Over het forum Over het forum

Over het forum

Nyntje

Nyntje

08-07-2015 om 11:51

wat een dooie bedoening hier

Hier alweer even niet geweest, maar wat een dooie bedoening hier. Lijkt het nu maar zo dat het forum niet meer zo populair is dan dat het vroeger was. En het zal er ook mee te maken hebben dat het layout-technisch nog steeds niet echt toppie is. Ik vind het erg onoverzichtelijk allemaal. Jammer en gemiste kans

Angela67

Angela67

08-07-2015 om 12:01

van harte welkom Nyntje

het went wel hoor
Gezellig dat je zo opbouwend bent
gr Angela

greroge

greroge

08-07-2015 om 12:12

over kans geven

precies, wen eraan, jouw gemiste kans anders. Ik vind het er net allemaal prima uitzien, ben ook helemaal gewend aan de opmaak. Ik lees iedere dag en het is amper bij te houden wat er geschreven wordt dus een dooie boel mag het zeker niet genoemd worden.

Is dit nu die beroemde knuppel in het hoenderhok gooien. Ach

Moni

Moni

08-07-2015 om 12:14

Tip voor Nyntje

Gebruik de knop 'recente inhoud' als je hier geregeld komt. Dan werkt de layout erg prettig.

Dooie boel?

Dat valt wel mee hoor, het is wel wat "braaf". De lay-out is prima, geen problemen mee.

Euh...welkom terug?

Jasmijn

Jasmijn

08-07-2015 om 12:58

moeten wennen

Ik heb toen ook moeten wennen hoor, maar inderdaad, de knop recente inhoud vind ik zeker een verbetering. En inderdaad het went echt!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-07-2015 om 13:15

Nou Nyntje..

Gezellig hoor....

Barvaux

Barvaux

08-07-2015 om 13:22

recente inhoud inderdaad

Ik ben vrij laat over gegaan op 'recente inhoud' maar ik zou niet meer zonder kunnen. Je leest precies door waar je bent gebleven en je hoeft niet meer de ene rubriek uit en de volgende in want dat is errug saai.

Barvaux

Barvaux

08-07-2015 om 13:38

oja

En nu probeer je de boel op te peppen door overal een nabrander te geven op oude draadjes....

nyntje

Wat kom je eigenlijk doen?

lisanne

lisanne

08-07-2015 om 21:50

vakantietijd

Vakantietijd is nooit de meest bruisende tijd voor een forum voor ouders.

lisanne

ha, ik las het even verkeerd: vakantietijd is nooit de meest bruisende tijd voor ouders.
hahaha!

Agatha

Agatha

09-07-2015 om 11:42

Te druk

met badminton, campingtennis, speedminton..

Nyntje

Nyntje

31-07-2015 om 14:33

guttegut wat zijn we allemaal grappig zeg

Mijn opmerking was serieus. Ik kom hier nu een jaar of 17 af en aan, maar vroeger was het hier veel drukker, nu lees ik maar sporadisch nieuwe discussies

Nyntje

Nyntje

31-07-2015 om 14:36

oh ja

Jullie reacties bevestigen ook meteen het gevoel wat ik krijg als ik hier en daar wat draadjes lees, men gunt elkaar het licht in de ogen niet meer. Er wordt zo aanvallend gereageerd naar elkaar toe, er is geen respect naar elkaar. Zo jammer, maar ja Nederland verandert, en duz ook hier

bijwerkingen

Ja, of als je kind toch de slaapziekte blijkt te krijgen dat je dan denkt: helaas, maar ik wist dat er een kleine kans was en dat risico heb ik genomen.

Ja, of

Je denkt: het kan in elk geval niet door de vaccinatie komen want die is veilig en dat soort bijwerkingen zijn niet te bewijzen en toevallig.

Oeps

Helemaal verkeerd terecht gekomen. Was het vaccinatiedraadje. Nou ja. Ook saai.

Agatha

Agatha

31-07-2015 om 16:14

Haha

Katniss

Katniss

31-07-2015 om 16:25

Nyntje

Ik denk niet dat Nederland intoleranter wordt of botter. Dat wordt door sommigen wel geroepen, maar er is nog nooit zoveel (mantel-) zorg voor elkaar geweest als nu. Tenminste, ik heb daar geen concrete cijfers voor, het is een gevoel.
Hier op OO is het tammer dan ooit, waarschijnlijk doordat bij iedere poging tot discussie er huilies opstaan die roepen dat het hier verhardt

Nur

Nur

31-07-2015 om 16:57

Ik durf hier nooit te veel te schrijven en denk altijd heel hard na over wat ik schrijf omdat de discussies hier nooit erg hard zijn. Mensen zijn heel vlug gekwetsts. Vlugger dan op andere internetfora. Ik heb het idee dat dit misschien komt omdat veel schrijvers elkaar prive lijken te kennen en bijvoorbeeld elkaar op facebook hebben? Dus echt pittig worden de discussies hier nooit (meer). Vroeger waren er wel betere discussies heb ik in het archief gezien.

Amare

Amare

31-07-2015 om 17:09

Katniss

Ik ben het helemaal met je eens. Mensen vergeten blijkbaar graag hoe vroeger werd omgegaan met homo's, gescheiden vrouwen, geesteszieken, atheïsten, vreemdelingen, en noem maar op.
Ik vind het hier juist veel prettiger dan op enkele andere fora. Daar wordt regelmatig iemand tijdelijk geblokkeerd vanwege 'onwelvoeglijk' taalgebruik ...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

31-07-2015 om 17:25

Ja

Of iemand stelt een redelijk onnozele vraag (dat dan weer wel) en wordt meteen met de grond gelijk gemaakt.
Ik moet altijd een beetje lachen als mensen vinden dat we hier onaardig zijn.

Tjonge jonge, log eens in op een willekeurig ander forum en je weet niet wat je leest.

Suze

Suze

01-08-2015 om 09:12

bot

Maar het feit dat het op andere fora er veel botter aan toe gaat, betekent toch niet dat er hier niet genoeg reacties zijn die bitter zijn dan nodig?

Ik kom hier ook al jaaaren (14 of zo?) en volgens mij zijn er nu wel vaker,bittere reacties dan vroeger.

Het lijkt mij gewoon netjes/aardig als mensen proberen niet grof of onnodig bot te doen. Je mag best wel,discussiëren met elkaar, maar je hoeft elkaar niet,voor rotte,vis uit te,maken, of iemand dom of iers dergelijks te noemen.

En tegenwoordig wordt ook wel (te) vaak geroepen dat iemand een trol is.

Maar al met al komt er als er wat botte reacties is, vaak wel iemand de boel sussen, en ik kom hier nog steeds graag. Als bet echt grof zou zijn, was ik allang vertrokken.

lisanne

lisanne

01-08-2015 om 09:39

yup

Ja, ik kom hier al een jaar of 15 en vind de toon ook niet altijd even fijn. Ik mis ook wel eens een stukje inlevingsvermogen in en begrip voor de situatie van een ander. Dan kan daar best bits over gedaan worden. Als je een reactie onnozel vindt, hoef je dat toch niet meteen laten weten? Ik denk wel eens, zou je zo in het dageljks leven ook op die manier op reageren of is het hier gemakkelijker omdat je min of meer anoniem bent. Maar k houd ook niet van met zn alleen bitchen op 1. Dat doe je hopelijk irl ook niet, mag ik hopen.
Ik overweeg wel, itt suze met wie ik het verder wel eens ben, om mijn account weg te doen. De ool_jas zit niet meer zo lekker, ben aan het twijfelen of ik m in de mottenballen doe en het over een tijd weer probeer of dat ik m in de zak van max ga doen.

Evanlyn

Evanlyn

01-08-2015 om 10:20

toon

Ik vind de toon juist enorm opgeknapt de laatste tijd. Vroeger schold men elkaar nogal eens uit voor rotte vis, of riep men tegen elkaar "jij hebt vast zelf geen kinderen, je hebt geen idee waar je het over hebt."

Alleen hebben sommige mensen de laatste tijd de irritante neiging om bij elke post het verhaal van de poster in twijfel te trekken. Zo van: ja maar dat zeg jij, de werkelijkheid is vast heel anders. Daar schiet niemand iets mee op, want achter de werkelijkheid komen we toch nooit. Je hebt het te doen met iemands verhaal en dat is wat mij betreft interessant genoeg.

Hortensia

Hortensia

01-08-2015 om 13:06

hm...

Ik kom hier al bijna 18 jaar en ik vind niet dat er veel veranderd is. Noch ten goede, noch ten kwade. Er werden mensen de hemel in geprezen en weggetreiterd. Er waren trollen (ik herinner me nog een Canadese bostrol ) en verhalen die minachtend naar de Babybrabbel (zo heette dat andere verguisde forum toch?) werden verwezen.

Maar er werd ook meegeleefd zoals er nu wordt meegeleefd met mensen.

Ik denk dat er door de komst van social media wel veel is veranderd. In 1997 had je nog geen Facebook en ook nog geen Hyves

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.