Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

MH

MH

15-09-2016 om 22:28

Hoe lang zit jij al op OO?

Ik zag een draadje over de afkomst van de namen
Vond het interessant om uitleg te lezen.

Ik las tussendoor dat iemand 15 jaar schreef op t forum vandaar deze vraag;
Hoe lang zit jij op OO? (Of is dit onderwerp al geweest.?)


Aagje Helderder

Aagje Helderder

15-09-2016 om 22:36

Weet he niet meer precies

maar ik weet wel dat ik me ruim 13 jaar geleden voor registreerde. Durfde eerst niet mee te schrijven, maar las alleen. Langzaam maar zeker durfde ik dat ook wel eens en ondertussen schrijf ik ook al jaren af en aan mee. Ik heb achtereenvolgend een aantal vaste nicks gebruikt en hier en daar ook gelegenheidsnicks.

Aagje

Aagje Helderder

Aagje Helderder

15-09-2016 om 22:37

Sorry

Beetje slordige tekst geworden vanaf m'n telefoon....

17 jaar

Waaaaahhh als ik t zo opschrijf vind ik t zo lang! Maar echt waar. Tijdens de zwangerschap van de oudste. Bijna 18 jaar dus. Slik. Ik word oud. Heb wel wat nicks ivm privacy. Niet dat dat altijd afdoende was....

MH

MH

15-09-2016 om 23:27

2004

Heb ik voor t eerst eenmalig geschreven onder een andere naam. Helaas weet ik niet meer welke naam ik heb gebruikt.
Heb geprobeerd in dat jaar te zoeken..maar is zoeken naar een naald in een hooiberg

Sukran

Sukran

15-09-2016 om 23:34

14 jaar

Eerst gelezen en iets later vooral actief geworden in het draadje "Zwanger worden lukt niet". Wel inmiddels andere nick aangenomen.

Weet het niet meer precies

In elk geval was mijn eerste bezoek aan de site van Ouders Online in augustus of september 1996. Ik was op zoek naar tips over buikkrampjes, dochter was net geboren. De zoekmachine die ik toen gebruikte was Alta Vista, geen idee of Google al bestond.

Ik heb op het forum eerst voornamelijk meegelezen. Ik ging later ook wel meeschrijven, maar echt actief werd ik jaren later pas, vooral toen ik zwanger was van een tweeling. Jammer genoeg is het archief van de rubriek meerlingen verdwenen, ik vond het wel leuk om daar nog eens te lezen hoe het allemaal was toen, als een soort logboek.

skik

Juno

Juno

16-09-2016 om 07:45

17 jaar

Zo'n jaar of 17. Oudste wordt binnenkort 18. Heel kort onder mijn eigen naam geschreven, toen jarenlang hoe oudste mij noemde, daarna een alias met voor- en achternaam en sinds een jaar of drie schrijf ik onder Juno.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-09-2016 om 07:46

14 jaar

Dochter had als baby een voorkeurshouding en kreeg een plat achterhoofdje. Zo ben ik hier terecht gekomen. Fit is nu mijn 3e Nick.

Magalí

Magalí

16-09-2016 om 07:52

17 jaar

Mijn jongste was een paar maanden oud toen ik Ouders Online ontdekte. Heb eerst onder mijn echte naam meegeschreven en daarna ben ik regelmatig gaan wisselen van naam. Ben ook een paar jaar weggeweest, ik was het ineens even beu.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2016 om 09:36

Ik dénk... ik weet het niet zeker...

Ik heb het gevoel dat ik begonnen was toen mijn oudste dochter nog net op de basisschool zat, maar dat kan ook mijn jongste dochter geweest zijn, dus ik weet het gewoon niet zeker meer. Ik ben met een andere nick binnengekomen, maar omdat ik verder niet geassocieerd wilde worden met het onderwerp waarmee ik gestart was, ben ik verder gegaan als Kaaskopje. De kinderen zijn nu ruim 25 en 23 jaar, dus dat moet minimaal zo'n 11-12 jaar geleden zijn.

Christel

Christel

16-09-2016 om 09:42

11 jaar

ik las in de Libelle over het bestaan hiervan. Even gekeken en nooit meer weggegaan. Heel lang onder één nick geschreven maar toen ik werd herkend op het schoolplein was dat direct over. Nu kent niemand me meer omdat ik diverse nicks heb. Dat vind ik wel eens jammer.

mijk

mijk

16-09-2016 om 10:24

16 jaar

Begonnen opde permanente wachtlijst bij zwangerworden. Oudste isnu 14,5.....

Mijk

Moeder

Moeder

16-09-2016 om 10:32

Nog niet zo lang

Op 13-07-'00 heb ik me ingeschreven. Da's alweer even geleden maar niet zo lang als ik dacht. Helaas vergeet ik altijd de naam waaronder ik schrijf dus ik heb heel veel nicks gehad.
In 2000 had ik net mijn vierde kind gekregen dus ik zal wel gewoon algemene informatie gezocht hebben.

ik denk een jaar of 14

dochter was 4 we kregen internet/een computer en toen ben ik hier terecht gekomen via google geloof ik.

Stip

Stip

16-09-2016 om 11:08

Ik denk 17 jaar

Altijd onder wisselende nicks. Op zich jammer- maar ik wil niet herkend worden.

Taruh

Taruh

16-09-2016 om 11:15

ruim 11 jaar

begin 2005 toen ik zwanger was van mijn dochter.
Eerst in het draadje "uitgerekend in sept05" Dat mis ik wel eens dat stuk 'gezellug'

Prachtige draadjes die in mijn geheugen gegrifd zijn: de semi live bevalling van Kaatjuh, de warme kring voor die het nodig hadden inclusief dozen schuiven.
En natuurlijk de meetings die daar uit voort gekomen zijn.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

16-09-2016 om 11:44

ruim 18 jaar

Ik was zwanger van mijn jongste kind, die inmiddels 18 is. Met een paar nickwisselingen.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

16-09-2016 om 11:52

17 jaar

In de babytijd van mijn oudste heb ik wel een paar berichten geplaatst, onder mijn eigen voornaam. Daarna vooral meegelezen en vanaf mei 2004 weer actief geschreven omdat ik toen zwanger was van jongste. Incl de eerste heb ik vijf vaste nicks gehad en ontelbaar veel incidentele

Jaar of 13

Geloof dat ik hier gestart ben in een miskraamdraadje. Ben hier zo'n 13 jaar schat ik. Dit is ook mijn eerste nick. Ik gebruik hem nog steeds af en toe, maar heb nu ook andere.

mirreke

mirreke

16-09-2016 om 12:20

Bijna 20 jaar alweer, jee

Dochter wordt bijna 20. Ik zocht destijds vooral informatie en herkenning met betrekking tot de opvoeding van mijn stiefdochter.

De eerste jaren schreef ik niet tot nauwelijks mee, maar ik heb er een schat aan ervaring opgedaan, over borstvoeding, babies, huilen, voeden op verzoek, noem maar op.

Hele bijzondere draadjes gevolgd, veel geleerd, veel prachtige berichten gelezen.

Ik gebruik heel af en toe een gelegenheidsnick, maar mirreke gebruik ik al zo lang als ik hier (bij vlagen) actief meedoe...

Tonny

Tonny

16-09-2016 om 14:32

jaar of 18, 19?

OO bestond nog maar kort toen ik ging meedoen, destijds nog onder eigen naam.

Pimpelpaars

Pimpelpaars

16-09-2016 om 15:23

16 jaar

Ik was net zwanger van de middelste. Eerst heb ik maanden alleen gelezen. Ik vond het erg eng om zelf wat te schrijven.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-09-2016 om 15:48

9 jaar

Eigenlijk al een jaartje of 2 eerder, naar aanleiding van een artikel of advertentie in de Kinderen ofzo. Ik heb toen even meegelezen, maar naderhand toch weer afgezwaaid. Totdat 9 jaar geleden mijn lang gekoesterde 3e zwangerschap misliep en ik therapeutisch ging meeschrijven in het draadje: zwanger worden na miskraam. Daarna in het babydraadje en vanaf toen blijven hangen.

Pennestreek

Pennestreek

16-09-2016 om 16:15

Alweer 17 jaar

Ik was in verwachting van oudste, die wordt over een paar maanden 17. Heb hier in de jonge jaren van mijn kinderen vooral veel praktische tips gekregen (veelal door meelezen en niet eens zozeer door zelf vragen te stellen; eigenlijk is alles hier al wel eens besproken als het gaat om de ontwikkeling van jonge kinderen...). En veel lol gehad met draadjes in Gezellug en ook vaak in Het nieuwe huishouden en Off topic. Vooral de bloopers van Margje... geweldig! En natuurlijk met heel veel mensen intens meegeleefd over de jaren.
Dit is pas mijn 2e nick, nadat de eerste wel erg herkenbaar werd door een nogal heftig draadje heb ik een nieuwe nick genomen. Tussendoor wel eens een gelegenheidsnick gebruikt, maar niet vaak. Ik vind al die wissels wel eens jammer, ben erg slecht in het herkennen van oude bekenden...

Lynna

Lynna

16-09-2016 om 19:35

Juli 1996

In juli 1996 ben ik gestart. Zwanger van mijn tweede. Ik had net internet en was ongeveer de enige in mijn vriendenkring die dat had. Dus zocht ik naar iets te doen op het internet en dat werd Ouders Online. In de tijd dat je spelling nog verbeterd werd Ik ben indertijd nog naar de viering van het 1e jaar geweest. Dat was in de Geboortewinkel in Amsterdam. Ging ik daar met mijn oudste naar Amsterdam, ik voelde me wel stoer hoor, zo samen naar allerlei onbekende mensen. Zoiets was echt heel bijzonder toen.

Henk en Justine waren er toen gewoon bij en gaven me nog een lift naar de dichtsbijzijnde tramhalte.

Op Ouders Online werd er een mailinglijst gestart voor werkende moeders: Kind-Werk. Wat werd daarop enorm veel gemaild in die beginjaren. Er kwam weer een afsplitsing van en met een van de meiden van toen ben ik nog steeds heel goed bevriend.

Volgens mij kwam dat ook allemaal omdat het toen best nog speciaal was om te mailen, het duurde echt nog wel een paar jaar voor irl vriendinnen van mij ook internet hadden.

Ik heb jarenlang gewoon onder mijn eigen voor- en achternaam gepost, later nog een tijdlang met mijn eigen voornaam. Totdat ik Lynna bedacht. Maar nu alles op internet terug te vinden is gebruik ik meestal een wisselende nick omdat ik niet herkenbaar wil zijn.

Vanaf 2004

Oudste was toen bijna een jaar. Na een heftig jaar was het toen prettig veel fijne verhalen van andere mensen te lezen. Nu met vlagen lezen en sporadisch reageren.
Ik gebruik nog steeds mijn eerste nick en vind mijzelf ondanks alles, nog steeds niet herkenbaar.

dc

dc

16-09-2016 om 20:15

10 jaar

ik was op zoek naar tips over baby die niet wilde slapen, hij was toen 4 maanden ofzo. Nooit meer weggegaan. En nog steeds zelfde nick, waar ik nooit bij stilgestaan had dat ik die zo lang zou houden. Had ik anders wel anders gedaan!

Mii

Mii

16-09-2016 om 20:18

Sinds draadje "uitgerekend in oktober 1999"

Ruim 17 jaar dus. Maar wel met een hele lange pauze.

Toen zwanger van de eerste. Nu twee kinderen rijker en man armer.

Ik denk dat ik destijds onder mijn nick " Brigges" postte

Marie

Marie

16-09-2016 om 20:20

1997

Geloof vanaf 1998, eerst onder eigen naam, verder niet meer van nick veranderd.

Nickster

Nickster

16-09-2016 om 21:02

Sinds 1998

Ik kom hier sinds 1998, toen mijn eerste kind net geboren was. Ruim 18 jaar dus.

Omdat ik een kind heb dat vrij vaak in de media te vinden is, heb ik een behoorlijk herkenbaar verhaal. Vandaar ook dat ik nooit veel of lang onder dezelfde nick post.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.