Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Kaaskopje

Kaaskopje

03-08-2016 om 11:04

Recente inhoud

N.a.v. een antwoord op een mailtje van mij aan het forumbeheer, ben ik benieuwd hoeveel mensen alleen nog via 'recente inhoud' naar een nieuwe reactie gaan. Ik krijg door het antwoord via de mail namelijk de indruk dat ik een beetje achterloop bij 'de rest' doordat ik echt per rubriek kijk wat er voor nieuws te lezen valt. Hoe doen jullie dat?

Ik probeer sinds ik dit antwoord heb gekregen vaker via 'recente inhoud' naar nieuwe reacties te gaan, maar ik vind het echt niet prettig. Ik zag net o.a. 'Snel huilen' als onderwerp en kwam uit bij dreumes en peuter-leeftijd. Daar kom ik nooit. 'Snel huilen' kan ook over een volwassene gaan en dat is voor mij op dit moment meer relevant dan van dreumesen. Snappen jullie wat ik bedoel?


Angela67

Angela67

03-08-2016 om 11:25

kaaskopje

ik verbreed mijn horizon via de recente inhoud
ik vind het dus juist een verrijking! Ik word niet meer geleid door mijn 'vooroordelen' en hanteer kennelijk nu andere criteria bij het bepalen of ik iets lees of niet.

Hoe ik het doe:
* Ik heb een link op m'n bladwijzerbalk die direct naar 'recente inhoud' gaat, dus daar start ik altijd.
* Als ik dan wil lezen, klik ik met mijn rechtermuisknop op een posting waar ik de reacties op wil lezen en kies voor 'open in nieuw tabblad'. Dat doe ik met alles (want zelfs als ik het niet lees, is door het openen het aantal reacties 'weg' en hoef ik ook niet meer na te denken of ik die posting nog wilde volgen of niet).Dan ga ik rustig alle tabbladen bekijken (en al dan niet lezen).

Dit doe ik alleen als ik zeker weten tijd heb om te lezen. Als ik 'gewoon' even wil kijken, dan open ik alleen de posting(s) die ik graag wil lezen, dus niet alles met een nieuwe postings erbij.

gr Angela

Tonny

Tonny

03-08-2016 om 11:26

Altijd recente inhoud

Ik kijk nooit meer naar bepaalde rubrieken. Nku ja - zelden!

Vesper Lynd

Vesper Lynd

03-08-2016 om 11:27

Ook

Ik ga alleen nog maar via recente inhoud.

Tonny

Tonny

03-08-2016 om 11:27

Horizon verbreden

Inderdaad, dat is zoals ik het ook ervaar. En wat me bij nader inzien niet veel zegt, sla ik over.

Suze

Suze

03-08-2016 om 11:32

Meestal via Recente inhoud.

Eens met de "verbreding" van Angela.

Soms, mn als ik wat langer terug wil, doe ik het wel via de rubrieken. Heb natuurlijk toch zo mijn favoriete rubrieken.

Nadeel van de Recente Inhoud is, vind ik, dat mensen vooral op "hele" actuele topics reageren en dus soms niet meer op wel interessante topics die ietsje naar onderen (2e pagina?) zijn gezakt.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

03-08-2016 om 11:32

recente inhoud

Ik doe alleen recente inhoud. Mocht ik per ongeluk bij de kleine kinderen belanden dan heb ik dat zo weer weggeklikt.

Paddington

Paddington

03-08-2016 om 11:37

Veel via

recente inhoud, maar ik kom ook nog geregeld in mijn favoriete rubrieken. Zeker omdat het nog weleens gebeurt dat topic als zijn gezakt naar een volgende pagina bij recente inhoud, maar wel nog gewoon actief zijn.

Magalí

Magalí

03-08-2016 om 11:53

Altijd via recente inhoud

Zie titel, ik vind het ideaal! Dat ik dan wel eens bij een rubriek komt waar ik niks mee hebt, ach dan ga ik gewoon weer terug.

Ik zou het wel handig vinden als iedereen probeert in de titel van een nieuw topic duidelijk te maken waar het om gaat. Dat gebeurt meestal ook wel, maar soms is zo'n titel alleen maar 'help' bijvoorbeeld. Dat zegt zo weinig.

margaretha

margaretha

03-08-2016 om 12:14

niet via recente inhoud

ik kijk per rubriek of er iets nieuws is, bv. ouders en school. Of ik kijk bij de rubriek waarvan ik weet dat er draadje loopt dat ik verder wil bekijken. Ik zal eens zien of recente inhoud mij bevalt

Kaaskopje

Kaaskopje

03-08-2016 om 13:04

Oh grappig

Het is dus echt zo dat ik achterloop bij de meesten

Meelezer

Meelezer

03-08-2016 om 13:31

recente inhoud

Ik ben pas na een jaar met recente inhoud begonnen, ik vond het eerst ook niet prettig maar ik zou niet anders meer willen. Voor niets een rubriek ingaan kost mij meer tijd dan een keer in een draadje terecht komen wat mij niet interesseert. Ik heb de knop 'recente inhoud' op mijn werkbalk favorieten staan dus met 1 knop ga ik weer terug en dan is alles ververst en weet ik weer waar ik ben en wat ik nog niet heb gelezen. Ik open dus niet een hele reeks pagina's wat ik eerst wel deed. Je moet inderdaad wel opletten of er nog een tweede pagina is maar dat weet je wel als je een poosje niet hebt meegelezen.

Soms meld ik het aan het forumbeheer als er een draadje een onbegrijpelijk onderwerp heeft en dan passen ze het aan. Dus het voorbeeld 'Help'. Sinds de recente inhoud is het inderdaad wel handig dat de onderwerpen duidelijk zijn. Ik zag dat het draadje over schoolkampen ook is aangepast en dat er nu teken bij staat want eerst begreep ik er ook niets van.

Egel

Egel

03-08-2016 om 14:49

Ja, recente inhoud

Vrijwel meteen was ik overgestapt. Superhandig om via recente inhoud te kijken vind ik!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-08-2016 om 15:32

Recente inhoud

Al vanaf het begin

Astrid

Astrid

03-08-2016 om 17:42

ik niet

Ik kijk per rubriek af wat ik interessant vind. Ik lees ook alleen op de laptop en nooit op mijn mobiel.

Hinderlijk vind ik het continue verplaatsen van onderwerpen.
Daar is al uitleg over geweest: we doen dat elke dinsdag.
Dat is niet helemaal zo, buiten dat worden onderwerpen soms 3 maal verplaatst totdat ze soms belanden in de rubriek waar ze gestart zijn

Heb recente inhoud geprobeerd en persoonlijk vind ik het niks.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

03-08-2016 om 17:54

Kleur

Wat ik overigens nog steeds niet door heb is hoe het met de kleur van de berichten werkt. Soms zijn ze paars, soms rood, maar dat is niet per se afhankelijk van of het een nieuw topic is.

Helena

Helena

03-08-2016 om 20:45

Vesper

Zou het kunnen dat de topics waarin je hebt gereageerd een andere kleur krijgen? Dat het aantal reacties in blauw staan?

Ik vind recente inhoud heel handig. Als je op het getal van het aantal reacties drukt, dan begint hij bij de eerste nieuwe reactie die je nog niet gelezen hebt. Dat was in het ontzettend lange (en interessante) draadje van bijvoorbeeld die vrouw die niet wilde scheiden handig.

Helena

Helena

03-08-2016 om 20:47

gekeken

Nee, dat blauw en rood is me ook niet duidelijk. Misschien heeft het helemaal niks te betekenen.

Nastia

Nastia

03-08-2016 om 21:51

Rood/blauw

Rode linkjes worden blauw als je erop hebt geklikt...

Ik kijk ook alleen nog maar bij recente berichten, nooit meer via de rubrieken.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

03-08-2016 om 22:05

Verplaatsen

Eens per week, geen vaste dag, loop ik de rubrieken door en verplaats ik waar nodig. Als we tussendoor zien dat er iets verplaatst moet worden doen we dat natuurlijk meteen.

Verplaatsen naar de rubriek waar het draadje is begonnen is niet mogelijk, dan gaat er iets fout in het systeem heb ik al eens gemerkt.

Soms kan het lijken dat er meermaals verplaatst wordt maar dat kan ook komen doordat er meerdere dezelfde draadjes zijn gestart of doordat we met meerdere forumbeheerders werken die niet weten dat een draadje al verplaatst is of nadat er een vraag over is gesteld. Het lijkt me niet de bedoeling dat dat vaak voorkomt.

met vriendelijke groet,

Forumbeheer Ouders Online

mirreke

mirreke

04-08-2016 om 11:29

Nou, die recente inhoud

Dat deed ik dus eigenlijk ook altijd. Maar ik ben er de laatste tijd eigenlijk een beetje op teruggekomen, omdat draadjes waarop wat minder wordt geantwoord maar die ik wel interessant vind, zoala (jawel) het Jeugdzorgdraadje, soms ik weet niet hoever naar beneden zijn gezakt.

Tegenwoordig kijk ik daarom juist weer per rubriek, (ik heb er eigenlijk maar een paar die ik interessant vind) en dat is dan ook zo gepiept.

Dus ja, wel handig die recente inhoud, maar ik heb zelf gemerkt dat ik daardoor ook nog wel eens wat miste.

mirreke

mirreke

04-08-2016 om 11:35

Oh, en een tip! Forumbeheer

voor het forumbeheer. Is het niet mogelijk om in die overzichtslijst van recente inhoud een kolom extra te maken met aanduiding van de rubriek waarin het onderwerp staat?

Zelf zou ik dat heel prettig vinden. Heeft niet zozeer met een al dan niet verbrede horizon te maken. Het lijkt mij gewoon handig, en zou m.i. niet al te moeilijk moeten zijn...

Ad Hombre

Ad Hombre

04-08-2016 om 14:16

mirreke

Dat zou helemaal mooi zijn...

En als de programmeur toch aan het werk is zou een markering van topics (of een aparte lijst) waaraan je zelf hebt bijgedragen ook erg fijn zijn. (of stop ze automatisch in 'mijn bibliotheek', hebben we daar ook nog wat aan)

mirreke

mirreke

04-08-2016 om 15:04

Heel mooi...

Dat klinkt, Ad, alsof het een bizarre en over-the-top vraag zou zijn. Dat lijkt mij niet. Alles wordt in zo'n website automatisch ergens bijgehouden.

Wat is het wezenlijke verschilt tussen vermelden in welke rubriek iets staat en wat voor soort bijdrage het is (forumonderwerp of artikel)... of bijv. de datum? Het kan heel simpel via afkortingen of nummering.

In het kader van het rubriceren en bijhouden.

Ad Hombre

Ad Hombre

04-08-2016 om 15:12

mirreke

Dat klinkt, Ad, alsof het een bizarre en over-the-top vraag zou zijn."

Bijzonder toch weer hoe de vrouwelijke geest (of iig die van jou) functioneert Voor mij klinkt het gewoon alsof ik het een goed (en best voor de hand liggend) idee vind.

"Alles wordt in zo'n website automatisch ergens bijgehouden."

Natuurlijk, ieder topicrecord in de database heeft het forum id waar het onder hoort waarschijnlijk als veld. Of het moet een n-op-n relatie zijn, dan zit er nog een tabel tussen.

Het zit wat complexer omdat er ook commentdraadjes onder 'gewone' webartikelen kunnen hangen, die hangen dan niet onder een forum. Maar al met al is het simpel zat om forum c.q. webartikel als extra kolom te tonen.

mirreke

mirreke

04-08-2016 om 15:23

interpretatieverschil haha

sorry, ja, inderdaad, ik las het dus blijkbaar helemaal verkeerd. Sorry hoor

Het zal te maken hebben, vermoed ik nu, met het feit dat mijn vader altijd iets zei van: 'dat is helemaal mooi', of iets in die trant... haha, en dan natuurlijk vooral in afkeurende zin.

Sorry Ad! Ik moet mijn vrouwelijke blik toch echt verbreden )

Ad Hombre

Ad Hombre

04-08-2016 om 17:22

mirreke

Had jij me niet al eens eerder met je vader vergeleken?

mirreke

mirreke

04-08-2016 om 17:31

Nou ik geloof dat ik naast een specifiek

vrouwelijke blik te hebben helaas ook dement word, want dat kan ik me niet herinneren...

Maar: mijn vader was een hele lieve, fijne, aardige, integere en bijzondere man (die wel zo zijn maniertjes had), dus het is niet persé negatief om met hem vergeleken te worden...

Ad Hombre

Ad Hombre

04-08-2016 om 22:35

mirreke

Dan zal ik je met iemand anders verwarren. Ik heb een erg slecht geheugen voor welke uitspraken bij welke nicknames horen. Meestal beschouw ik dat als een voordeel.

Astrid

Astrid

04-08-2016 om 23:45

"Ik heb een erg slecht geheugen voor welke uitspraken bij welke nicknames horen. Meestal beschouw ik dat als een voordeel."

Ik wilde dat ik dat had. Mijn plaatje wordt altijd groter en dat vind ik inderdaad een nadeel.

Elfje65

Elfje65

08-08-2016 om 21:41

Per rubriek

Kijk ik wat mij aanspreekt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.