Over het forum Over het forum

Over het forum

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

30-01-2016 om 00:22

Troll - Erna

Beste forumgebruikers,

Vandaag (29 jan. 2016) hadden we erg veel last van een troll, die zichzelf Erna noemde. Hij postte ook onder andere namen, zoals Milfje, Lieve Moeder, Zoon van BarZ, Koelegast, Yonasdemocro, en diverse varianten van Henk Boeke (zoals Henkieboekie, etc.)

We zijn erachter gekomen wie het is. Waarschijnlijk gaan we aangifte doen.

Henk Boeke
(Redactie Ouders Online)

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

30-01-2016 om 03:14

Wat vind ik het geweldig

Hoe jullie hier mee om gaan, en hoe het forum hier terugkoppeling over krijgt.

Chapeau!!

Goudvis

Goudvis

30-01-2016 om 09:45

Goed werk Henk!

Dank.

Egel

Egel

30-01-2016 om 11:14

goed zo

Goed zo, redactie. Bedankt, ook voor het laten weten!
Jammer dat sommige mensen zich blijkbaar nogal vervelen én daar ook andere mensen mee lastig willen vallen.

Carla

Carla

30-01-2016 om 13:29

zo hee

Zo hee, niks van gemerkt, maar heb nog niet alles gelezen, jullie waren vast sneller dan ik Bedankt voor het laten weten en succes met evt. verdere stappen. Goed dat jullie er zo bovenop zitten.

Ad Hombre

Ad Hombre

30-01-2016 om 13:46

Sindbad's vrouw

"Hoe jullie hier mee om gaan, en hoe het forum hier terugkoppeling over krijgt. "

Hi, hi, nadat ze maanden hebben volgehouden dat het niet netjes is om iemand voor een troll uit te maken, hoe dik het er ook bovenop lag. Nou, ja, je ziet dit soort dingen wordt er alleen maar erger op als je het op z'n beloop laat.

"We zijn erachter gekomen wie het is. Waarschijnlijk gaan we aangifte doen."

Ik heb het alleemaal gemist geloof ik. Wat deed die troll dan eigenlijk voor vreselijks dat de redactie een aangifte overweegt?

'Gewoon' trollengedrag staat echt niet in het Wetboek van Strafrecht.

Mijntje

Mijntje

30-01-2016 om 13:48

Ben wel benieuwd wanneer mijn kind stiekem gaat posten

Moni

Moni

30-01-2016 om 15:21

Wat die trol deed.....

Draadjes starten met willekeurige letters als titel, naam en tekst van het bericht. Inhoudsloos dus. Maar dan heel veel achter elkaar.
Zinloze bezigheid lijkt mij maar wel snel te doorzien als trol

Caesar

Caesar

30-01-2016 om 16:01

Troll Erna

Wat een leuke naam voor een troll.
Overigens ben ik wel benieuwd waarom er aangifte gedaan gaat worden. Welk misdrijf is er gepleegd?

vlinder72

vlinder72

30-01-2016 om 19:51

aangifte?

Ik heb er nu de hele dag over nagedacht maar ik weet het echt niet. Waar zou je dan aangifte voor kunnen doen? Wat voor strafbaars wordt er door een troll gepleegd?

Noet

Noet

30-01-2016 om 19:53

stalking

in dit geval stalking.

Dit was structureel en moedwillig lastig vallen.

Caesar

Caesar

30-01-2016 om 20:10

Noet

Ik heb de actie van de troll niet gezien. Werd er 1 persoon (of enkele) persoonlijk lastiggevallen? Of werd gewoon het forum bevuild?

Moni

Moni

30-01-2016 om 20:29

Bevuiling

Heel veel draadjes starten zonder inhoud.
Reacties op andere draadjes heb ik niet gezien. Wat niet betekent dat ze er niet waren.
Er was wel iemand die tegelijkertijd op allerlei draadjes reageerde maar ik weet niet of dat dezelfde persoon was als die aan het vervuilen was.

Ceasar

Het was bevuilen van het forum, achter elkaar 20/30 draadjes starten zonder inhoud. Of aangifte doen zinvol is weet ik niet. Ik heb niet alles gezien, weet niet of er beledigingen zijn geuit. Bij degene die ik las stond er bijvoorbeeld, asfrgtuw.

Het was een vorm van belletje lellen, je doet voor niets open.

Goudvis

Goudvis

30-01-2016 om 20:39

inhoudelijk

Het waren niet alleen lege draadjes. Er is ook inhoudelijk getrolld en die troll deed zich meermaals voor als een ander, gebruikte steeds nieuwe ip-adressen om blokkade te ontlopen. Duurde ongeveer de hele vrijdag.
Of je op grond daarvan aangifte kan doen weet ik niet maar Henk heeft ongetwijfeld meer informatie dan wij.

Egel

Egel

30-01-2016 om 20:57

Goudvis?

Goudvis, hoe weet je dat van die verschillende IP-adressen?

Angela67

Angela67

30-01-2016 om 20:58

egel

dat stond in 1 vd reacties die Henk Boeke gaf in die draadjes.
gr Angela

Goudvis

Goudvis

30-01-2016 om 21:05

ha ja

Klopt, dat zei Henk. Angela en ik zaten er als eersten middenin. Voordat ik verdacht wordt.

Ad Hombre

Ad Hombre

31-01-2016 om 08:31

wil40

"Het was een vorm van belletje lellen, je doet voor niets open."

Het is ook hoog tijd dat ze dat strafbaar stellen!

Misschien is de troll wel het 10 jarige zoontje van een van de vaste bezoekers. Dus, pas maar op dames, straks staat er een politiebusje voor jouw deur!

Agatha

Agatha

31-01-2016 om 12:14

Roosje

En die Roosje dan, die alle problemen zelf ook heeft (gehad)? Is dat weer een andere?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

31-01-2016 om 13:26

Zal m leren

Ad

Ad Hombre

Ik heb navraag gedaan bij mijn hacker, maar hij was het niet. Echt niet! Gelukkig, anders moet ik weer opvoedkundig bezig zijn, foei zeggen bijvoorbeeld.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.