Over het forum Over het forum

Over het forum

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

25-02-2019 om 12:36

Trollen

Beste forumlezers,

Naar aanleiding van een (vermeend) trollendraadje: Het is inderdaad de afspraak dat als je denkt dat een draadje door een trol is gestart je het forumbeheer een berichtje stuurt via de optie rechtsbovenaan elke discussie. Het is niet de bedoeling om in het draadje zelf te reageren met allerlei 'leuke' opmerkingen of juist aantijgingen. Het is voor nietsvermoedende nieuwkomers geen leuke start hier op het forum en trollgedrag is alleen maar tegen te gaan door gewoon niet te reageren. Dan is de lol er heel snel af.

Het betreffende draadje is door één persoon keurig bij ons gemeld en we houden het ook in de gaten. Het moge duidelijk zijn dat wij bij twijfel het draadje laten staan.

Met vriendelijke groet,
Forumbeheer Ouders Online.

Voor de dommen onder ons

(ik dus): wat wordt hier bedoeld met trol/trollen? 🤔

Angela67

Angela67

25-02-2019 om 23:22

Google

Is your Friend: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet)
Gr Angela

Jacquel

Jacquel

26-02-2019 om 09:37

Dan is jullie beleid kennelijk veranderd

Want toen ik onlangs een mogelijke trol meldde, was jullie antwoord dat de forumleden daar prima zelf raad mee wisten en er dus niet ingegrepen werd.

@Angela67

Dank je wel!
Het is me nu duidelijk

OND

OND

26-02-2019 om 18:49

kan al raden welke draad...
Gelukkig hebben jullie alerte deelnemers, zowat het equivalent van die, die nooit echt bewust gluren vanachter de gordijntjes, maar toevallig wel altijd alles gezien hebben.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

27-02-2019 om 07:37

Beste Jacquel,

Je refereerde aan een mail die wij in september stuurden.

In de tussentijd werden we, vooral vanaf oktober, overspoeld door trollen (scholieren) en hebben we regelmatig uitleg gegeven op het forum, in de discussie zelf en in de rubriek 'over het forum'. Ook hebben we ontzettend veel last gehad van een ander forum die daar ging bespreken hoe ze het ons lastig konden maken. Er was dus toen echt een andere aanpak nodig.

We willen niet zo vijandig en veroordelend overkomen naar nieuwe mensen die zich wat onhandig uitdrukken en daarom willen we dus geen reacties meer op het forum over 'vermeende' trollen. Gewoon een korte reactie die enigszins inhoudelijk is met een vraag staat dan in ieder geval wat beter. Als het geen troll is komt er vaak al snel een normaal antwoord. Als het wel een troll is wordt het vaak nog erger.

Het zou goed zijn als we elkaar hier ook op wijzen. Toevallig kregen we net ook weer een reactie van een nieuwkomer die zich hier niet welkom voelde op basis van al onze eerste reacties, ze voelde zich enorm veroordeeld. Zo krijgen we nooit nieuwe aanwas en dat is niet de bedoeling.

Met vriendelijke groet,
Forumbeheer Ouders Online

Hoiforumbeheer

Ik snap jullie reactie,maar er komen nu nog best veel verhalen waar ik vraagtekens bij heb. Ik reageer dan maar gewoon niet. Niet naar jullie en niet naar de vraag. De verhalen worden ietwat serieuzer maar nog wel met t achterhoofd gevoel van...hmmm klopt dit wel? Misschien te wantrouwend,zou kunnen,vandaar geen reactie vanuit mijn kant.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

27-02-2019 om 08:20

Beste Lilian

We denken dat dat een prima houding is.

Bij twijfel: stel een korte serieuze vraag en bij een snelle normale reactie kun je verder reageren. Zolang we geen flauwe grappen maken of vijandig worden is het niet zo dat de goeden onder de kwaden hoeven te lijden.

Met vriendelijke groet,
Forumbeheer Ouders Online

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.