Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Mari

Mari

29-06-2018 om 00:02

die BLG- wonen advertentie op OOL maakt me gek!

Ik houd van het forum, ook al post ik niet zo veel, ik volg toch graag discussies.

Ik weet dat het forum mede in stand gehouden wordt door advertenties. Dat begrijp ik en neem ik op de koop toe.

Maar de laatste weken word ik he-le-maal gek van die BLG wonen advertentie: popt op in je beeld, okay dan ik ga er wel naar toe met de cursor om het uiterste minieme x-je te klikken. Te laat! Hij is al naar boven gesprongen. Okay dan daar naar toe. Ook weer te laat hij is al naar beneden. Okay dan weer daar naar toe. Nu weet ik zeker dat ik hem heb aangeklikt: nee hoor, net er naast dus er wordt doorgelinkt naar site van BLGwonen. Pff, dat weggeklikt en weer terug naar OOL. He daar is tie weer. Opnieuw van voren af aan.

En zo ook als je op een onderwerp klikt: het hele protocol herhaalt zich.

Ik heb BLG wonen al geschreven dat ze voor eeuwig niet meer hoeven te rekenen op mij als klant door dit gepest.
Het lijkt me ook voor BLGwonen helemaal geen wervende werking van uitgaan. Alleen maar irritant.

Ik wil ook best geld storten op OOL zodat dit niet nodig is. (heb niet zo'n groot budget echter)

Wie heeft er nog meer last van?

Kaaskopje

Kaaskopje

29-06-2018 om 00:28

Mwah

zodra ik naar een rubriek ga, ben ik het ook weer kwijt, dus ik neem het voor lief. Ik vraag me nu zelfs af of ik die advertentie ken.

Mari

Mari

29-06-2018 om 00:49

nou ik niet hoor

Als ik naar een rubriek ga, krijg ik hem weer voor mijn snufferd met het hele protocol erbij. Ja misschien ken jij die advertentie dus niet. Ligt het aan mijn instellingen of zo? Ik zie hem ongelogen wel 20 x per dag.

Als ik hem twee of drie keer aan zou moeten klikken en dan kwijt zijn, zou ik het ook geen punt vinden. Ik zal morgen eens turven hoe vaak ik hem zie

Kaaskopje

Kaaskopje

29-06-2018 om 01:53

Ik kijk nu op mijn telefoon

En zie wat ik de laatste tijd zie en dat is Eneco.

Mijntje

Mijntje

29-06-2018 om 07:12

ad block

Ik zie helemaal geen advertenties. Installeer een adblocker.

Jasmijn

Jasmijn

29-06-2018 om 08:32

Ik ook niet

Ik zie hem ook niet, ik kijk op een iPad, en ik zie alleen reclame aan de rechterkant (ik ga altijd rechtstreeks naar het forum) Ik zie nu alleen maar reclame van kleertjes.com
Misschien moet je even je cookies verwijderen, dan ben je wellicht van die BLG reclame af, (er komen dan wel weer andere reclames)
Ik heb nog geen een keer reclame midden over mijn beeld gehad

Jesse_1

Jesse_1

29-06-2018 om 10:58

Ik ook Mari

Ik weet niet of het iedere keer de BLG is (ik bekijk de advertenties zelf niet), maar ik heb ook vaak zo'n enorme reclame die verschuift waardoor ik het forum niet kan lezen zonder 'm weg te halen en erg lastig weg te klikken is. En bij doorklikken naar een rubriek komt 'ie gewoon weer hoor .
Ik weet dat er een tijd terug ook al eens door iemand over werd gemopperd, over die enorme, lastig wegklikbare advertenties.

Inmiddels weet ik dat hij groot in beeld komt, dan kleiner wordt en als je in de buurt komt met je muis, dan wordt hij weer groter. Ik moet niet de touch screen gebruiken om 'm weg te klikken, want dan klik ik steevast de advertentie aan, ik moet dan de muisoptie gebruiken, zodat ik een pijltje heb en heel precies op het kruisje kan mikken.

Ik snap dat advertenties nodig zijn, maar als ze over je beeld staan en je ze niet weg kan klikken is dat heel vervelend.

Mari

Mari

29-06-2018 om 14:13

de score van tien minuten op het forum!

Ik heb de advertentie 11 x opnieuw gezien. Hij is zeven keer versprongen. Soms omdat ik te laat was (je hebt 1 seconde) met wegklikken.
Ik heb de site van BLG 3 x gelinkt gezien doordat ik zogenaamd naast het kruisje (van 3 mm) zou klikken

Afgezien van het feit dat ik me ziek irriteer, vraag ik me toch ook af wat de adverteerder nou toch denkt te kunnen bereiken als ze iemand stalken als een vlieg met een pestbui

Heb er ook last van

Ben er in zoverre wel ingetrapt dat ik ben gaan lezen waarover ze nu reclame willen maken.....niet interessant maar weet nu wel dat ik ongeveer €125,00 per maand moet reserveren voor onderhoud van mijn huis en dat gaf dan weer extra stress.

Ook de gewone computer

Daar heb ik er t meeste last van, bij elke bladzijde popt hij weer omhoog?

mama van twee

mama van twee

29-06-2018 om 17:36

Ook last van

Had ik ook last van, maar misschien heeft je berichtje naar BLG geholpen. Ik zie hem nu niet meer.

Mari

Mari

30-06-2018 om 12:46

zie hem ook niet meer

en dat is heerlijk rustig

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-06-2018 om 13:47

Op de iPad

En geen enkele last van wat voor soort reclame dan ook.
Gezien de reactie van Jasmijn zou ik denken dat dit geen toeval is.

Ik nog wel

Hebben ooit hypotheek gehad daar... willen ons terug denk ik... bloedirritant op de gewone computer. Ipad en foon geen last.

Ella67

Ella67

01-07-2018 om 09:58

laptop

Wel last op de laptop, maar kan gelukkig steeds redelijk eenvoudig het kruisje aantikken en dan is hij meteen weg.

Geen last op mobiel.

Maar heb ook wel eens van die verschuivende reclames gehad, waar je dan net naast klikt en dan opent hij of verschuift hij weer. Inderdaad bloedirritant.

Ella67

Ella67

01-07-2018 om 10:00

wel vaak

Heb even getest. Elke keer als ik een nieuw draadje open, komt hij weer. Ja, wel vervelend. Gelukkig dat het wegklikken goed gaat, maar steeds weer terugkomen vind ik wel vervelend en onnodig.

Ik hoop dat Forumbeheer dit draadje leest en hier iets mee doet.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

01-07-2018 om 10:16

We lezen alles mee

en er is wel actie op ondernomen. Aan #11 en #12 te zien had dat geholpen maar nu opeens niet meer?

Mijntje

Mijntje

01-07-2018 om 10:48

adblocker dames

Installeer gewoon een adblocker en je hoeft je niet meer aan advertenties te ergeren.

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

01-07-2018 om 16:13

Actie ondernomen

Beste forumgebruikers,

Het advies "Installeer gewoon een adblocker" trof ons behoorlijk onaangenaam. Dat is hetzelfde advies als: kieper lekker alle producten in het mandje van de supermarkt en reken ze niet af. Kan het jou schelen, dat dat producten van waarde zijn, waar de leverancier in geïnvesteerd heeft.

Wij leveren een dienst, en maken enorme kosten om die dienst in de lucht te houden. Die dienst omvat veel meer dan dit forum. (Dat overigens óók veel geld kost.) We spannen ons in voor ouders, om antwoorden te geven op hun vragen, we begeleiden hen bij juridische procedures, we schrijven artikelen (zie het redactionele gedeelte van de site) om betrouwbaar nieuws en betrouwbare informatie te leveren, we behartigen de belangen van ouders door deel te nemen aan allerlei adviescommissies, we lobbyen bij de overheid om wetten aan te passen, we maken ruzie met GGD'en over hun vragenlijsten, enzovoorts.

Anyway. We willen niet zielig doen, maar we willen jullie er wel op wijzen dat 'gratis' niet bestaat. We zijn blij met al diegenen die doneren aan de stichting Vrienden van Ouders Online, maar dat is - met alle respect - tientjeswerk. Onze kosten zijn vele malen hoger. En daarnaast moeten we ook nog boterhammen met lapjes kaas verdienen. En onze kinderen laten studeren. Hoe denk je dat wij dat doen?! De advertentie-inkomsten vormen een bodempje.

Kortom: als er iets mis gaat met advertenties, zoals nu, met die BLG-reclames, laat ons dat gewoon weten. Dan ondernemen we actie. Omdat we jullie willen dienen, en geen overlast willen bezorgen.

Mede naar aanleiding van dit draadje hebben we onze bannerboer gevraagd om een frequency cap op deze advertentie te zetten. Oftewel: dat hij niet meer dan strikt noodzakelijk getoond wordt. Liefst niet meer dan eens per week, of hoogstens eens per dag. Dat was ons verzoek. Ze hebben beloofd dat ze dat zouden regelen.

Angela67

Angela67

01-07-2018 om 20:44

rekeningnummer

Ik heb laatst weer eens gezocht en gegoogled, maar ik kan nergens het rekeningnummer van Ouders Online vinden. Ook niet op colofonpagina. Kijk ik verkeerd?
Kunnen jullie het hier geven en wellicht ook breder verspreiden? Want als ik het niet kan vinden terwijl ik moeite doe, zullen mensen die er niet naar op zoek zijn het zeker niet vinden.
Groet,
Angela

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

02-07-2018 om 11:07

Vriendenstichting

Dit is het rekeningnummer van onze vriendenstichting:

Stichting Vrienden van Ouders Online
IBAN: NL02 ABNA 0446 5630 13

We hadden dit tijdelijk verwijderd uit het colofon maar we zullen het weer terugzetten!

Lente

Lente

02-07-2018 om 18:21

Redactie, deze reactie vind onaangenaam

"Het advies "Installeer gewoon een adblocker" trof ons behoorlijk onaangenaam. Dat is hetzelfde advies als: kieper lekker alle producten in het mandje van de supermarkt en reken ze niet af. Kan het jou schelen, dat dat producten van waarde zijn, waar de leverancier in geïnvesteerd heeft."

Als je in de supermarkt bent, weet je dat je moet betalen. Betaal je niet, dan is het diefstal.
Er zijn talloze websites met informatie over allerlei zaken. Gratis. Het ontvangen van de reclames is geen verplichting. Zorgen dat je de reclames niet krijgt, is geen diefstal. En ik ben geen dief.

Ik ben wel donateur van de Stichting Vrienden van Ouders Online. Ik betaal maandelijks een klein bedrag, inderdaad tientjeswerk. Maar vele handen maken licht werk.
Er is al vaker aangegeven: maak vaker duidelijk wat jullie doen en hoe we kunnen bijdragen. Ik heb laatst ook gevraagd om het toevoegen van de vriendenstichting aan het colofon.

Misschien moet een van die banners over jullie gaan. Waarin je uitlegt wat je doet en een vrijwillige bijdrage vraagt. Zonder mensen een dief te noemen.
Op sommige sites krijg je een bericht als je een Adblock gebruikt. Met uitleg waarom dat voor die site niet zo prettig is. Dat kan ook helpen. Zeker als je ook daar de vriendenstichting noemt.

Ad Hombre

Ad Hombre

02-07-2018 om 18:37

Veiligheidsrisico

Helaas is het daarnaast zo dat veel malware in de via advertenties op je PC komt. Als ik dit draadje zo lees krijg ik niet echt de indruk dat de redactie controle over de advertenties heeft. Advertenties die wegspringen als je ze probeert te sluiten beginnen wat mij betreft verdacht veel op malware te lijken.

Anyway, naar mijn mening is een adblocker een vereiste voor veilig surfgedrag. Voor bewezen zeer betrouwbare sites maak ik graag een uitzondering...

https://www.bbc.com/news/technology-26447423 (Ads 'biggest mobile malware risk')

BTW: Die Thaise voetballertjes in die grot zijn gevonden

@nnemoon

@nnemoon

06-07-2018 om 08:02

Vriendenstichting

Ik wist niet dat er een stichting vrienden van ouders online was. Kan ik wat meer info krijgen? Ik bedoel hoe word je donateur en hoe hoog is het bedrag?

Angela67

Angela67

06-07-2018 om 08:07

inderdaad, wijzen op advertentieblokkers

bij Nu.nl staat deze tekst:

Beste bezoeker,
Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd. Dit vinden wij jammer, want NU.nl is mede dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Wilt u een uitzondering maken voor NU.nl, of meer lezen over hoe wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Wikipedia heeft ook eens in de zoveel tijd een geldinzamelingsactie en ik zag het ook eens op een Amerikaans forum waar verhalen gedeeld worden. Iedereen kan bijdragen als hij/zij wil en het is niet overdadig vaak dat zo'n campagne langskomt, maar het is wel effectief.

Groet,
Angela

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

06-07-2018 om 10:58

Vriendenstichting

De Stichting 'Vrienden van Ouders Online' is opgericht in 2002, door een van onze toenmalige fans (Peter Cuyvers) omdat we toen kopje onder dreigden te gaan. De stichting werft fondsen, en je kunt donateur worden. Een eventuele bijdrage is geheel vrijwillig en de hoogte kun je zelf bepalen. Bijvoorbeeld 25 euro per jaar. Maar meer of minder mag ook.

De stichting heeft de volgende doelstellingen (geciteerd uit de statuten):
a. het werven van fondsen teneinde de website van Ouders Online (hierna te noemen OO) te kunnen handhaven als onafhankelijk platform voor ouders, voor informatie-voorziening en -uitwisseling.
b. het stimuleren van en het leveren van bijdragen aan de publieke meningsvorming over de ondersteuning van ouders en andere opvoeders door middel van het internet en andere kanalen;
c. alle andere activiteiten die met het bovenstaande in de ruimste zin verband houden of daartoe bevorderlijk zijn.

In het verleden deden we bijvoorbeeld een beroep op de vriendenstichting voor de aanschaf van nieuwe servers (als de oude versleten waren). Tegenwoordig af en toe om de huur van onze huidige cloud-servers te betalen.

We danken iedereen ontzettend voor jullie bijdragen!

P.S. Hoe je donateur wordt? Door een bijdrage te storten op de rekening van de stichting:

Stichting Vrienden van Ouders Online
IBAN: NL02 ABNA 0446 5630 13

Carla

Carla

06-07-2018 om 14:41

Geen last

Hooguit 5 cm scrollen alvorens ik bij een topic kan komen. Nooit bladvullend en verschijnt alleen bij een nog niet eerder gelezen topic. Iets met een zonnetje...ik ben geloof ik zelf mijn grootste adblock ; -).
In elk geval, een donatie is onderweg.

ik heb nu

steeds aan de zijkanten de achtbaan van Toverland, wordt er wat misselijk van als ik naar t scherm kijk. Mijn ogen en hersens kunnen dat niet verwerken dat ik dr niet in zit denk ik ... dat doe ik ook nooit. ik ververs de pagina maar gauw een aantal keer en dan is ie weg

Ad Hombre

Ad Hombre

15-07-2018 om 11:26

Lillian

Als je epilepsie hebt krijg je van de redactie dispensatie voor een ad blocker.

Geen epilepsie gelukkig

Ik ververs de pagina gewoon 👌

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.