLq7LTmOBYgfzjMM2iHzZtXNSpD50y6TamQL63pxRwDhFfTxoq

Dank!

Dat ga ik bekijken en laat het morgen 28 oktober zijn! 

Junio schreef op 27-10-2021 om 16:14:

[..]

Dank!

Dat ga ik bekijken en laat het morgen 28 oktober zijn!

Niets te danken hoor; heel graag gedaan!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.