Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

TLDR, oftewel kort en bondig


Marie111 schreef op 04-03-2023 om 19:36:

[..]

Dank je, weer wat geleerd. Ik kende die afkorting nog niet namelijk.

Dat zijn er dan twee; ik moest het ook opzoeken.

Ik heb overigens altijd begrepen dat de afkorting staat voor  
"Too Long Didn’t Read" en niet 'don't'.

Courage schreef op 05-03-2023 om 15:35:

Ik heb overigens altijd begrepen dat de afkorting staat voor
"Too Long Didn’t Read" en niet 'don't'.

Je hebt gelijk, maar in lijn met de boodschap van de topic heb ik het opgepakt als ‘don’t read’. Didn’t is een reden om iets niet te hebben gelezen ( persoonlijke mening). 

Flanagan schreef op 05-03-2023 om 16:19:

[..]

Je hebt gelijk, maar in lijn met de boodschap van de topic heb ik het opgepakt als ‘don’t read’. Didn’t is een reden om iets niet te hebben gelezen ( persoonlijke mening).


Eens.

Hoe goed zou ChatGPT zijn in het helder samenvatten van lange epistels?

Bijtje82

Bijtje82

05-03-2023 om 19:35

Auwereel schreef op 05-03-2023 om 18:59:

Hoe goed zou ChatGPT zijn in het helder samenvatten van lange epistels?

Heerlijk woord dit, gebruik het regelmatig bij onzinnig en onnodig lange teksten. Maar veel mensen kennen het woord niet.

TLDR is trouwens wel met didnt, van wege het feit dat je dus zegt dat de tekst te lang is en je dus niet van plan was het te gaan lezen. Dont zou in dit geval eerder een waarschuwing zijn aan een ander om het niet te lezen.

En soms zetten mensen voor of achter een lange tekst TLDR -ultrakorte samenvatting voor wie het niet gelezen heeft of wil gaan lezen. 

En ik vind zelf een lange maar goed geschreven post (looking at you Mija) veel beter te pruimen dan een korte warrige post waar cruciale informatie ontbreekt. 

Bijtje82 schreef op 05-03-2023 om 19:35:

[..]

Heerlijk woord dit, gebruik het regelmatig bij onzinnig en onnodig lange teksten. Maar veel mensen kennen het woord niet.

TLDR is trouwens wel met didnt, van wege het feit dat je dus zegt dat de tekst te lang is en je dus niet van plan was het te gaan lezen. Dont zou in dit geval eerder een waarschuwing zijn aan een ander om het niet te lezen.

Precies, en dat wil ik liever zelf bepalen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.