Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

bieb63

bieb63

24-05-2016 om 21:37

OOL ofwel het forum hier de laatste tijd

Wordt m.i. een beetje flauw, saai, teveel vreemde en twijfelachtige topic(starters) enz. Vinden jullie niet?
Hoe zouden we dit weer een beetje nieuw leven in kunnen blazen, zodat er weer wat meer interessante, serieuze of leuke topics en discussies komen.


Pirata

Pirata

24-05-2016 om 21:48

Gekke topicstarters hebben we natuurlijk altijd al wel gehad hoor. Ik mis Onno en die Canadese in elk geval niet echt.
Nieuw leven inblazen? Ik heb juist de indruk dat er weer wat nieuwe mensen zijn, maar ik ben niet zo goed in het herkennen.
Misschien zitten de echt jongeren meer op Facebook en Instagram enzo?

bieb63

bieb63

24-05-2016 om 21:56

klopt pirata

Er is ook niks mis met af en toe een 'gekke' topic. Ook leuk. Maar ik mis toch wel een beetje het oude OOL gebeuren.
Maar misschien ligt dat aan mij...?

Pirata

Pirata

24-05-2016 om 22:01

Helpt het als ik onder mijn oude nick ga posten
Ik denk dat het er wel mee te maken heeft dat de leeftijden van de kinderen wat opgeschoven zijn? En we hebben ook geen "gezellig" meer voor spelletjes en feuilletons? (of ik kijk al jaren per ongeluk heen over die rubriek).

bieb63

bieb63

24-05-2016 om 22:13

piatra

Uiteraard zijn hier posters die al jaren mee lopen en inmiddels de kinderen uit huis. Ik startte hier toen mijn kind ca. 2 was en zij is inmiddels 17..... Dus ja, hele andere wereld inmiddels. Over peuter/kleuters praat ik inmiddels niet zoveel meer mee (of het moet een heel herkenbaar onderwerp zijn of iets waar ik wat zinnigs aan kan toevoegen). Interessantere onderwerpen wbt kind zijn nu natuurlijk pubertijd, aankomende volwassenheid, schoolzaken enz. Maar daarnaast, zoals ook in het verleden, ook allerlei algemene discussies, zoals politiek, vakanties, relaties, gezondheid of huishoud dingen of wat dan ook.

Kortom, ik heb het gevoel dat er overall minder gepost/gereageerd wordt en dat in combinatie met 'gekke' posters geeft een gevoel, dat het niet meer was zoals het was.
Eerlijk gezegd heb ik géén idee meer, hoe ik deze site, dit forum ooit toen gevonden heb. Ik vermoed toevallig door naar e.o.a. onderwerp te googelen.
Ik heb er veel aan gehad, veel plezier aan gehad en over van alles gediscussieerd. Nu lijkt het anders (en voor mij heeft dat niet zoveel te maken met het feit dat mijn kind bijna geen kind meer is).
Jammer als oude aanwas vertrekt, maar misschien is nieuwe aanwas aantrekken een optie.

Oude OOL?

Je bedoelt weer een pittig draadje over vaccinaties, schoonmoeders of kleuterverlengingen?
Toch zijn er recentelijk wat waardevolle draadjes over relaties voorbij gekomen, waar menig lezer wat aan had.

Tip draadje; de ongemakken wanneer je met krukken moet lopen!
Denk dat dat bij heel wat mensen trauma's doen opkomen..
Ik loop zelf sinds deze week met krukken vanwege verdraaide knie. Gunst wat een pijn voel ik in mijn rug en dan die mensen die voor je voeten schieten tijdens je poging boodschappen te doen.
Bieb, bedoel je zoiets? Als je zoiets voor ogen had, zal ik hem starten.

Haha

Of hoe krukken in je voordeel werken als je een schaarse plek in de bus bemachtigd.

Aantrekken nieuwe aanwas

Betrokken mensen komen vanzelf dankzij de mond op mond reclame.
En met al het gegoogel, is OOL zo gevonden.

Ik merk wel weinig reacties op de artikelen die op OOL verschijnen. Net alsof het forum en item artikelen van twee verschiilende organisaties zijn. Ik weet niet of dat vroeger ook zo was.

als je het gevoel hebt dat het vroeger beter was...

...begin je oud te worden

Nee, gekheid.
Snuffel eens in de topics van vroeger. Wie weet vind je er inspiratie voor nieuwe discussies. En gewoon starten!

meelezer

meelezer

25-05-2016 om 08:29

Ik heb overigens

nooit begrepen waarom mensen OOL zeggen. Het logo bestond toch ook uit twee O's en ODOL zou logischer zijn dan OOL.

Egel

Egel

25-05-2016 om 08:47

Precies: OO

OO vind ik ook mooier. En volgens mij begreep ik dat de redactie ook niet zo van 'OOL' houdt.
Het is niet echt een wereldprobleem maar ik hou het op OO.

Meelezer

Meelezer

25-05-2016 om 08:59

Precies

De readactie heeft heel lang geleden al gezegd dat het OO is maar men gaat maar door met OOL. Heel vreemd.

Pirata

Pirata

25-05-2016 om 09:09

belangrijk

Jaja, heeeeel belangrijk inderdaad of iemand OO zegt of OOL. Kom op, je weet precies waar het over gaat, of er nu een L bij staat of niet.

Meelezer

Meelezer

25-05-2016 om 09:16

dus wel

Als ik mijn kind Marie noem vind ik het ook niet prettig als iemand er een letter aan toe voegt of afhaalt.

Li

Li

25-05-2016 om 09:18

Laten we

een borstvoedingstopic starten...dat leidt geheid tot vuurwerk.

Triva

Triva

25-05-2016 om 09:41

Leuk: stelling wordt dan: mag mijn schoondochter op de bank bij mij thuis borstvoeding geven als ik een feestje geef?

Triva

Of nog beter: hoe durft mijn schoonmoeder er wat van te zeggen als ik mijn kind op de bank borstvoeding geef op een feestje. Zij heeft haar zoon flesvoeding gegeven, dat is slecht en wat weet zij er dus nou helemaal van met haar ouderwetse ideeën. En ik moet al precies op die dag op die tijd komen en dat dat is precies rond voedingstijd.

skik

Pirata

Pirata

25-05-2016 om 09:57

nou nee melezer

Als jouw kind Marie heet en jij hebt de gewoonte om het af te korten tot "Ma", dan kan iemand anders haar makkelijk "Mar" noemen. Mijn zoons naam van 6 letters wordt door verschillende mensen wel op 3 manieren afgekort. Niet een afkorting is onbegrijpelijk.

Stelling aangevuld

Hoe durft mijn schoonmoeder er wat van te zeggen als ik mijn kind op de bank borstvoeding geef op een feestje? Zij heeft haar zoon flesvoeding gegeven, dat is slecht en wat weet zij er dus nou helemaal van met haar ouderwetse ideeën. En ik moet al precies op die dag op die tijd komen en dat is precies rond voedingstijd. En ik heb het al zo zwaar met het combineren van werken en zorgen. Zij heeft makkelijk praten als thuisblijfmoeder!

Triva

Triva

25-05-2016 om 10:07

ja maar

wij zijn de borstvoedingstijd allang voorbij dus daarom kwam ik met mijn stelling Nog even en we hebben hier geen schoonmoederdraadjes meer maar schoondochterdraadjes!

Afbreuk

Er waren altijd al wat aparte types met merkwaardige opvattingen. Die gaven het forum kleur.Maar nu duikt er de laatste tijd wel heel erg veel gekkigheid die hier de laatste tijd op waar ik een nare smaak van in de mond krijg: iemand die duidelijk flink van het paadje af is en waar iedereen als vliegen op de stront op afduikt, viespeuken die hier hun fetisj uitleven, soms met naam en toenaam waarvan je ook niet weet of het de eigen naam of die van de buurman is. En nu iemand die OOL als podium gebruikt voor laster. Ik heb sowieso het gevoel dat er maar draadjes zijn waarin mensen alleen maar hun eigen ongenoegen van zich af willen praten, zonder op zoek te zijn naar advies.

Ik vind dat afbreuk doen aan het forum. Als ik als nieuweling hier zou komen, zou ik daardoor niet blijven hangen.

Kenfan

"iemand die duidelijk flink van het paadje af is en waar iedereen als vliegen op de stront op afduikt"
Dat stoort mij ook verschrikkelijk. Al die andere onzin maakt me niet zoveel uit, dat negeer ik of ik vermaak me ermee. Maar dat dat ene draadje maar niet gesloten werd, ter bescherming van TS, vind ik erg.

Anneque

Ik vind het eigenlijk ook niet zo in de haak om je te vermaken om een ander zijn naïviteit, onnozelheid of hoe je het noemen wilt. Of dat 't mogelijk is dat iemand hier met MIJNECHTENAAM als nick, vrijuit kan schrijven dat ik graag aan tampons sabbel die ik eerst in tomatensap doop. En hoe ik die vlekken dan weer uit de was krijg. Of iets anders gezelligs.

Triva

Triva

25-05-2016 om 13:00

maar

waarom men toch blijft reageren op die draadjes begrijp ik niet. Al die slimme hoogopgeleide mensen hier die maar blijven voeren. Beetje dom.

getver

Ik denk dat we het over verschillende draadjes hebben, Kenfan. Zoiets vermaakt mij beslist niet. Ik dacht meer aan hilarische of hilarisch bedoelde handdoeken- of pyjamadraadjes.

bieb63

bieb63

25-05-2016 om 13:35

dat is wat ik bedoel Kenfan

Er is de laatste tijd wel veel aan raars en daar tegenover (in mijn beleving) maar weinig zoals het een tijdje geleden was. En ik denk dat nieuwelingen daardoor waarschijnlijk ook weer snel afhaken.
Maar goed: inmiddels vandaag weer wat interessantere/leukere draadjes tegengekomen, dus we houden de moed er in

Hortensia

Hortensia

25-05-2016 om 13:54

over vreemde berichten en zo

Trollen zullen er altijd zijn. Maar m.b.t. bepaalde berichten van mensen die echt als een pitbull aan hun overtuiging blijven hangen, denk ik dat deze trend te maken heeft met de toenemende hoeveelheid verwarde mensen. En dat meen ik serieus.

Voor de rest vind ik het hier nog steeds fijn toeven. En excuses, maar bij mij zit het OOL er diep ingesleten. Geen idee waarom...

Wilgenroosje

Wilgenroosje

25-05-2016 om 13:55

Maar...

Als Iemand zich ergert aan bepaalde draadjes dan is het toch ieders recht om wel of niet te reageren.

In een verhaal van Henk werd op een gegeven moment gezegd dat Henk misschien wel een kaboutertje met een grotemensenwasmachine is. Ik heb me echt tranen gelachen toen gezegd werd dat hij niet op 90 graden gewassen mocht worden, omdat hij dan krimpt. Heel flauw natuurlijk, maar ja... we hebben niet allemaal dezelfde humor.

Bij het verhaal van Pindar en Kamille ben ik op een gegeven moment afgehaakt. Vond ik te erg. Maar anderen vonden het kennelijk wel de moeite waard om te blijven reageren.

In het verleden ben ik (onder een andere nick) een aantal keer een draadje gestart en daar heb ik hele prettige adviezen gekregen. Ben vaak wel mee blijven lezen en de laatste tijd reageer ik weer, eigenlijk begonnen met een draadje over ADD een tijdje terug.

Voor mijn gevoel is het altijd zo geweest dat de ene periode de draadjes me meer aanspraken dan de andere. Smaken verschillen. Het forumbeheer bepaald wat wel en niet kan en wat me niet aanspreekt klik ik weg.

Hoop niet dat ik, als een soort nieuwkomer, nu weer een andere nick moet verzinnen?

Alicia

Alicia

25-05-2016 om 15:00

OOL

'En excuses, maar bij mij zit het OOL er diep ingesleten. Geen idee waarom...'

Logisch, het is OudersOnLine. OOL dus. Dat raak ik ook nooit meer kwijt hoor.

Ad Hombre

Ad Hombre

25-05-2016 om 15:09

Kenfan

"Er waren altijd al wat aparte types met merkwaardige opvattingen. Die gaven het forum kleur. Maar nu duikt er de laatste tijd wel heel erg veel gekkigheid die hier de laatste tijd op waar ik een nare smaak van in de mond krijg: iemand die duidelijk flink van het paadje af"

Ik waarschuw daar al veel langer over. Langzamerhand ondermijnen dit soort figuren een (verder) waardevol forum. OO is daar extra gevoelig voor vanwege de open autorisatiestructuur en de relatief onschuldige gebruikers.

Twan

Twan

25-05-2016 om 23:38

idd

Steeds vaker twijfel ik aan de echtheid van berichten en vraag ik me af of mensen echt zulke vragen stellen of de boel bedonderen.
Ook vervelend als je voor antwoorden soms zelf aan het zoeken en informatie verzamelen bent.
Word er toch soms kriebelig van en denk laat maar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.