Over het forum Over het forum

Over het forum

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

28-12-2015 om 15:51

Verhuisbericht (OO tijdelijk niet bereikbaar)

Beste forumgebruikers,

Komende dinsdagochtend (29 december) verhuist Ouders Online naar een andere server.
We verwachten dat de verhuizing ongeveer een uur zal duren (van 8.30 tot 9.30).
Tijdens de verhuizing zijn we tijdelijk onbereikbaar. Daarna zijn we er weer.
Voor u verandert er verder niets, behalve dat we even uit de lucht zullen zijn.

Onze excuses voor het ongemak!

Henk Boeke
Redactie Ouders Online

Lusithania

Lusithania

28-12-2015 om 17:59

succes

Ik hoop voor iedereen dat de verhuizing soepeltjes verloopt!

Linde

Linde

28-12-2015 om 18:44

Bedankt

dat jullie dit soort dingen aankondigen.

Vooral voor de verslaafden onder ons (zoals ik). Kan ik me er psychisch op voorbereiden .

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

29-12-2015 om 14:47

Verhuizing geslaagd

De verhuizing is geslaagd.

Met excuses voor de vertraging!

Hartelijke groet,
Henk Boeke (redactie Ouders Online)

Egel

Egel

29-12-2015 om 18:25

Jemig….

Wat blijk ik verslaafd te zijn aan OO lezen. Hoe vaak ik wel niet heb gecheckt! Het is gewoon gênant.
Echt een apart draadje waard.

Maar fijn dat het gelukt is!

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

30-12-2015 om 12:32

@Egel

Ojee... Dan ook nog onze speciale excuses voor jou!

Gister om half-1, toen we nog maar halverwege waren, stelde onze hoofd-technicus voor om te stoppen, en alles weer terug te draaien. Hij begreep niet waar de bottleneck zat (het vullen van de database ging veel trager dan hij vooraf had uitgerekend op basis van een pre-test) en hij kreeg er pijn in zijn buik van.

Als eind-verantwoordelijke heb ik toen bepaald dat we de tanden op elkaar moesten zetten, en door moesten zetten. Waarbij ik me beslist bewust was van de consequenties, namelijk dat jullie dus langer moesten wachten. Het spijt me.

Maar gelukkig heeft het wel wat opgeleverd. Namelijk dat we nu voor de komende jaren weer helemaal goed zitten, en makkelijk kunnen opschalen als dat nodig is. (Voorheen moesten we extra servers bijkopen en inrichten als we weer gegroeid waren, of moest er iemand op de fiets naar het datacentrum om extra geheugen-chipjes in onze server bij te prikken, maar dat hoeft nu allemaal niet meer. Nu kunnen we gewoon met een schuifje op het beeldscherm extra processorkracht of geheugen instellen als dat nodig is.)

We wensen jullie een fijne jaarwisseling en alvast een heel goed nieuwjaar!

Hartelijke groet,
Henk Boeke (redactie Ouders Online)

Linde

Linde

30-12-2015 om 12:40

Inschatting

Ach, dingen gaan vaak anders dan je verwacht, dus ik had er al rekening mee gehouden dat jullie niet om 09.30 (of 10.00) uur al klaar zouden zijn.

Wel slim om op een gegeven moment de verwachte eindtijd van 16.00 uur te vermelden.

Toen viel het weer mee, toen OO weer eerder bereikbaar was (voor deze verslaafde) .

Hortensia

Hortensia

30-12-2015 om 12:46

plaatje

Leuk om te vertellen hoe het is verlopen! Ik moet zeggen dat de afkickverschijnselen meevielen, maar ik kon me wel een levendige voorstelling maken van jullie stress.

Fijn dat jullie toch mededelingen deden toen het uit ging lopen!

De tekst klopt niet helemaal, maar bij dit soort dingen komt ogenblikkelijk dit plaatje bij me boven: http://media.moddb.com/images/groups/1/3/2933/315908_184839114930399_124681764279468_421206_757867262_n.jpg

En toen kwam ik al zoekend dit ook nog tegen
http://cdn.meme.am/instances/500x/59918418.jpg

De OO-clan is weer online!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.