Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Nut van blokkeerknop?

Wat is eigenlijk het nut van een blokkeerknop? Je ontvangt geen reacties van die ene forummer, maar de reacties van andere formummers aan die ene formummer maakt dat je je toch gaat afvragen waar die heisa nu weer over gaat. Werkt de blokkeerknop niet averechts?

en wat is daarnaast de functie van peiling aanmaken? 

Het voordeel is dat je het weet dat het om een blokkade van jezelf gaat. Je hoeft toch niet alles te weten? Ik heb de rubriek 'Sexualiteit' geblokkeerd omdat daar vaak dwaze zaken voorbij komen die me koud laten.

En als je toch prijs stelt op de reactie van de door jou geblokkeerde forummer, dan maak je dat toch weer ongedaan?

Blijkbaar zijn de vivaforummers meer eigen keuzes gewend, dus krijgen we dat hier ook deels. Prima, hoeft niet, mag wel.

En met een peiling kun je een poll aanmaken, multiple choice vragen. zie het topic Viafora vs OO voor een voorbeeld.

Flanagan

Flanagan

26-07-2021 om 18:37 Topicstarter

Heidi forumbeheer schreef op 25 -7 in draadje over taakjes ouders op school: ‘Maar je hoeft natuurlijk niet op iemands berichten in te gaan, sterker nog: wij hebben tegenwoordig een negeerknop. Ik weet niet of je die al ontdekt hebt vandaar dit bericht. Als je op de naam klikt of tikt kom je in het profiel van die persoon en daar staat ook de negeerknop in.’

Door op het profiel van iemand aan te klikken, lees ik dit als een blokkering van iemand, niet als blokkering van draad of rubriek. Ik vind het wel zinvol om in een bepaalde draad iemand te blokkeren maar niet de hele draad. Ik kan bepaalde reacties natuurlijk negeren, maar startte ook deze draad omdat deze vraag mogelijk bij meer mensen leeft.

Ik zie het nut ook niet.
Stel dat je iemand beu bent en die persoon blokkeert, dan krijg je volgens mij hele rare draadjes omdat er dingen wegvallen en daarnaast zie je toch nog dingen van die persoon omdat anderen berichten gaan quoten.

het is rustgevend in mijn ervaring.
Gr Angela

Imi

Imi

26-07-2021 om 20:15

Hoe blokkeer ik een draad of pijler?

In je profiel (poppetje rechtboven), naar instellingen, naar negeerlijst, rubriek selecteren en blokkeren.

Imi

Imi

26-07-2021 om 21:35

Dank je!

Misdreavus schreef op 26-07-2021 om 18:54:

Ik zie het nut ook niet.
Stel dat je iemand beu bent en die persoon blokkeert, dan krijg je volgens mij hele rare draadjes omdat er dingen wegvallen en daarnaast zie je toch nog dingen van die persoon omdat anderen berichten gaan quoten.

Klopt, maar toch is het fijner. Ik heb één persoon geblokkeerd en dat is erg fijn, omdat ik veel minder berichten zie. Dat houdt het overzichtelijk. En rubrieken blokkeren is ook fijn. 
ik heb ook gekeken bij het Viafora-forum, maar daar is het me weer veel te druk. 

Ik heb de rubrieken geblokkeerd van zwanger worden tot en met kleutertijd. Ik kan ze overslaan maar die rubrieken nemen veel plek in bij recente topics. En zo zie ik makkelijker de topics die me wel interesseren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.