Over het forum Over het forum

Over het forum

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

23-11-2014 om 17:23

Elke dag een tekening!

Beste forumdeelnemers,

Met ingang van vandaag (23 november 2014): elke dag een leuke cartoon over 'ouderschap'. Op elke pagina van de site, dus ook op het forum. Hij staat in de rechter kolom, en je kunt erop klikken om hem in vol ornaat (dus vol formaat) te bekijken.

Het idee is afkomstig van Nynke Kuipers - grafisch ontwerper/illustrator, en moeder van twee zoons (van 5 en 7) - die ons aanbood om dagelijks een tekening voor ons te maken. Omdat we haar cartoons ontzettend grappig vonden, hebben we meteen ja gezegd. We willen jullie daar graag van mee laten genieten.

Redactie Ouders Online


ijsvogeltje

ijsvogeltje

23-11-2014 om 17:31

Leuk!

Leuk hoor, ik ben benieuwd!!

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

23-11-2014 om 17:41

Re: leuk

Ehhh... Benieuwd? Als het goed is moeten jullie hem nu al zien...

(We hebben weliswaar nogal wat problemen gehad met de zichtbaarheid, maar ik dacht dat dat inmiddels was opgelost.)

Henk Boeke
Redactie Ouders Online

Annet

Annet

23-11-2014 om 17:45

Leuk, zo'n tekening elke dag

Die van vandaag is een mooi begin, ik ben nu al benieuwd naar de tekening van morgen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

23-11-2014 om 17:58

Henk

Henk, geen zorgen hoor, ik zie 'm de hele middag al staan

Ik ben benieuwd naar de volgende tekeningen!

Thursday Next

Thursday Next

23-11-2014 om 18:01

ja leuk!

ik ben ook benieuwd naar het vervolg .
Deze sluit in ieder geval al heel leuk aan bij een van de forumonderwerpen.

Henk Boeke - redactie Ouders

Henk Boeke - redactie Ouders

23-11-2014 om 18:38

[Zonder titel]

Okee!

HB

Mijntje

Mijntje

23-11-2014 om 18:51

ja leuk!

Past er goed bij, deze stijl ! (en het onderwerp natuurlijk)

de eersten zijn in elk geval leuk

Grappige, goede stijl ook. Top-idee, Nynke.

Henk Boeke - redactie Ouders

Henk Boeke - redactie Ouders

24-11-2014 om 16:38

Sneak preview

Ik heb stiekem een blik geworpen op de cartoons die Nynke klaar heeft gezet voor deze week. Allemaal even leuk, kan ik jullie voorspellen...

Juline

Juline

28-11-2014 om 18:27

Ik mis

Een LIKE duim bij de plaatjes. Die van vandaag is echt goed!

Juline

Margret

Margret

28-11-2014 om 18:31

Liken

Liken kan wel via facebook: https://www.facebook.com/elkedageentekening

Juno

Juno

28-11-2014 om 19:31

Oooo

Herkenbaar!

Suze

Suze

28-11-2014 om 23:57

Geweldig!

Echt geweldig die van vandaag over die vergeten schoencadeautjes! Wat herkenbaar.

En zo blij dat de kinderen inmiddels ouders zijn .

Maar sowieso, leuk die tekeningen.

HIj is weer leuk!

Ik vind het vooral heel knap en extra grappig dat ze zo ongelofelijk minimalistisch getekend zijn. Met een paar héél kleine krasjes zie je toch de mengeling van verontwaardiging en ontsteltenis van die jochies

En die van gisteren had ik van de week.....ik schóót wakker midden in de nacht, met bonkend hart: had ik de tekeningen die dochter in haar schoen voor Sinterklaas had gelegd, gedachteloos op tafel laten slingeren. Was gelukkig op tijd

Annet

Annet

29-11-2014 om 11:59

Ouderhumor

Ik liet die van vandaag aan oudste zien (17 jaar). Ze vond het helemaal niet grappig, ik juist wel.
Die van de vergeten schoencadeautjes paste beter bij haar humor.

Ik vind ze eigenlijk helemaal niet grappig...

Evanlyn

Evanlyn

29-11-2014 om 14:43

wortel

Mijn dochter vond destijds dat de wortel van vandaag wel erg op die van gisteren leek. Zucht, zo precies kijk ik niet naar de vorm en grootte van een wortel hoor. Ze doet nu Natuur en Techniek...

Tijgeroog

Tijgeroog

29-11-2014 om 16:04

Leuk!

Zie titel

ik geniet!!

en maakte er afgelopen week naar aanleiding van een gesprek effe een foto van om aan dochter en vriendin te laten zien. Ook hun complimenten!!

Evanlyn

Evanlyn

13-12-2014 om 19:10

ze zijn echt heel leuk en herkenbaar! Knap om dat elke dag te kunnen.

Moni

Moni

13-12-2014 om 19:37

Ik vind ze niet meer zo leuk

De tekeningen over Sint vond ik leuk.
Die van daarna vind ik veel minder. Ligt vast aan het onderwerp. Ik zie ze nog wel maar ik moet er niet meer om glimlachen.

Nastia

Nastia

13-12-2014 om 19:50

Idem

Ik vind ze eigenlijk ook helemaal niet zo grappig. Misschien komt het omdat ik haar (getekende) kinderen niet leuk vind. Ze zeuren, klagen, vechten en hangen pistolen in de kerstboom :S Maar goed, misschien zijn ze ook niet bedoeld om 'leuk' te zijn... (herkenbaar zijn ze voor mij dus ook niet, terwijl ik wel twee zonen heb )

Barvaux

Barvaux

13-12-2014 om 20:52

wat ik knap vind

is dat je met zulke bijna koppoters zoveel emoties kan tekenen ik verbaas me er elke keer weer over maar ja ik kan ook niet tekenen en zeker geen menselijke wezens.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

14-12-2014 om 08:30

Grappig!

En herkenbaar. En inderdaad erg knap dat je met een paar strepen zoveel kunt uitdrukken.

Mijntje

Mijntje

14-12-2014 om 09:17

kritisch

Die kinderen staan natuurlijk niet voor haar eigen kinderen, het is juist leuk als die herkenbaar (niet alleen van je eigen kinderen maar ook andere kinderen) verschrikkelijk zijn

Ik vind het ook niet allemaal meer van hetzelfde niveau, dat is ook lastig als je elke dag moet scoren. Beter zou zijn misschien iets minder vaak zodat de maakster extra kritisch kan blijven.

Astrid

Astrid

15-12-2014 om 10:08

mwoah

tekeningen zelf vind ik leuk en duidelijk, maar de grap lijkt uit de mouw geperst te worden ipv te glijden. Waarbij ik echt besef hoe moeilijk het is elke dag iets nieuws te verzinnen.
Ik zou daarom liever 1 of 2 goede grappen per week willen dan het magere van nu. Niet afbrandend bedoeld overigens.

Barvaux

Barvaux

15-12-2014 om 10:23

grap

Ik denk dat het ook niet altijd een grap moet hebben of bevatten. Die van vandaag over het wormenhotel vind ik vooral grappig omdat scholen toch van allerlei geks verzinnen om het ons ouders zo moeilijk te maken. Daar kun je een draadje over openen maar je kunt er ook een tekening van maken als je dat kunt.

Mijn jongste is altijd wel geïnteresseerd maar begrijpt ze niet altijd en eigenlijk vind ik dat niet eens zo verkeerd. Hij begreep de grap ook niet van het putjesmonster maar voor mij is het wel weer herkenbaar, je trekt alles uit de kast als moeder, en soms niet altijd het meest slimme... en met een beetje pech is het middel erger dan de kwaal

Carla

Carla

15-12-2014 om 11:51

die van vandaag

is door de herkenbaarheid (voor mij) wel grappig genoeg.
Misschien vergelijk ik het teveel met het humorgehalte van fokke en sukke, waar ik wat vaker om kan (glim)lachen.
Maar zoals gezegd: de tekeningen vind ik leuk en duidelijk

Cat

Cat

19-01-2015 om 08:00

en ik

vind ze echt geweldig!
Dank voor de leuke tekeningen, altijd even genieten.
Vind het trouwens juist leuke kinderen, waarbij de vreselijke kanten van kinderen soms even uitvergroot worden.

Caesar

Caesar

19-01-2015 om 09:24

Tja

Ik vroeg me laatst juist af of er ook mensen zijn die deze tekeningen wél leuk vinden. Zo te zien wel dus. Zelf vind ik niets aan. Zoals al opgemerkt door anderen: elke dag een grappige tekening maken is wellicht wat te hoog gegrepen. Dat is alleen weggelegd voor de allerbesten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.