Over het forum Over het forum

Over het forum

KVR

KVR

24-09-2013 om 23:03

Wat gebeurt er met berichten van accounts die worden opgeheven?

Ik lees: 6. Account verwijderen – U kunt uw account niet zelf verwijderen. Dat kunnen alleen de forumbeheerders. U kunt hen bereiken via 'Contact forumbeheer' in de rechter kolom.
Mijn vraag is: wat gebeurt er dan met je berichten?
Ik lees hier ergens dat uit draadjes berichten verdwenen zijn omdat de accounts opgeheven zijn. Klopt dat?

mirreke

mirreke

30-09-2013 om 15:34

Ja, volgens mij werkt dat zo

Zo is bv ook het archief knap waardeloos geworden, omdat draadjes niet meer kloppen, en zelfs niet meer mogen worden ingezien (wat de reden daarvan is weet ik niet).

Linda

Linda

02-10-2013 om 12:40

Ik snap het niet

Waarom moeten berichten van mensen die hun account opheffen verwijderd worden? Kan niet gewoon hun naam verwijderd (of beter door XYZ vervangen) worden? Zo worden draadjes inderdaad onleesbaar.

Erg onhandig.

Van de redactie

Van de redactie

17-10-2013 om 20:41

Berichten blijven staan

Beste forumgebruikers,

Als iemand ons verzoekt om zijn of haar account te verwijderen, blijven de bijbehorende berichten gewoon staan.

Er bestaat geen 'archief' meer. Het forum is nu één geheel. Wel hebben we (bij het overzetten van het oude forum naar het nieuwe forum) het volgende gedaan:
- alle berichten van ouder dan 5 jaar zijn verwijderd. (Althans: onzichtbaar gemaakt. Ze bestaan nog wel maar ze doen niet meer mee.) Dat was nodig om ervoor te zorgen dat het forum zijn snelheid zou behouden. De laatste 15 jaar was het forum volgelopen met miljoenen berichten. Dat konden onze servers niet meer goed behappen.
- alle discussies van ouder dan 1 jaar zijn op slot gezet. Dat wil zeggen: je kunt die discussies nog wel lezen, maar er niet meer op reageren.

Het integraal vervangen van een auteursnaam door een andere naam is mogelijk (op speciaal verzoek) maar daar zijn wel kosten aan verbonden, omdat we daar een database-engineer voor in moeten huren. Op 'gewone' forums kan zoiets met één druk op de knop, maar wij hebben geen gewoon forum. Het ongewone aan ons forum is dat je per bericht je nickname kunt wijzigen.

Henk Boeke
redactie Ouders Online

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.