Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Jasmijn

Jasmijn

21-10-2013 om 16:07

waar is de +bibliotheek knop

Wellicht is deze vraag al eens gesteld, maar helaas kan ik niets terugvinden in het nieuwe forum qua opzet, dus hierbij mijn vraag.

Je hebt nog geen inhoud bewaard in je bibliotheek. Klik op de "+ bibliotheek" link om een pagina toe te voegen aan deze lijst.

WAAR IS DE +BIBILOTHEEK KNOP?? Die kan ik namelijk nergens vinden tot mijn grote fustratie, snap er niets van.

Jasmijn

Jasmijn

21-10-2013 om 16:09

lekker dan

Ja NU zie ik de knop, nadat ik een reaktie geplaatst heb, verder is die knop nergens te zien. Misschien kan dat bij de uitleg geschreven worden, bij de regel die ik kopieerde; dit kreeg ik namelijk telkens te lezen als ik op 'mijn bibliotheek" klikte:
Je hebt nog geen inhoud bewaard in je bibliotheek. Klik op de "+ bibliotheek" link om een pagina toe te voegen aan deze lijst.

Jasmijn

Jasmijn

21-10-2013 om 16:10

bij het eerste berichtje

Okeeee, hij staat in het eerste bericht wat iemand schrijft. Voel me heel stom dat ik dat nu pas zie. Na al een hele tijd op het forum te hebben lopen zoen.

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

11-08-2015 om 10:43

Knop verplaatst

Beste forumgebruikers,

De Bibliotheek-knop is verplaatst van de topic-starter naar rechtsboven op de pagina (in de rechter kolom).

Deze wijziging hangt samen met een grotere vernieuwing die eraan staat te komen. Naast de bibliotheek-knop zullen de volgende knoppen geplaatst worden:
- doorzenden naar Twitter
- doorzenden naar Facebook
- doorzenden per e-mail
- printvriendelijke pagina (in ieder geval voor redactionele artikelen, columns, opinies, besprekingen, etc. Mogelijk ook voor het forum, maar dat is nog in beraad)

Henk Boeke
Redactie Ouders Online

Noet

Noet

11-08-2015 om 11:41

henk

als berichten doorgezet kunnen worden naar Facebook, dan haak ik af.
Het fijne van het forum is juist dat het anoniem is, dat matcht niet met de wereld van FB.

Kan dit ook met archiefberichten?

orange

orange

11-08-2015 om 12:59

naïviteit

ik blijf het apart vinden dat er mensen zijn die denken dat ze hier anoniem zijn. Die discussie openbaart zich na iedere aangekondigde verandering. Denk je zelf niet dat het altijd al heel simpel was om iets door te sturen? Even kopiëren plakken en het staat overal waar ik/anderen wil(len).

Je bent hier niet anoniem. Je zit op een openbaar forum. Ben je daar bewust van. Schrijf wat vaker onder een andere naam.

Noet

Noet

11-08-2015 om 13:23

orange

op dat moment moet je er veel meer moeite voor doen. Maar als het alleen een knop is gaat dat veel sneller.

Het forum is in die mate anoniem dat er niet direct een link tussen het ofrum en de echte persoon gelegd wordt zoals FB dat wel doet.

Jamie

Jamie

11-08-2015 om 14:36

maar

Iemand anders kan jouw naam hier toch niet koppelen aan facebook dus als je dat zelf niet doet is er toch niets aan de hand?

Naam

Naam

11-08-2015 om 14:40

De knop

'n Knop om iets te delen op Facebook of twitter is geen service aan ons, maar uitsluitend bedoeld om de berichten van Ouders Online (nog) verder te verspreiden. Het gevoel van Noet dat het daardoor minder 'anoniem' wordt klopt, want meer lezers betekent een grotere kans op herkenning. De berichten zijn sinds kort natuurlijk al Googlebaar, maar dan moet je altijd nog actief op zoek...

Jamie

Jamie

11-08-2015 om 15:12

Nooit gezien dat er wel eens linken naar een forumposting op de fb pagina van oo staan dan?

Noet

Noet

11-08-2015 om 15:21

dat denk je

Maar van een aantal oudgedienden hier heb ik ook een link met FB. Zij kunnen dat dan ook makkelijker doen, al vertrouw ik die wel, maar je weet maar nooit. Ik ben niet dol op het koppelen van systemen.

orange

orange

12-08-2015 om 06:14

je begeeft je op een openbaar forum

Noet, dan had je dat zelf nooit moeten doen, je echte naam koppelen aan een vaste naam op Ouders Online. Ik blijf al 10 jaar zeggen dat ik vind dat er te naïef met ieders eigen privacy omgesprongen wordt. Internet, hallo, world wide web. Je kunt dan nu wel zeggen dat het dan gemakkelijker wordt, oke, daarin geef ik je gelijk. Maar net zo is het altijd al mogelijk geweest om berichten naar buiten te brengen. We worden ook gequote op andere pagina's heb ik al eens uit een ander draadje begrepen. Je kunt niet denken dat als je je handen voor je ogen houdt dat niemand je ziet. Je moet je bewuster zijn van welke details of namen je hier gebruikt. Altijd al. Ook 10 jaar geleden.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-08-2015 om 08:06

Ik snap het probleem niet zo....

Er is nu een directe link aan Facebook. Juist ja.
En dan kan iemand die Ouders Online geliked heeft op Facebook zien dat Ginny dit nu geschreven heeft. Tja en wat is dan het verschil met een anonieme meelezer hier?

Het enige verschil is dat het medium veel groter is, dus dat het aantal meelezers ook groter is.

Ik heb ook een aantal mensen van hier op Facebook. Ik geloof echt niet dat die op mijn eigen Facebookpagina mij gaan koppelen met wat ik hier zeg. En voor de rest zie ik geen probleem eigenlijk.

Mis ik iets?

Noet

Noet

12-08-2015 om 08:29

orange

ik heb hier mijn echte naam nooit neer gezet, zo naief ben ik niet, maar ze zijn er wel.
Maar het 'intieme' wat dit forum had, wat het zo aantrekkelijk maakte, gaat steeds meer weg.

En ja gequote werd er altijd al, ik ben zelf ooit gequote. Maar dan was er geen link met een privacyschender als facebook.

Ja ik heb fb, maar zonder herkenbare foto's van mij of mijn dierbaren, zonder openbare berichten of berichten die door vrienden van vrienden gelezen kunnen worden. Ook staan er geen berichten op die ouder zijn dan 3 maanden tenzij het om een goed doel gaat.

meer bekendheid

genereert meer financiele middelen. Maar ook meer meelezers/meelevers. 'Wij' zitten hier al jaren, het kost ons geen abonnementsgeld, tenzij je nu en dan wat overmaakt als 'vriend van OO'
Voor niets gaat de zon op.

Privacy is een illusie anno 2015. Dat was al jaren zo.
Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je in de media zet, of dat nu hier is of een ingezonden brief in de krant, die vaak ook nog vele jaren googlebaar is.

Schrijf op internet nooit iets wat niet in de krant zou mogen staan.

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

13-08-2015 om 22:19

Service

Beste forumgebruikers,

Om de discussie even kort te sluiten: die sociale-media-knoppen die er gaan komen, zijn tegenwoordig volstrekt normaal en algemeen gebruikelijk. Praktisch elke website heeft ze.

Voor sommige sites is het misschien een methode om meer bezoek te trekken, voor ons is het louter een service. (Waar ook veel vraag naar is. Regelmatig krijgen we mail van gebruikers die ons vragen waarom wij zo'n voor de hand liggende faciliteit om teksten makkelijk te kunnen delen nog niet hebben.)

Was het maar waar, dat zoiets meer financiële middelen genereert. Hoe zou dat moeten, op een site waar alle artikelen gratis beschikbaar zijn? In ieder geval niet door de advertenties, zoals velen altijd denken. En zeker niet in ons geval, met maar één bescheiden advertentieblokje op elke pagina, en ons beleid om geen bezoekersgegevens (waaronder e-mail adressen) te verkopen aan adverteerders. Door het enorme aanbod aan advertentieruimte op internet, en het systeem van online advertentie-veilingen, zijn de prijzen voor advertenties (en dus de inkomsten voor de publishers) minimaal.

Henk Boeke
Redactie Ouders Online

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.