Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Angela67

Angela67

01-06-2016 om 10:51

Hogeschool?

Hoi,
De afgelopen dagen zijn er regelmatig draadjes gesloten door Forumbeheer omdat ze vanuit Hanze Hogeschool geplaatst zouden zijn.
Enig idee waarom die studenten (het zullen niet de docenten zijn hoop ik) dat doen? Input voor artikelen verzamelen? Maar waarom dan zo veel en op deze manier? Dan snap je toch dat je door de mand valt?
Of mis ik iets?
(dit alles puur uit nieuwsgierigheid en volledig 'off topic").
gr Angela

Alicia

Alicia

01-06-2016 om 12:53

ach

waarschijnlijk vond een van de studenten dit een goed idee, heeft het aan zijn studiegenoten vertelt en die zijn hem of haar gaan nadoen.

vlinder72

vlinder72

01-06-2016 om 12:57

reactie van stenna

Dit is een opvoedschaal onderzoekje. Je poneert een opvoedprobleem met een wat extreme stellingname (een vignette) en telt vervolgens:

1. de reacties van ouders die hun kind dit (blote kleding) verbieden, bestraffen en ook een uniform goed vinden = autoritaire opvoedstijl
2. de reacties van ouders die het prima vinden, vrijheid blijheid en wij vroeger ook = permissieve opvoedstijl
3. de reacties van ouders die er met hun kind over zouden praten, in alle redelijkheid samen een oplossing zoeken = autoritatieve opvoedstijl
4 zou de verwaarlosende opvoedstijl zijn maar die zitten natuurlijk niet op een ouders forum

Beetje flauw, doe het dan openlijk, als onderzoeksoproepje

Dit was een reactie van Stenna in zo'n draadje. Ik denk dat dat wel klopt. Het is bepaalde manier van onderzoek doen.

Theekopje

Theekopje

01-06-2016 om 13:10

Opdracht

Ik kan me voorstellen dat het wel degelijk een opdracht is geweest: "Verzamel reacties en peil meningen over....". Hopelijk heeft de docent het niet zo bedoeld als "plemp op een forum en ga turven", maar misschien is de instructie niet duidelijk geweest of hebben de studenten het wat gemakzuchtig opgevat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.