Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Aagje Helderder

Aagje Helderder

29-06-2019 om 14:05

Draadjes verwijderd?

Ligt het aan mij dat ik de afgelopen periode een aantal keer het gevoel heb gekregen dat draadjes zo maar ineens weg waren?
Zo maar ineens in de zin van zonder aankondiging dat het topic om een bepaalde reden gesloten werd en op termijn zou verdwijnen.

Nu ook weer met het draadje over het meisje waar een jongen tegen gezegd had dat hij niet met haar naar een feest wilde omdat ze te lelijk was. Ik had gereageerd, iemand had nog op mij gereageerd en toen ik daar een nieuwe reactie op getypt had, kon die niet meer geplaatst worden. En het topic staat nergens meer volgens mij.

Het gebeurde me al eerder dat ik wel eens een draadje volgde (er soms ook in reageerde) en als ik dan later terug kwam dat het er niet meer was. Maar dan wist ik niet meer altijd hoe dat draadje heette. Dus wist dan niet meer goed waar ik op moest reageren. Maar nu is het duidelijker.

Hoezo en waarom?

mirreke

mirreke

29-06-2019 om 14:23

Ik ben te infrequent

hier de laatste tijd, maar ik vind het nogal heftig als dit zou gebeuren... Misschien staat het dan in een andere rubriek?
Misschien onderdeel v/d nieuwe 'aanpak' van Ouders Online?

TJa

Er was sprake van een mogelijke trol. Gekopieerd van een ander forum. De instructie is om niet in het draadje te reageren maar het kenbaar te maken bij de redactie. En dat die dat dan verwijderd lijkt mij de logische consequentie. Daar heb ik geen vragen bij, bij dit soort draadjes.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

29-06-2019 om 14:44

AnneJ

Dan nog....als dit vroegah gebeurde, dan werd het benoemd, dan was het duidelijk. Nu zoek ik me rot.

In dit geval werd er door sommigen de trollenkaart getrokken. Iets dat steeds vaker en steeds sneller gebeurt jammergenoeg. Het feit dat iets ook op een ander forum staat vind ik geen goede reden om aan te nemen dat het zeker een trol is.

Verder, zo’n ander draadje dat ik bedoelde ging over een kind dat op school wel vertelde dat hij een medische ingreep moest ondergaan maar niet welke en hoe moeders van meisjes daarmee omgingen. Wekte niet de indruk bij mij dat het een trol was.

koffie

koffie

29-06-2019 om 14:50

Moderator draadje

Is het misschien mogelijk om een soort "moderator" draadje te maken, en dat vast bovenaan in "overig" te houden? Daar kan dan in gemeld worden dat er iets is verwijderd, of waarschuwingen over een (aanstormend) trollenleger etc.

juf Ank

juf Ank

29-06-2019 om 17:48

stuur

een bericht naar forumbeheer met je vraag!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

29-06-2019 om 17:52

Dat kan ik doen

maar mijn vraag had ik eerst hier gesteld om te horen of er andere forumleden zijn die dit herkennen. Als een soort reality check omdat ik aan mezelf begon te twijfelen.

Emmawee

Emmawee

29-06-2019 om 17:54

Goed idee, koffie!

.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

29-06-2019 om 18:22

Uitleg

Beste forummers,

We zijn een stuk beter geworden in het ontdekken van trollen en halen op basis van deze informatie de draad sneller weg en zonder uitleg.

Dit doen we om de trollen geen extra lol te geven als we uitleg geven en daarmee verklappen hoe we het doen.

Soms halen we een draad al weg na 0 of 1 reacties en soms zijn we wat later en helaas valt het dan meer op maar een troll laten staan doen we niet.

Dus er verdwijnen vaker berichten in de hoop dat er ook steeds minder trollendraadjes komen. Het zou wel helpen dat jullie bij vermoeden van een trolldraadje wat terughoudender reageren, niets in de discussie zeggen over trollen voor het geval het geen troll is en het bij ons melden.

Met vriendelijke groet,
Forumbeheer Ouders Online

Lente

Lente

29-06-2019 om 18:30

Maar zo'n moderator draad zou goed kunnen werken

Niet bovenaan natuurlijk. Dat valt te veel op.
Maar wel voor de insiders. En zonder dat we kunnen reageren, want dat vestigt de aandacht op de draad. En dat willen we niet.
Want de vaste forum deelnemers willen graag weten of hun vermoeden juist was. En dat blijft ze aanmoedigen om forumbeheer te mailen over vermoedens van een troll.
Uiteraard geen moderator draad om vermoedens te melden. Dat zou de trollen alleen plezieren.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

29-06-2019 om 19:20

Beste Lente,

Momenteel verwijderen we veel discussies, vaak al kort na het plaatsen. Dus veel forummers hebben de discussie dan nog niet gezien.

Ga er maar van uit dat als een discussie weg is dat dat alleen maar is omdat het een troll was.

Met vriendelijke groet,

Forumbeheer Ouders Online

Aagje Helderder

Aagje Helderder

29-06-2019 om 21:10

Ik ben dan toch wel benieuwd wat een troll een troll maakt

Vroeger waren trollen duidelijk te herkennen aan opruiend/weinig sociaal gedrag/extreme vragen.
De draadjes waar ik het nu over heb, vind ik geen van beide. Het zijn mss bijzondere vragen soms, maar heel vaak niet zo dat het overduidelijk is. In ieder geval niet voor mij.

En dan is het mss voor jullie als forumbeheer wel duidelijk maar als er geen toelichting komt, zoek ik me rot.

Emmawee

Emmawee

29-06-2019 om 21:38

Het leek mij

Typisch pestgedrag. Kies een meisje, doe alsof je haar moeder bent en schrijf een topic met een nick die van die moeder zou kunnen zijn of die verwijst naar het meisje. Het liefst over iets wat nogal beschamend is, natuurlijk.

Stuur vervolgens een linkje in de klassen-app.

Een ander soort trollen dus. Ik ben wel net als jij benieuwd hoe forumbeheer dit kan achterhalen.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-06-2019 om 01:24

Troll

Ik heb een eigen Facebookgroep en heb het deze week voor de tweede keer met een lid aan de stok gekregen, maar op zo'n absurde manier dat ik het bedreigend vond. Hij dreigde met de politie en uiteindelijk met mij zwart maken in de stad. Nou ja zeg! Gelukkig ken ik zo her en der mensen in de stad die wel een goed woordje voor me zouden willen doen in zo'n situatie, maar mijn hemel... Het is geëindigd met dat hij toch kalmeerde en het dus afgehandeld was. Ondertussen had ik hem wel geblokkeerd en uit de groep gegooid. De volgende ochtend trof ik een nieuw vriendschapsverzoek aan, duidelijk een fake-account. Verzoek geweigerd dus. Je hebt er soms lastpakken tussen zitten. Hier op OO kennelijk dus ook.

Emmawee

Dat was precies wat ik dacht bij dat betreffende draadje. Vandaar dat ik - volgens sommigen te snel - dacht dat hier om troll/nep ging.
Ik zeg erbij dat ik het bericht even mijn 17-jarige puberella had voorgelezen. Haar eerste reactie "mama dat geloof je toch niet he, dat iemand denkt dat je daarvoor geschorst kan worden van school"

Aagje Helderder

Aagje Helderder

30-06-2019 om 14:43

Tja

Ik zie ouders in mijn ogen overspannen gedachtes hebben over wat zij voor hun kind moeten wegwerken en overspannen verwachtingen hebben over wat de school daarin zal doen.

Natuurlijk weet ik ook dat hetgeen in dit topic geschetst werd geen schorsing zal opleveren. Maar ik weet ook dat er ouders zijn die dat wel zo’n beetje eisen bij school als ze vinden dat hun kind benadeeld wordt.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

30-06-2019 om 14:43

Maar goed

Jullie hadden gelijk in je vermoeden en ik niet.

Ad Hombre

Ad Hombre

30-06-2019 om 22:11

Aagje

Sommige mensen zijn nou eenmaal zo naief dat ze zelfs de meest evidente trollen het voordeel van de twijfel gunnen. Wat hadden we pas weer? O ja, die liefhebber van oudere vrouwen die beweerde dat hij geen kans maakte omdat hij geen slurf van 30 cm had.

En ja hoor, ook daar wordt serieus op geantwoord, je vraagt je af hoe dat soort naievelingen stemmen...

rode krullenbol

rode krullenbol

30-06-2019 om 22:19

Dat is een inkoppertje, Ad Hombre

Wat dacht je van PVV?

Ad Hombre

Ad Hombre

30-06-2019 om 22:22

Ik denk persoonlijk meer aan GL of PvdD. De plek voor de goedgelovige burger die denk dat goede bedoelingen alles zijn wat er toe doet.

rode krullenbol

rode krullenbol

30-06-2019 om 22:29

Hmm ...

Opmerkelijk wel hoezeer jij het leven politiseert. Kind van jaren '60 ouders?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.