Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Katja

Katja

19-10-2019 om 16:47

Forum ideen

Ik geef hier een aantal ideen aan waardoor het forum wat makkelijker te hanteren is. Ik heb geen idee of het makkelijk te realiseren is of niet.

1. Een quote optie toevoegen. De optie dat je berichten automatisch kunt quoten maakt het reageren op andere reacties veel handiger dan dat je nu bij het onderwerp of in de tekst moet aangeven op wie je reageert.

2. De optie toevoegen om een post te kunnen bewerken. Ik weet niet 100% zeker of dit er niet al in zit maar ik heb het niet gezien ( ik ben redelijk nieuw op het forum ). Dat is erg handig als je een spelfout maakt of iets schrijft waar je later op terug komt.

Dat zijn een beetje de dingen die mij handig leken op het forum, zoals ik al zei, geen idee hoe makkelijk het te implanteren is.

V@@s

V@@s

19-10-2019 om 17:23

zo erg zijn spelfouten niet

De mogelijkheid om een tekst te redigeren wordt op andere fora meestal misbruikt om posts te verwijderen of om ze echt inhoudelijk aan te passen. Dat maakt discussies alleen lastiger.

Beperkt editten

Ik ken een forum waarop het alleen kort na plaatsen mogelijk is om te editten, zodat schrijffouten verbeterd kunnen worden na een te snelle druk op de sendknop, maar berichten na een tijdje niet aangepast of verwijderd kunnen worden omdat bijvoorbeeld de reacties niet bevallen.

Ad Hombre

Ad Hombre

20-10-2019 om 09:43

Rosie

Zo'n beperkte edit optie ben ik wel voor. Ik prober altijd weer eerst mijn posts over te lezen, maar het komt toch regelmatig voor dat ik de fout pas zie als ik net op versturen gedrukt heb.

Quote-optie lijkt me op zich goed, alleen riskeer je dan weer dat mensen alles quoten en er 1 regel reactie onder zetten. Dat zie je nu heel zelden.

beperkt editen heel graag

Dat scheelt ook weer van die "correctieberichten" (waar ik mijzelf ook schuldig aan maak)

Naar boven scrollen

Als je onderaan bent en je wil weer naar het eerste bericht of naar recente inhoud moet je nu naar boven scrollen. In de vorige deitie ging dat gemakkelijker.
Onderaan een knop 'eerste bericht' of 'recente inhoud' zou gemakkelijker zijn.

Tsjor

Taalnerd

Taalnerd

20-10-2019 om 13:38

Katja

Ik moet je even plagen: een mogelijkheid om je bericht nog te bewerken zou goed zijn, want in jouw titel staan alleen al 2 fouten. Het moet "Forumideeën" of "Ideeën voor het forum" zijn.

Ik ben ook voorstander van kortstondig bewerken.

Toch maar niet

Zo onleesbaar worden de berichten er in het echt niet van dat er wel eens een verspreking is of een dikke taalfout. Als het je stoort kun je het in een volgend bericht rechtzetten. Meer ruimte laten, de mogelijkheid om te corrigeren, zal leiden tot nog meer nadruk op de correcte tekst en de taalnazi's onderons meer gelegenheid geven om over 'foutjes' en 'versprekingen' te vallen. Want, je kon het toch corrigeren?

Terwijl we massaal op whatsapp, instagram, tekstmessage en weet ik wat van alles de ether ingooien is het hier op OOL nog een braaf klasje. Hoeft echt niet verbeterd. Wat mij betreft. Op een kleinigheid, of een incident, of een incidenteel ervaren gevoel, hoef je geen beleid te maken. Dat heeft weer andere consequenties. Hoe belangrijk wil je het maken?

Carla

Carla

20-10-2019 om 20:44

Wel

Verbeteren graag, weghalen van tekst niet i.v.m. onleesbaarheid als mensen op elkaar reageren.
Maar verbeteren: graag i.v.m. de gecorrigeerde versies die overal tussendoor opduiken.

Een negeerknop of "zwartboek".

Ik sta open voor elke mening, ook als die dwars op de mijne staat. Maar er zijn overal mensen met wie geen normale discussie mogelijk is. Elk forum kent er wel eentje. En wat is het dan prettig om die mensen af en toe even te kunnen negeren!

iets genuanceerder

"Maar er zijn overal mensen"

Beter: "Er is overal wel eens iemand te vinden".

Ad Hombre

Ad Hombre

24-10-2019 om 18:44

Rosie

Ik zie het al voor me:

Ik heb genoeg van jouw verwerpelijke mening, ik zet je in mijn blacklist!

Ideaal voor theatrale types.

Amsterdamse

Amsterdamse

24-10-2019 om 19:11

Negeer

Ik zou wel een negeerknop willen, om forummers die ik niet wil lezen gewoon ook niet meer te kunnen zien.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-10-2019 om 21:10

Helemaal voor

Die negeerknop

Taalnerd

Taalnerd

25-10-2019 om 15:03

Negeerknop

Ja, zo'n lijstje van mensen waarvan de reacties voor mij gewoon niet zichtbaar zijn, zou erg prettig zijn. Dat gebruik ik op social media ook en dat scheelt een hoop ergernis.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

25-10-2019 om 16:14

hee, die negeerknop - o.t.

Kunnen we die ook wereldwijd inzetten? Dan krijgt ieder eindelijk zjjn/haar ideale wereld

Angela67

Angela67

25-10-2019 om 18:37

social media

facebook en youtube willen dat heel graag, dat mensne in zo'n bubbel komen want dan kun je ze steeds beter 'target advertisen'. Cambridge Analytica maakte daar misbruik van om facebookgebruikers steeds verder in een politieke hoek te duwen.
Dus let's not embrace a bubble - Lanza overslaan prima, maar alleen maar lezen wat in mijn straatje komt lijkt me road to nowhere.
gr Angela

Amsterdamse

Amsterdamse

25-10-2019 om 19:01

Vervelende mensen

Ik heb geen zin in vervelende energiezuigende mensen, niet irl en niet online.

Alleen lezen wat me aanstaat hier op dit forum is niet aan de orde. Daarom lees ik hier, en velen met mij. Ik blokkeer op twitter ook vervelende mensen. Ik blokkeer geen mensen omdat ze een andere mening hebben.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-10-2019 om 01:14

Angela

Ik ontvolg mezelf weleens van Facebook'vrienden' als ik er echt even genoeg van heb. Ik voel me verdikkie dan nog schuldig ook. En het fijne is dat die mensen het niet hoeven te weten. Ze kunnen zich hooguit afvragen waarom ik zo stil ben, maar ook dat kan meevallen, omdat ik bij een aantal mensen al wat stiller geworden wás.

Negeerknop vind ik wat cru klinken trouwens. Niet meer volgen vind ik dan toch een betere keuze.

Het is wel "grappig" met die bubbels op Facebook. Ik las in een bepaalde periode erg veel reacties over een bepaald onderwerp en ja, dan word je daar helemaal ingezogen. Dus besloot ik het daar te minderen en opeens kregen andere onderwerpen weer meer aandacht. Facebook zou eigenlijk een soort systeem in moeten bouwen om dat voor mensen te regelen. Voor mensen die niet door hebben dat ze in een bubbel zitten en hoe ze daar uit kunnen komen. Dus elke maand verplicht pauze van onderwerpen waar je langer dan zoveel uur aan besteed hebt, bam, hek ervoor ).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.