Over het forum Over het forum

Over het forum

Tigress

Tigress

16-05-2014 om 11:36

Nu ben ik ook klaar hier

Na heel lang meegelezen, gereageerd en topics starten ben ik nu wel klaar met het forum. Ik ben de kindertijd, en de pubertijd en zelfs de jongvolwassenen topics gepasseerd.
Wat mij deed blijven was interesse in voornamelijk de andere rubrieken. Ik constateer een verharding in reageren en voel me daar niet meer prettig bij.
Het gaat jullie goed!

Katniss

Katniss

16-05-2014 om 11:38

Jammer Tigress

Jammer dat je weg gaat, en jammer dat je ons en passant een veeg uit de pan geeft vanwege 'verharding' (die ik overigens totaal niet herken). Je zult er inderdaad wel klaar mee zijn en 'eruit gegroeid'.
Jij ook het beste!

grappig

Dit soort berichten. Je hoeft je hier toch niet af te melden? en je hoeft je er al helemaal niet voor te verantwoorden.
Ik merk trouwens weinig van een verharding, maar zie het wel al een jaar of 10 regelmatig langskomen als argument om niet meer hier te willen komen.
Wel boeiend hoe dat dan werkt. Blijkbaar hebben sommige mensen een reden nodig om zich los te maken van dit forum

Angela67

Angela67

16-05-2014 om 13:51

we veranderen zelf

ik denk dat we zelf veranderen - sterker, ik hoop dat we veranderen - en een forum of welk ander middel dat je kon gebruiken, kan dan niet meer passend zijn. Is prima.
Het lijkt mij onmogelijk om dat causaal te koppelen aan zoiets subjectiefs als 'een verharding in reageren'?
Waar ik dan benieuwd naar ben (oprecht!) als je wel de behoefte blijft houden om deel te nemen via een forum aan discussies, of informatie/meningen te verzamelen en je hebt een beter forum gevonden, zou je het dan willen laten weten?

gr Angela

Yta Chalne

Yta Chalne

16-05-2014 om 17:46

softer

Na zeventien (denk ik) jaar forum constateer ik vooral dat de discussies veel minder scherp en stevig zijn dan in de beginperiode. Milder, algemener, breder. Wat altijd hetzelfde blijft is mensen die afscheid nemen na een aantal jaren. En dan overigens heel vaak ook weer terugkomen

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-05-2014 om 21:28

Ik vind dat wel netjes, dat afmelden

Zeker als iemand lange tijd heeft meegeschreven vind ik het wel netjes als iemand dan zijn afscheid aankondigt. Ik denk toch wel eens regelmatig: waar is die en die gebleven... Van Tigress weet ik dat nu

Aan de ene kant mag dat ook wel zonder veeg uit de pan, maar aan de andere kant: wie de schoen past...

Huidige tijdsgeest

Zo'n bericht past in de huidige tijdgeest waarin velen zichzelf superbelangrijk vinden. Zie als voorbeeld de foto's van Heleen van Royen, de fototentoonstellling en het boek. Of de radiouitzending van 190 uur van Giel van Beelen omdat hij 10 jaar in dienst is. Lekker belangrijk!

Zo ook Tigress. Ze had ook gewoon haar account kunnen opheffen, maar nee, wij moeten even weten dat ze weggaat, zodat ze nog wat reacties kan krijgen als 'jammer dat je gaat'. Wat is er mis met gewoon verdwijnen?

Juno

Juno

17-05-2014 om 00:08

Niet mee eens

Ik voel me nog steeds verbonden met OOL en ik vind het prettig als een oudgediende zich 'afmeldt'. Niks tijdgeest of navelstaarderij, gewoon fatsoenlijk zoals we dat hier al jaren doen.
Tigress, het ga je goed!

tonny

tonny

17-05-2014 om 12:39

het is maar net hoe je het beleeft

Ik voel me ook - ondanks alle veranderingen en het vertrek van boeiend schrijvende deelnemers die ik nog steeds mis, én het feit dat ik al lang klaar ben met opvoeden (maar tot het eind van het leven ouder blijf) verbonden met OO.

Jammer dat je je niet meer thuis voelt Tigress, Wie weet kom je nog eens buurten (dat overkwam mij wel hoewel ik soms een andere nick heb).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.