Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Katniss

Katniss

21-05-2014 om 18:54

Forumbug?

Ik het er al de hele dag last van dat bij de discussies (in recente inhoud) ineens alle reacties op 'nieuw' staan. Soms staat het dan weer normaal ('142 reacties, 2 nieuw'), maar tien minuten later staat er weer '142 reacties, 142 nieuw').
Hebben jullie dat ook?

ja

Hier ook. Dacht dat het aan de cookie instellingen op mijn mac lag. Wordt hopelijk snel opgelost.

Hadewich

Hadewich

21-05-2014 om 19:16

Heb het ook. En de titels van de berichten in 'recente inhoud' staan soms dichter op elkaar, geen witregel ertussen.

Tijgeroog

Tijgeroog

21-05-2014 om 19:30

Ik denk

Dat er vandaag gesleuteld wordt om het forum te verbeteren.

Ja, hier ook

..

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

21-05-2014 om 22:33

Onderhoudswerkzaamheden

Beste forumgebruikers,

Gister en vandaag vonden er onderhoudswerkzaamheden aan het forum plaats. Vandaar dat er wat rare dingen gebeurden in "Recente inhoud". Inmiddels is alles weer okee (voor zover wij kunnen nagaan).

Wat de regelhoogtes betreft: die kunnen inderdaad verschillen, omdat er soms wel en soms geen aantallen voor "nieuwe berichten" vermeld worden, afhankelijk van datgene wat je wel of niet gelezen hebt.

Onze excuses voor het ongemak.

Redactie Ouders Online

Katniss

Katniss

21-05-2014 om 22:35

Bedankt

Bedankt voor de uitleg!

Hoort erbij

maar het klopt nog niet.
Er blijven nog steeds achter de berichten "nieuw bericht staan.
Terwijl ik ze al gelezen heb.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-05-2014 om 22:46

nog steeds niet goed

Ik heb vandaag een paar keer gekeken. Soms was het overzicht goed, soms was het weer een rare lijst. Momenteel krijg ik weer een niet-kloppende lijst te zien.

Katniss

Katniss

21-05-2014 om 22:51

Nog niet opgelost

Het is overigens nog niet opgelost, maar ik wacht geduldig af.

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

21-05-2014 om 23:01

We gaan er (opnieuw) naar kijken

@Jasam: dank voor de input. We gaan ernaar kijken.

@IJsvogeltje: ja, vandaag overdag klopte het dus niet. Maar na 18 uur zou het goed moeten zijn. (Wat dus nog niet helemaal het geval is, zoals Jasam constateerde.)

Voor de liefhebbers (annex kenners): het betreft een caching-probleem. Caching is een techniek die ervoor zorgt dat het systeem sneller wordt, door gegevens in het werkgeheugen te houden. Maar als je gegevens te lang in het geheugen houdt, zonder ze op tijd weer te verversen, gaan er dingen mis. Het blijft dus een beetje schipperen tussen performance en correcte weergave. Juist bij "Recente inhoud" is caching cruciaal, omdat het een "dure functie" is (lees: kostbare resources opslorpend).

Hadewich

Hadewich

22-05-2014 om 07:34

Regelhoogte

Het is inderdaad nog niet opgelost, ik merk nog geen verbetering helaas... Maar die regelhoogteverschillen zijn toch ook wel nieuw? Dat was er eerst nog niet.

Bedankt voor de uitleg en succes ermee!

Redactie Ouders

Redactie Ouders

22-05-2014 om 11:04

Kun jullie even controleren?

Beste forumgebruikers (of beter: Recente-inhoud-gebruikers),

Kunnen jullie even kijken of het aantallen-probleem nu is opgelost? De caching is voorlopig even helemaal uitgezet.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

22-05-2014 om 11:08

Nou

Helemaal goed vind ik het nog niet. Kan het zijn dat de weergave ook veranderd is? Werd eerst de datum en tijdstip van de laatste post vermeld en nu alleen de datum van de eerste post? Vind toch dat recente inhoud er nog steeds nogal apart uit ziet....

Melle

Melle

22-05-2014 om 11:10

Ja en nee

Aantal lijkt nu te kloppen en wordt ook weer geupdate nadat je iets hebt gelezen, maar de regelafstand en datum kloppen nog niet. Of zijn dat bewuste wijzigingen?

Ziet er beter uit

Vind die regelafstand wel beter, als je het bericht gelezen hebt verkeind de regelafstand, zie ik als handig.
Ook het "nieuw" achter gelezen teksten verdwijnd weer.
Gaat wat mij betreft goed.

Hadewich

Hadewich

22-05-2014 om 13:26

hm...

Ik vind het juist niet fijn, die veranderde regelafstand. Ook nieuwe topics, waar nog niemand heeft gereageerd, vallen zo amper op.
Volgens klopt het aantal nieuwe berichten nu wel.

Hadewich

Hadewich

22-05-2014 om 13:29

overigens...

Zit er meestal een horizontale lijn tussen de titels van twee topics, maar soms ook niet. Dan lijkt het alsof die topics samen er maar één zijn.

Mijntje

Mijntje

22-05-2014 om 13:48

data in rechterkolom

als ik kijk naar recente inhoud, en zo klik ik altijd eerst op, dan zijn er in de rechterkolom allemaal data. M.i. data van wanneer het bewuste draadje is gestart. Maar ik vind het wel erg onrustig. Kan beter de datum van de laatste reactie?

Suze

Suze

22-05-2014 om 14:11

geen verbetering

Ook ik vind het geen verbetering wat sommige berichte, maar 1 regel gebruiken (alles gelezen, maar ook nieuwe!!) en andere twee (nog nieuwe berichten). Ik vind het onrustig en propperig.

Als de nieuwe berichten twee regels krijgen net als de draadjes mt nieuwe berichten zou het nog een voordeel hebben, dan weet je dt je met de eenregelige bij bent.

Blijft dat het wel onrustig is.

Juno

Juno

22-05-2014 om 16:30

Die kleine regelafstand

Maakt het zeer lastig aan te tikken op een telefoon of tablet. Ik moet de tekst nu eerst vergroten om te zorgen dat ik raak mik.

Astrid

Astrid

22-05-2014 om 18:46

geen idee

over dingen met regels of afstanden, ik lees alleen af en toe bij op de laptop, maar het er wordt hier nog steeds aangegeven dat er nieuwe berichten zijn (al weken) terwijl die er niet zijn. Of er staat niets en dan blijkt bij openen van een rubriek dat er overal nieuwe berichten zijn. Als de cijfers op topics slaan ipv op berichten, dan klopt het nog niet, want ik heb daar dan geen nieuwe berichten.

Clowntje

Clowntje

22-05-2014 om 20:33

Irritant die smallere regels

Die smalle regels, ik vind het maar niks. Staat rommelig, ouderwets. Leest lastig en lastig aan te klikken op een tablet.
En ik mis nu ook wel de info van die laatste reactie, tijd en datum. Ik vind het helemaal niet interessant om te zien wanneer een topic is gestart, wel om te zien wanneer de laatste reactie was.

Lucerna

Lucerna

23-05-2014 om 09:35

Clowntje, wanneer een bericht is gestart

Dat vind ik dan juist wel interessant. Als een topic jaren geladen is gestart, al die tijd heeft "geslapen" en nu komt er ineens een reactie,dan is de kans dat het nog relevant is, erg klein. Het is precies wat ik op de meeste fora mis: topics moeten na een bepaalde tijd gewoon gesloten worden. Nu dat niet gebeurt, is die startdatum tenminste nog een handige indicatie.

Mijntje

Mijntje

23-05-2014 om 10:02

clowntje

Dat bedoelde ik ook, nu zie je een kolom met allemaal verschillende data, dat ziet er heel onrustig uit.

Juno

Juno

24-05-2014 om 09:55

Die regelafstand

Is hopelijk tijdelijk, toch forumbeheer? Het ziet er niet uit en valt zeer lastig aan te tikken.kan dit verandert worden?

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

27-05-2014 om 10:10

Regelafstand en gebruiksgemak

Beste forumgebruikers,

We zullen voorlopig geen actie ondernemen op de vormgeving van "Recente inhoud". Ten eerste omdat het geen kernfunctie is. (Hij was alleen bedoeld voor de forumbeheerders, en is op een gegeven moment per ongeluk beschikbaar gesteld aan de gebruikers. Omdat men het een handige functie vond, hebben we hem laten staan. Bij wijze van aardigheidje.)

Ten tweede omdat het probleem zich vooral voordoet op tablets en smartphones, die een klein scherm hebben. (Kleiner dan een laptop of een desktop). Belangrijker dan te gaan sleutelen aan de huidige vormgeving is dus om een echte "mobile version" van de site te maken. Dat heeft prioriteit.

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

27-05-2014 om 10:20

Oude discussies op slot

Iemand zei dat het wel prettig zou zijn als oude discussies gesloten worden. Dat is ook het geval. Althans, dat zou het moeten zijn. De bedoeling was om alle discussies die ouder dan een jaar zijn, te sluiten.

Ik zie nu dat dit niet gebeurd is. We zullen actie ondernemen.

Suze

Suze

27-05-2014 om 23:31

Maar wel te lezen?

Die gesloten discussies blijven dan wel te lezen, toch?

En ik neem aan alleen discussies ouder dan een jaar (een jaar geleden begonnen), die helemaal stilliggen? Niet als ze nog actief zijn, toch?

Wikka

Wikka

27-05-2014 om 23:38

recente inhoud, draden sluiten, edit-functie

Ik lees hier dat "Recente inhoud" geen kernfunctie is maar meer een toevalligheid.
Ik lees echter tegenwoordig het forum alleen nog maar via "Recente inhoud". En dat zullen vast meer mensen doen.

Ik vond het bij het oude forum zo irritant dat draadjes op een gegeven moment gesloten werden. Dat wou ik nog reageren maar had een tijdje geen tijd, en dan kon het niet meer.
Ook als je later nog op een oude draad wilt terugkomen, bijv. "hoe gaat het nu", dan kan dat niet meer. Dat is toch jammer, en maakt het forum onoverzichtelijker.
Laat die oude draden toch open staan...

Wat ik wel heel belangrijk vind is dat er snel een edit-functie komt, waarmee je je eigen berichten kun verbeteren of veranderen.

Hadewich

Hadewich

28-05-2014 om 08:06

Jep...

Ik lees het forum ook alleen maar via 'recente inhoud', veel makkelijker! Veel minder heen-en-weer klikken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.