Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Inhoudelijk erg interessant forum dit

Hoewel de interface naar mijn mening niet optimaal is. O.a. kunnen berichten niet bewerkt worden na plaatsing, ook niet tot bijv 'n uur daarna. Quoten kan ook niet en meer dingetjes die ik opmerk. Heeft alles te maken met de gemaakte keuze van de forum software. Op dat gebied zijn er legio keuzes, zelfs gratis.

Inhoudelijk vind ik de reacties overwegend heel nuttig. Heb net 'n paar uren het eea doorgelezen. Topics over puberproblemen, relaties, mantelzorg, eenzaamheid, financieën en noem maar op. Echt heel boeiend. Ik zal vast nog wel eens ergens een reactie plaatsen. Tot dan.

Groet, Charliefox (53, man, echtgenoot en vader)


Hoi Charliefox

Leuk deze eerste kennismaking, groet terug, Jasam

Welkom Charlie

Leuk, een nieuwe man op het forum, goed voor de diversiteit. Ik hoop dat je veel aan het forum hebt!

skik

Tigress

Tigress

28-10-2013 om 12:55

Hé hallo

Mooi, een man erbij! Hartelijk welkom en tot ziens dan maar.

charliefox

charliefox

06-02-2016 om 17:01 Topicstarter

En weer terug ...

Gebeurt meestal als er weer iets speelt binnen het gezin en dat is momenteel zeker het geval. Zal straks of vanavond een topic openen, of een post plaatsen in een bestaand relevant topic. Maar nieuwsgierig:

Huizen er hier nu ook heren, of is het voornamelijk een 'dames clubje'?

Moni

Moni

06-02-2016 om 17:04

Geen clubje Charlie

daarvoor is dit forum namelijk inhoudelijk veel te interessant.

Maar er zijn inderdaad voornamelijk vrouwen. Erg leuk voor de mannen die meedoen.

Egel

Egel

06-02-2016 om 17:14

een paar mannen

Hoeveel mannen er meelezen weet je natuurlijk nooit, maar er zijn helaas niet zoveel mannen die berichten plaatsen. Wel een paar, zoals Onno (die probeert mensen altijd over te halen tot alternatieve geneeswijzen over te gaan en verklaart de rest voor gek - maar dit komt bij de meesten hier net zo erg aan..(bij mij ook niet)), en Ad Hombre is er. En vast nog wel een paar maar dat weet ik nu zo even niet.

Fred en Eddeped

En misschien leest Richard nog wel mee.

vlinder72

vlinder72

06-02-2016 om 17:22

Nog meer

Mark74 en redbull

Dendy Pearson

Dendy Pearson

06-02-2016 om 17:27

Zouden

Rinus en Tinus hier eigenlijk nog meelezen?

mijk

mijk

06-02-2016 om 18:42

Roefel kwam laatst ineens weer voorbij

En sarcas mis ik nog steeds!

Lees nog steeds mee en heel af en toe heb ik de euvele moed te reageren.

Binnenkomer

"Hoewel de interface naar mijn mening niet optimaal is. O.a. kunnen berichten niet bewerkt worden na plaatsing, ook niet tot bijv 'n uur daarna. Quoten kan ook niet en meer dingetjes die ik opmerk. Heeft alles te maken met de gemaakte keuze van de forum software. Op dat gebied zijn er legio keuzes, zelfs gratis."

Net hier en al aan het zeuren, pffff. Nooit bedacht dat voor de gemaakte keuzes misschien goede redenen zijn?

Maar toch, welkom.

charliefox

charliefox

06-02-2016 om 21:36 Topicstarter

Ik ben niet nieuw, hoor

Ergens in 2013 aangemeld, maar lees al langer (af en toe) mee. Ik ben notabene de TO van dit topic. Maar voel je niet persoonlijk aangevallen. Het is nu eenmaal niet handig dat naderhand niet meer bewerkt kan worden. Ik weet het, kan een thread uit z'n verband brengen. Maar algeheel gebruikelijk is dat binnen een uur of zo wel bewerkt kan worden. Immers een typo is zo gemaakt.

De oplossing is dat ik nu mijn tekst eerst als concept mail opstel.

charliefox

charliefox

06-02-2016 om 22:19 Topicstarter

... maar stop er nu even mee ...

Zit inmiddels al een paar uren achter het toetsenbord. Was eerst om een voor mij zeer zwaarwegend topic, maar naderhand ben ik gaan lezen, misschien ook als afleiding. Mijn vrouw is naar een verjaardagsfeestje waar ik gezien de omstandigheden even geen zin in had. Nee, ook niet als afleiding. En nee, ook niet toen zij me mee vroeg. Beide kinders zijn ieder voor zich YOLO aan het doen elders en blijven daar ook slapen. En ik hier achter de pc ouders online lezen. En nogmaals, best boeiend en ik zie veel herkenning! maar nu dus echt uitloggen en later verder. Welterusten allemaal.

Elena

Elena

07-02-2016 om 00:33

aardig

Silsil, dat is aardig. NOT. De eerste post is uit 2013 en al was ie van vandaag, het geeft geen warm welkomsgevoel aan een nieuwkomer.

Welkomstcomité

Helaas ben ik niet van het welkomstcomité en stoor ik me aan iemand die meteen met kritiek begint ipv even na te denken over al het harde werk wat in dit forum gestopt is. Er zijn keuzes gemaakt, vast op heel goede gronden en als dat dan meteen bekritiseerd wordt, hindert mij dat.

charliefox

charliefox

07-02-2016 om 17:14 Topicstarter

Hoi Silvia, keertje biertje drinken samen?

.

Als het ook een wijntje mag zijn? Graag. Volgende meeting

Graag. Volgende meeting

Ad Hombre

Ad Hombre

07-02-2016 om 20:24

Forumsoftware

Ja, die mannen ook...

Het meest unieke van de (volgens mij custom gebouwde) forumsoftware is overigens dat je per draadje een nieuwe nick kunt kiezen. Dat heb ik elders nog nooit gezien en vind ik wel wat hebben.

Het meest irritante is dat het zo laagdrempelig is dat we regelmatig worden volgespamd. Een simpele captcha op de registratie zou vast al een stuk schelen, maar daar heeft iemand blijkbaar een veto op gelegd. Trollen zijn ook irritant, maar dat probleem wordt vooral veroorzaakt door wat minder door de wol geverfde admins.

Welkom, weer een betweterige man erbij is altijd welkom. Betweterige dames zijn er al genoeg

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

07-02-2016 om 21:06

Wat minder door de wol geverfd?

Beste Ad,

Dat valt wel mee hoor. Het beleid is gewoon dat we niet élke posting meteen verwijderen als het om een wat vreemd onderwerp gaat. We hebben in al die jaren al genoeg vreemde onderwerpen voorbij zien komen die toch echt serieus waren. Na een paar berichten lijkt het mij beter om rustig af te wachten of er nog een reactie komt. Aan een eventuele tweede reactie is vaak wel te zien of het serieus is of niet.

Met vriendelijke groet,

Forumbeheer Ouders Online

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

10-02-2016 om 11:51

Wat minder door de wol geverfd? [2]

Nog even een paar technische aanvullingen van de hoofdredactie:

1. We gebruiken bewust geen captcha's bij de aanmelding, omdat ze de drempel té hoog zouden maken. We krijgen al regelmatig klachten dat het zoveel werk is om je aan te melden. Daarnaast hebben captcha's weinig zin. We gebruiken ze op onze zustersite Mediaopvoeding.nl en daar glipt nog veel meer spam doorheen dan hier op Ouders Online.

2. Een van de belangrijkste redenen waarom captcha's weinig zin hebben, is dat veel spam afkomstig is van Chinese sweatshops. Dus gewoon van mensen (die captcha's kunnen oplossen) en niet van spambots.

3. Onze technische anti-spam maatregelen zijn aanzienlijk geavanceerder dan captcha's. Er wordt bijvoorbeeld gemeten hoe snel de velden worden ingevuld. Als dat te snel is (vanwege een spambot-script) wordt de aanmelding niet geaccepteerd. Zo vangen we ongeveer 10 spambots per minuut.

4. Vorige week hadden we last van een troll. Daar zijn technische maatregelen sowieso niet of nauwelijks tegen opgewassen. Blokkeren of identificeren op IP-adres bleek geen zin te hebben, omdat de troll telkens met andere IP-adressen binnenkwam (via proxy-servers, mogelijk deel uitmakend van het TOR-netwerk). Daarnaast hadden we de pech dat er juist op dat moment een storing was in ons systeem van e-mail bevestiging.

Tot slot: binnenkort bestaan we 20 jaar. We zijn dus inderdaad wel redelijk door de wol geverfd.

Henk Boeke (redactie Ouders Online)

Stenna

Stenna

10-02-2016 om 23:46

hihi

Zijn er eens twee of drie mannen op het forum, gaat het meteen weer over de techniek

Charliefox (of elke andere naam vrij in te vullen)

Charliefox (of elke andere naam vrij in te vullen)

11-02-2016 om 11:38

Gratis consult over de opzet van dit forum

Nogmaals wil ik aanhalen, net als 3 jaar geleden toen ik dit topic opende, dat ik het niveau van dit forum behoorlijk vind. Er wordt serieus gereageerd en ook de onderwerpen doen er toe. Kennelijk werkt de formule dus. Dit gezegd hebbende, mis ik ook een aantal zaken of vallen mij dingen op. Voor nu alleen even onderstaande:

Een van de meest bijzondere ontdekkingen vind ik dat je simpelweg bij elk nieuw topic of post een nickname naar wens kunt vermelden. Je zou dus zo onder een andere nickname op je eigen onderwerpen kunnen reageren. Al dan niet via een proxy server zodat het IP-address verborgen blijft. Zo krijg je nooit een beeld van de poster. Ook vind ik het jammer dat er geen profiel informatie is te zien.

Of zie ik iets over het hoofd?

#CF

charliefox

charliefox

11-02-2016 om 11:40 Topicstarter

Nickname toelichting viel weg

In de post hiervoor staat achter mijn nickname tussen haakjes:
(of elke andere willekeurige nickname)

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

11-02-2016 om 12:40

Uitleg van de nickname

Beste Charliefox,

Het is in theorie mogelijk om in dezelfde draad met meerdere namen te reageren maar dat kunnen wij forumbeheerders zien als dat via dezelfde registratie gaat. Natuurlijk zal er wel eens iemand doorheen glippen maar in principe halen we dit er uit. Er zijn ook wel eens mensen die dit per ongeluk doen en dat houdt ons meteen scherp. Het is ook tegen de (spel)regels om in één draadje met meerdere namen te posten.

OudersOnline heeft hiervoor gekozen omdat we dat zo gewend waren via het oude forum en omdat forumdeelnemers gewoon in bepaalde rubrieken of over bepaalde onderwerpen even een andere nick willen nemen. Je kunt dan meepraten over seks of iets zeggen over je kinderen wat je niet te herkenbaar wilt laten zijn.

Dit geldt ook voor de profielinformatie: als die zichtbaar zou zijn zou je nooit meer anoniem kunnen posten.

Met vriendelijke groet,

Forumbeheer Ouders Online

charliefox

charliefox

11-02-2016 om 12:48 Topicstarter

Anoniem

Natuurlijk blijf je met profielinformatie wel anoniem. Je hoeft toch geen naw gegevens e.d. te vermelden? En ook al post je eens wat onder een andere pijler, blijf je met dezelfde nickname nog steeds anoniem.

Ik merk dat ik het prettig vind met wie van doen heb op dit of een forum. Ondanks dat een nickname anoniem is. Je kunt adhv eerder geposte berichten inschatten hoe serieus je iemand kunt nemen.

Maar okay, ook allemaal weer geen mega ramp. Niveau van het forum is prima en ik wilde dit alleen even kenbaar maken.

Vele nicks-hebber

Vele nicks-hebber

11-02-2016 om 17:50

Vele nicks

Ik bedien me graag van vele nicks.

Bevalt me erg prima.

Op die manier is er veel minder snel een profiel van iemand te maken en treedt dus ook veel minder snel ongewenste herkenning op.

Fijn voor de privacy.

Dus OO: super dat dat hier kan en dat jullie dat erin gehouden hebben!

Nog iemand met veel nicks

Nog iemand met veel nicks

11-02-2016 om 20:05

Mee eens!

Ik ben ook erg blij met de optie om indien gewenst voor elk draadje een andere nick te kiezen. Weet zeker dat ik anders veel minder zou meeschrijven!

Wisselnick

Wisselnick

11-02-2016 om 22:47

Jaa...

Ik gebruik ook vaak andere nicks. Ben zo blij dat je geen profiel hoeft hier.

Ik denk dat ik hier anders ook niet zou schrijven.

Tory

Tory

12-02-2016 om 10:04

na een heel vervelende ervaring, waarbij een aantal mensen die zich verveelden op een ander forum, hier allerlei streken kwamen uithalen en ik daarvan onder andere de dupe werd, ben ik nickwissels gaan toepassen. Soms met een semi-vaste nick in een bepaalde rubriek, soms een tijdje een iets vastere voor algemene postingen, soms weer een continue wissel.
Niet eens uit bescherming voor mijzelf, maar voor mijn kinderen.

Een profiel zou ik niet invullen.

Wat ik soms naar vind, en daardoor zo blij met de optie om je nick te wisselen, is dat je soms in een topic volledig afgebrand wordt als je de mening van het gros niet deelt. Ik heb mezelf al teruggetrokken van bepaalde topics en ook van bepaalde mensen. Om dan met een frisse blanco blik door anderen gezien (of niet) te kunnen worden is prettiger.
Want je denkt dat je een beeld van mensen vormt, gebaseerd op meningen, maar het gros van de mensen zit volledig mis met zo'n beeld. Een beeld vormen op grond van zo weinig informatie is niet handig en zou mensen kunnen benadelen; zie wat ik zelf doe, terugtrekken terwijl ik in het echt misschien best met die mensen wat zou kunnen drinken. Alleen, dan praat ik dus niet over gevoelige onderwerpen terwijl dat hier meestal juist als enige het geval is en het gezelligheidsdrankje juist ontbreekt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.