Over het forum Over het forum

Over het forum

Eerst 10 posts, dan reclame - moet het misschien toch niet anders?

Voor de tweede keer binnen een paar dagen komt er ineens een nieuweling op het forum die in korte tijd een aantal inhoudsloze posts plaatst, kennelijk met als doel om links te kunnen plaatsen. Zodra zo iemand daadwerkelijk reclame plaatst, wordt hij/zij meestal gemeld en door forumbeheer fluks van het forum verwijderd (waarvoor dank).

Alleen: is het misschien niet beter om die eis van tien posts weer te laten vervallen? Het lijkt een goed idee: mensen moeten enige betrokkenheid bij het forum tonen voordat ze links kunnen plaatsen. Maar we zien nu waar het toe leidt: stokoude draadjes die weer tot leven worden gewekt door mensen die er ineens een onzinpost onder zetten. En flutopmerkingen in wat verder serieuze discussies zijn. 

Eerst hadden we irritante lui die gratis reclame wilden maken, nu hebben we irritante lui die eerst tien draadjes vervuilen en daarna gratis reclame willen maken. Dat lijkt mij geen verbetering. Hoe denken andere forummers daarover, moet die eis van een minimum aantal posts misschien toch maar weer vervallen, nu die meer irritatie dan winst op lijkt te leveren? 

Dat zou een goed idee zijn. Reclame wordt na melding snel verwijderd, met of zonder 10 irritante posts vooraf. 
Maar leest de redacie deze post hier? Of moeten we hem ook melden?

Misschien moeten we er 5 dagen aan toevoegen. Dus pas na 10 posts én 5 dagen mag je een link plaatsen. Ik heb de persoon van gisteravond na een post of 5 al gemeld omdat wel duidelijk was waar het naartoe ging. En de uiteindelijke reclame post ook. 
Als er nu de extra eis van 5 dagen na de eerste post aan toegevoegd wordt, is er al meer tijd om te melden en de persoon te bannen.

Schemerlampje schreef op 20-04-2026 om 07:23:

Misschien moeten we er 5 dagen aan toevoegen. Dus pas na 10 posts én 5 dagen mag je een link plaatsen. Ik heb de persoon van gisteravond na een post of 5 al gemeld omdat wel duidelijk was waar het naartoe ging. En de uiteindelijke reclame post ook.
Als er nu de extra eis van 5 dagen na de eerste post aan toegevoegd wordt, is er al meer tijd om te melden en de persoon te bannen.

En stokoude draadjes toch helemaal blokkeren. 

Schemerlampje schreef op 20-04-2026 om 07:23:

Dank voor de suggestie! Ik heb nu een extra vertraging van 3 dagen ingebouwd, dus én 10 posts én 3 dagen oud account. Of dit alles gaat verhelpen weet ik niet, maar dat zullen we even moeten zien en waar nodig bijsturen.

AlexOudersnl schreef op 20-04-2026 om 10:07:

[..]

Dank voor de suggestie! Ik heb nu een extra vertraging van 3 dagen ingebouwd, dus én 10 posts én 3 dagen oud account. Of dit alles gaat verhelpen weet ik niet, maar dat zullen we even moeten zien en waar nodig bijsturen.

Top! Ik ben benieuwd of het gaat helpen.

Nadeel blijft wel dat een persoon al snel 10 (vaak onzinnige) posts kan doen, dat voorkom je dan weer niet met “mijn” methode. Eigenlijk voorkom je daar dan hooguit de post met link mee.
Nu ook weer iemand die al 11 posts heeft gedaan, die op zich heel empathisch zijn, in dit geval, maar weinig toevoegen. En alleen gericht op de openingspost.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.