Over het forum Over het forum

Over het forum

Henk Boeke - redactie Ouders Online

Henk Boeke - redactie Ouders Online

02-12-2014 om 15:42

Nieuwe anti-spam-maatregel. Waarschuwing tegen ongewenste bijwerkingen

Beste forumgebruikers,

Het ging zo goed: ons systeem houdt op dit moment 10 à 15 spammers per minuut (!) tegen. Maar ze hebben weer iets nieuws verzonnen. Waardoor er de laatste tijd ongewenste berichten over medicijnen op het forum verschijnen. We halen die weg zodra we ze zien, maar we willen dit natuurlijk voor zijn. Vandaar alweer een nieuwe maatregel.

De nieuwe maatregel houdt in dat we dezelfde blokkade die we voor het aanmelden gebruiken, nu ook gaan toepassen op afzonderlijke berichten. Dat kán ertoe leiden dat je bij het plaatsen van een bericht een melding krijgt dat het bericht geweigerd is omdat je misschien een spammer bent. Bij voorbaat onze excuses voor het ongemak!

Onze adviezen:
1. Vul het bericht-formulier niet ál te snel in. Hoe sneller je tikt, hoe groter de kans dat ons systeem je gaat verdenken van misbruik
2. Als je echt vast komt te zitten, meld het ons dan meteen (via de link "Meld een fout" in de rechter kolom).

Succes!

Henk Boeke
Redactie Ouders Online

Hanne.

Hanne.

02-12-2014 om 15:54

Fijn om te horen dat jullie er mee bezig zijn

Fijn om te horen dat jullie er mee bezig zijn. Ongemak nemen we op de koop toe.

Lucerna

Lucerna

02-12-2014 om 15:58

Dank voor de waarschuwing

Snel tikken gaat vrijwel vanzelf, maar dan weet ik nu dat ik dat niet moet doen.
Die medicijnberichten heb ik inderdaad al heel wat keren gezien. (en ook wat chinees of japans, leek het wel).

Henk Boeke - redactie Ouders

Henk Boeke - redactie Ouders

03-12-2014 om 10:53

Snel tikken

@Lucerna: snel tikken mag best hoor Zeker bij een wat langere tekst. Het gaat er alleen om dat je niet te snel van het ene veld naar het andere gaat, en in een wip het hele formulier hebt ingevuld en verzonden.

Er wordt gemeten van het moment dat je start met invullen, tot het moment dat je op Versturen klikt. Die tijd mag niet te kort zijn. (Omdat spambots en kindjes in Aziatische sweatshops zoiets razendsnel doen. Dat is het idee achter deze beveiliging.)

Henk Boeke
Redactie Ouders Online

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.