Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

04-01-2017 om 08:32

Hondendiscussies

Beste forummers,

Vanaf eind oktober zijn er vier draadjes gestart over honden, allemaal geopend door dezelfde schrijver. De linken staan hieronder. Wij vonden ze behoorlijk polariserend, het gaf onrust en bij het vierde draadje hebben we een mail gestuurd hierover naar de betreffende schrijver. Wij hebben geen reactie gekregen op onze mail maar er zijn ook geen nieuwe berichten meer geplaatst in die hondendraadjes.

Omdat er deze week iemand na de combinatie vuurwerk-honden dit forum al uitriep tot hondenforum hebben we toch besloten om even in het openbaar uitleg te geven. Iedereen is vrij om ergens een draadje over te beginnen maar we willen als Ouders Online geen hondenforum worden.

We verzoeken deze schrijver alsnog contact met ons op te nemen via [email protected]

met vriendelijke groet,

Forumbeheer Ouders Online

https://www.ouders.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/dominante-hond
https://www.ouders.nl/forum/off-topic-discussies/hekel-aan-labradors
https://www.ouders.nl/forum/off-topic-discussies/hond-en-broek-gescheurd
https://www.ouders.nl/forum/off-topic-discussies/valselijk-beschuldigd-door-andere-hondeneigenaar

Ad Hombre

Ad Hombre

04-01-2017 om 08:57

Honden en Google

Een probleem is volgens mij ook dat dit soort draadjes verkeer (van hondenliefhebbers) trekken via Google. Dus voor je het weet ben je inderdaad een (Ouders en-) hondenforum.

40er

40er

04-01-2017 om 09:01

Voorlopig

Dus niet meer reageren op honden draadjes...

toila

toila

04-01-2017 om 10:20

hmm

ik vind het toch ook een beetje apart dat er over bepaalde dingen dus geen vragen gesteld mogen worden. Voelt fout. Je gaat ook niet bij het 4e draadje over een camping in europa zeggen dat dat niet de bedoeling is omdat het anders een vakantieforum wordt. Zo ook met computers/muziek/sport/huiszaken ed. Deze staan over het algemeen toch in off topic of aanverwant

Vesper Lynd

Vesper Lynd

04-01-2017 om 10:34

Oh ja

OO, dat forum voor vrouwen van overspelige mannen
Ik moet zeggen dat er tegenwoordig maar weinig gereageerd wordt op echte opvoedvragen. Soms zijn ze ook zo eigenaardig.

Wat raar dat iemand

onder 4 namen dan 4 verschillende topics start... Voel me toch wat beetgenomen eigenlijk, dat ik t niet door had.

toila

toila

04-01-2017 om 11:03

vrijheid van meningsuiting

Lilian, wat maakt dat eigenlijk uit voor hetgeen je leest, dat iemand onder 4 verschillende namen 4 draadjes opent? Nu ga ik er dan wel even uit dat de 4 problemen ook echt verschillend zijn en ook serieus gemeend geschreven. Ik gebruik voor íeder draadje een andere naam(tegenwoordig lees ik meer dan dat ik schrijf maar dat heeft weer met andere dingen te maken), daarmee houd ik toch niemand voor de gek?

Een tijdje terug werd er veel getrolt door dezelfde persoon, dat vind anders maar dat zie je ook aan de manier van vragen stellen. De knuppel in het hoenderhok gooien. Of is dat met deze hondendraadjes ook, vervelende reacties uitlokken?

Ja Vesper, dat is ook een voorbeeld. Dat wordt toch ook niet "verboden"?

Jo

Jo

04-01-2017 om 11:23

@ Toila

Om welke reden gebruik je bij elk draadje een andere nick??

Een groot manco van dit forum dat het überhaupt mogelijk is elke keer je nick te kunnen veranderen (vanaf hetzelfde IP adres). Dat er de mogelijkheid bestaat om een keer anoniem te posten vind ik wel toelaatbaar.

toila

toila

04-01-2017 om 11:31

privacy is my name

Omdat ik oa een zoon heb waarover ik in het verleden nogal vaak problemen voorlegde en ik er niet aan moet denken dat een geoefende lezer die draadjes gaat verbinden waardoor zijn en mijn privacy op straat ligt.

Jo

Jo

04-01-2017 om 11:36

en dan moet je voor ieder draadje een andere nick gebruiken?????

Zielig

Kaaskopje

Kaaskopje

04-01-2017 om 11:40

Misschien is een aparte huisdierenrubriek een idee

Ik heb overigens aan het beheer voorgelegd, dat praten over huisdieren ook bij het huishouden hoort. Het staat een ieder vrij om dat soort onderwerpen te lezen. Zo lees ik ook niet 'elke dag een kastje' omdat ik weet dat ik na 2 dagen al afhaak. Omdat ik huisdieren héb, vind ik het onderwerp ook leuk.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-01-2017 om 11:43

Toila

Ik begrijp je motivatie waarom je verschillende nicks gebruikt, maar als je verschillende topics opstart over hondenproblemen, althans wat jij als probleem ervaart, dan vertekent dat wel het beeld. In plaats van 3 of 4 mensen, blijkt er maar eentje met een hondenprobleem te zitten, althans eentje die erover begint. Zou je of jij zoon ook herkend worden als je alle hondenproblemen onder een nick plaatst?

Carla

Carla

04-01-2017 om 11:50

nou dan

Misschien dan ook even in sexualiteit kijken naar bv dat gangbangdraadje bovenaan. Had het kunnen melden, maar had verwacht dat het zelf weggehaald zou worden.

Het waren wat opruiende draadjes en ik had moeite met de serieusheid, maar ach, dan valt er wat te lezen en gezien mijn liefde voor honden vind ik dat dan juist wel weer interessanter dan een schoonmoederforum met vaak dezelfde schoondochters onder een andere nick.
Of over milieu en verspilling, veel correcte mensen hier. Of je zou gaan denken dat bijna elke OOL-er iets van autisme/adhd heeft, of versneld school heeft afgemaakt.
Je zou bijna een profiel van "de" OOL-er kunnen maken denk ik, maar hondenforum komt dan weer niet in mij op

Carla

Carla

04-01-2017 om 11:56

elk draadje andere nick

Ja, dat doe ik ook vaak, om dezelfde en andere redenen. Niets zieligs aan Jo. Mijn ervaring gun ik je niet, dat was niet leuk. Paar vaste nicks gehad gedurende wat jaren tot het een keer misging en er iets vervelends gebeurde.

Aan de andere kant helpt het ook niet altijd, want ik haal er veel toch wel uit, zelfs met verdraaide gegevens (sorry!). En niet omdat ik mensen aan schrijfstijlen herken zoals mensen misschien denken, maar ik leg informatie naast elkaar. Dat doe ik niet expres, het gaat vanzelf; ik zoek er niet op, ik doe er niets mee, maar mensen laten gewoon meer los dan ze denken of achteraf beseffen. Dus ik snap het nickwisselen wel.

toila

toila

04-01-2017 om 12:00

ik ben niet zo loslippig over mijn privéleven

Kaaskopje stel: ik heb onder de naam brilletje een probleem over mijn zoon aan jullie voorgelegd . Als ik onder de naam brilletje dan over mijn (nu verzonnen) valse Rhodesian Ridgeback schrijf die een bekend probleem zou hebben dan zou bij een bekende meelezer al een belletje kunnen gaan rinkelen. Dat wil ik ten alle tijden voorkomen en daarom altijd een andere nick, dan kan ik me daarin ook niet vergissen.

Het kan dus zomaar zijn dat ik vandaag met een andere nick over mijn valse hond, mijn overspelige echtgenoot, mijn moeilijk opvoedbare kinderen(allemaal verzonnen) schrijf omdat ik niet herkent wil worden.
Ik kan ook bij alles ano/nu even niet/nu even zo enz. in gaan vullen maar daar hebben we er ook al genoeg van

Dat jij dat zielig vindt Jo: ach joh, ik vind het dan weer zielig dat jij je niet in een andere gedachtengang kunt verplaatsen. Dat zegt meer over jou dan over mij.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-01-2017 om 12:08

Toila

Maar je kunt verschillende onderwerpen toch met de daarbij passende nick aankaarten? Bij hondenzaken 'hond', bij kinderzaken 'kind', bij huishouden 'kwast' (ik noem maar wat).

Je bent wel loslippig, maar je wilt niet dat de omgeving dat weet. Heel begrijpelijk, daarom ook alle nicks hier .

Kan het dan ook zijn dat labradors niet het probleem zijn, maar dat je die hebt gebruikt als verzamelnaam voor alle honden? Als je je ervaringen verdraaid om herkenning te voorkomen, zou mij dat ook niet verbazen. De mate waarin jij daar overlast van ervaart doet vermoeden dat er een paar fokkerijen naast het losloopgebied gehuisvest zijn. In het dagelijks leven, kom ik er zelden meer dan 2 op een dag tegen. Maar goed... daar is dit draadje niet voor bedoeld.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

04-01-2017 om 12:09

Hmm

Ik wilde eigenlijk ook een vraag stellen over de hond van de dochter van de buurvrouw die in mijn tuin poept (we delen een achterom), maar ik doe het maar niet Het is ook maar twee keer gebeurd en de hond komt niet zo vaak op bezoek. Natuurlijk kan ik er wel een ander dier van maken, maar katten poepen nu eenmaal in tuinen en een konijn is niet zo spannend. Of een draadje 'varken van buren poept in mijn tuin'.

toila

toila

04-01-2017 om 12:56

misverstand

Haha Kaaskopje, ik ben niet 1 van die nicks die over de honden aan het schrijven is! Dat is nu net de enige waar ik nooit over schrijf, mijn welopgevoede hond Waarom dacht je dat?

Waarom is hetgeen jij zegt heel anders dan wat ik doe. Dan achrijf ik toch ook in verschillende draadjes met verschillende nicks. Oké, in 1 draadje blijft het dan hetzelfde maar ook dan word je herkenbaar. Ik denk dat je mijn privacywens moet accepteren.

Vesper, dat is waarom ik in de eerste instantie reageerde
Door een verbod op onderwerpen over honden maak je sommige mensen monddood.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-01-2017 om 12:59

Oh misverstand

...

Wat je privacywens betreft heb ik geen keus. Ik zit er ook niet zo mee. Ik vind het alleen jammer dat het zo los zand is met al die nicks die nicks gaan gebruiken, omdat hun nick anders te herkenbaar wordt.

toila

toila

04-01-2017 om 13:23

het doel waarom ik schrijf

En dát begrijp ik ook weer van jouw kant. Maar ik ben mezelf nooit op dit forum gaan begeven om vriendschappen of relaties op te bouwen. Alles wat ik hier de afgelopen 15 jr(denk zelfs langer)te vragen had was iets waarmee ik echt in de knoop zat, veelal over mijn kinderen. Jij bent heel gemakkelijk in alles vertellen, ook prima natuurlijk als jij dat wilt. Ik ben daar wat meer paranoïde in, ik zou dat zelf nooit doen.

Ik merk natuurlijk ook wel dat ik anders "bekeken" word dan een vaste forummer. Dat is de keerzijde. Maar die neem ik voor lief

nikie

nikie

04-01-2017 om 13:37

jammer

Ik vind het wel jammer en ervaar mezelf toch wel als een buitenstaander in groep bekenden.
Ben dit ook nooit gestart om contact maar inmiddels voelen veel leden enorm vertrouwd en sommigen zelfs geliefd.
Maarja. Dat geldt helaas vast voor meer mensen. Ook voor alleen-lezers. Of misschien wel iemand die pas over een jaar goed alles gaat doorspitten.
Mijn eigen privacy is me veel waard, maar die van mijn kinderen wil ik hoe dan ook beschermen.
En mijn eerste impuls om hier te komen was toch schrijven over mijn kinderen
Één kind van mij vindt zijn privacy ook enorm belangrijk, en juist over dat kind schrijf ik nogal graag over gevoelige zaken.

Die hondendraadjes hadden wat mij betreft wel een vergelijkbare stijl, ik vond ze ook wat opruiend maar ook niet interessant verder dus niet zo heel goed gevolgd.

toila

Ik bedoel dat iemand in een pakweg 6 weken 4 verschillende flinke hondenproblemen aankaart. Tja,dan vermoed ik inderdaad dat t niet waar is.En dat vind ik jammer van het forum.

toila

toila

04-01-2017 om 13:54

Lilian: ik heb de hondendraadjes straks even aangeklikt om een beetje te weten waarover het gaat en ik snap wat je bedoelt. Als dit fantasie is dan voel je je daardoor bedrogen. Maar zeker weten doe je het niet. Dat weet je verder van alle andere problemen waarover geschreven wordt ook niet natuurlijk. Maar dat houden Henk en Justine wel een beetje in de gaten. Maar dan vind ik het nog steeds raar dat gepraat wordt over niet teveel over honden beginnen want dan lijkt het een hondenforum. Dat geldt voor zoveel onderwerpen.

Ja nikie, dat vertrouwde gevoel heb ik ook bij veel mensen. Maar toch staat mijn hang naar privacy daarboven.

nikie

nikie

04-01-2017 om 14:30

toila

Uiteraard staat mijn hang naar privacy ook boven de behoefte 'erbij te horen'.
Anders gaf ik mijn nicks op

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-01-2017 om 20:51

Hulde aan Triva

Want die zat in het 'gescheurde broek' draadje op het goeie spoor.

De vier problemen in de draadjes zijn zo verschillend dat ik me niet kan voorstellen dat een persoon dat werkelijk allemaal mee kan maken in 1 leven.
Waren de lapjesonderwerpen op ofzo? Kan me namelijk anders echt niet voorstellen waarom iemand hier lol aan beleeft.

Nou ja, het leverde in ieder geval wel aardige discussie-onderwerpen op.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-01-2017 om 20:54

Enne Vesper

Ik zou er een koe van maken.

Denk dat iedereen daar wel beeld bij heeft...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.