Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Egel in de krant :-)

Egel, je wordt geciteerd in de Volkskrant van afgelopen zaterdag, heb je het al gezien?
In katern Vonk, in het stuk over seksuele opvoeding en onze dubbele moraal hierin. Je hebt gelijk hoor

Mijntje

Mijntje

03-04-2017 om 09:04

Ja!

Egel is beroemd!

Best gek dat je zo maar ineens geciteerd kan worden, maar gelukkig onder een veilige nick.

Vesta

Vesta

03-04-2017 om 09:18

citeren is al jaren het geval

ik ben al eens geciteerd over het gebruik van messen in de keuken door een dreumes. Dat is al bijna 10 jaar geleden. (chips zwerf ik hier al zo lang rond)

Ik zal dat artikel eens opzoeken bij mijn schoonzusje.

Meelezer

Meelezer

03-04-2017 om 09:52

Heeft niemand een stukje tekst?

Dit is ook niet leuk voor de mensen die die krant niet lezen.

Anneque

Anneque

03-04-2017 om 09:59 Topicstarter

Meelezer

Ik heb geprobeerd het te kopiëren, maar dat lukt niet. Dat stuk is beveiligd en alleen toegankelijk voor abonnees. Denk wel dat je het via Blendle kunt kopen, kost dan een dubbeltje of zo.

mirreke

mirreke

03-04-2017 om 10:52

39 cent via blendle... zag ik net

dus voor een korte quote toch wel wat duur. Interessant artikel over de dubbele moraal binnen de opvoeding en waar die toe kan leiden of al leidt...

Redactie OO [was: vlinder72]

Redactie OO [was: vlinder72]

03-04-2017 om 11:09

Hier is het artikel (even voor jullie ingelogd)

Bericht van de redactie:

Het spijt ons zeer maar we hebben het artikel helaas moeten verwijderen.

Artikelen waar copyright op rust kunnen niet zomaar gekopieerd worden. Hoogstens voor eigen gebruik, maar zeker niet voor een groot publiek.

En zéker wat de Volkskrant betreft, hadden jullie ons hiermee in grote problemen kunnen brengen. De Volkskrant maakt - net als Trouw - gebruik van de diensten van een opsporingsbureau dat torenhoge schadeclaims stuurt. Als het meezit kun je dan nog schikken (door de tekst meteen te verwijderen) maar dan nog kost het je klauwen vol geld. We hebben dat één keer meegemaakt (in een ander soort zaak, met een foto) en dat willen we beslist niet nog een keer...

Henk Boeke
Redactie Ouders Online

Egel

Egel

03-04-2017 om 12:59

Het was heel leuk zaterdag

Hier de beroemdheid herself

Het was heel erg grappig afgelopen zaterdag. Wij zaten sloom aan het ontbijt, dochter (15) was ook in de krant aan het lezen, net als wij. Ineens kijkt dochter op en zegt: 'ouders.nl, dat is toch niet hetzelfde als Ouders Online?'. Ik: 'Jawel hoor, hoezo?'. 'Jij bent toch Egel?'. 'Ehm...ja. Meestal wel ja. Want? Sta ik in de krant of zo?'. 'Ja, kijk hier!'. En ik las het.

Dochter vertelde hoe het ging (heel fijn dat ze dit positieve verhaal vertelde - ondanks dat ze puber is!). Ze las dat artikel en dacht toen ze mijn uitspraak las: ja, daar ben ik het inderdaad helemaal mee eens.
En ineens dacht ze: wat!! volgens mij is dat mijn eigen MOEDER! Ik ben het er gewoon mee eens omdat ik zo door haar opgevoed ben!

Ze is daar toch al mee bezig, op dit moment: wat vind ik zelf omdat ik dat helemaal zelf heb bedacht, wat komt door de opvoeding?
Waar ik aan toevoegde dat ze erfelijkheid ook nog moet meenemen in die overwegingen. En dat het slecht te achterhalen is waarom je een mening hebt.

Ik heb dat van de krant alleen aan iemand hier verteld die ook een vriendin is. Bijna wilde ik het ook aan mijn zus vertellen, maar nee...ik wil toch liever niet dat zij mijn nicknaam weet.

Mijntje

Mijntje

03-04-2017 om 13:20

papegaaien

Voor je dochter een desillusie dat mensen eigenlijk papegaaien zijn. Gelukkig heeft ze een verstandige moeder!

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

03-04-2017 om 14:09

Artikel verwijderd

Zie boven (posting #7).

mirreke

mirreke

03-04-2017 om 14:39

jeetje!

goed dat jullie het schrijven, Henk, ik heb ook wel eens berichten gepost waarin ik hele artikelen kopieerde. Zal het niet meer doen, maar wist dit ook niet!

Anneque

Anneque

03-04-2017 om 14:41 Topicstarter

Op zich wel logisch toch?

Dat het niet de bedoeling is hele artikelen hier te delen, waar je normaliter voor betaalt (via abo, losse verkoop of Blendle). Ik had vanochtend geprobeerd alleen Egels quote te kopiëren, maar dat lukte ook niet.
Misschien mag dat trouwens ook niet eens.

dat mag wel

Volgens mij mag citeren in principe altijd, mits met bronvermelding. Het kopiëren van artikelen voor eigen 'oefening, studie of gebruik' mag vziw ook, maar verspreiden en/of vermenigvuldigen mag dan weer niet, wegens schending van het auteursrecht.

Groeten,

Temet

Tijgeroog

Tijgeroog

03-04-2017 om 20:23

Hmm...

Best bijzonder eigenlijk. De Volkskrant haalt hier een quote vandaan (en verdient daar dus geld mee), maar die tekst mogen wij hier dan weer niet plaatsen, want kan heel veel geld kosten. Op die manier kan de Volkskrant twee keer geld verdienen aan de quote van Egel... --

(En ik snap het wel hoor, met copyright van de Volkskrant en openbaarheid van het forum, maar toch...)

Zo he

Tijgeroog! Dat vind ik nou eens een steengoede opmerking.

Half a twin

Half a twin

03-04-2017 om 21:33

Een link plakken

Van het stuk dat Egel schreef op OO dat mag wel en weten we toch waar het over gaat. Kan iemand die weet waarover het gaat dat doen?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-04-2017 om 22:08

Terugciteren mag ook

Maar geen complete lap tekst.
Dus zo scheef is het nu ook weer niet.

Anneque

Anneque

04-04-2017 om 07:29 Topicstarter

Voor de volledigheid

Het gaat dan om #12, die geciteerd wordt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.