Over het forum Over het forum

Over het forum

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

26-01-2016 om 16:13

Soms foutmelding bij posten van bericht - probleem opgelost

Beste Forumgebruikers,

Soms kregen jullie een vage foutmelding ("Fout") bij het posten van een bericht. We hebben ons suf gezocht naar de oorzaak, en we hebben hem gevonden. Het bleek te liggen aan het invoegen van smileys (tegenwoordig ook wel emoji's genoemd). Daar kon ons systeem niet goed tegen.

Het probleem is nu opgelost. Dat wil zeggen: er komen geen foutmeldingen meer, en je kunt je bericht nu gewoon verzenden. Maar het emoticon wordt wel vervangen door twee koppeltekens (--). Jammer maar helaas.

Advies: gebruik geen emoji's. Ze doen geen kwaad meer, maar je ziet ze uiteindelijk niet meer terug in je bericht.

Henk Boeke
Redactie Ouders Online

P.S. Het gebruik van vet in forumberichten is voorbehouden aan de redactie (voor zover jullie je afvroegen hoe dat kan). Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn wat gelijker dan anderen

Ad Hombre

Ad Hombre

27-01-2016 om 18:43

Test

Smiley:

Ad Hombre

Ad Hombre

27-01-2016 om 18:43

Doet het gewoon

Deze dan:

Ad Hombre

Ad Hombre

27-01-2016 om 18:44

Nope

Welke smiley moet ik gebruiken?

Egel

Egel

27-01-2016 om 22:09

vandaag gezien

Bedankt Henk.
Vandaag zag ik bij iemand juist voor het eerst een echte smiley, het hele poppetje (met rond hoofdje). Ik was erg verbaasd!
Op zichzelf vind ik het juist heerlijke dat dit forum zonder al die gekleurde poppetjes is, je moet je gewoon met tekst uitdrukken en desnoods gebruik je bijvoorbeeld maar geen gekleurde of zelfs bewegende figuren. Houden zo!
Maar die van vandaag (een zwart-wit echt klein gezichtje) vond ik wel kunnen, best grappig. Waar zag ik het nou?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.