Over het forum Over het forum

Over het forum

Wat gebeurt er na rapporteren?

Vanmorgen vroeg was er een topic dat gelukkig al gerapporteerd/gemeld was. Het verdween daarom al snel. Nu vroeg ik me af of er ook richting instanties buiten dit forum iets mee gedaan wordt als iemand de perken ver te buiten gaat. Ik was nogal geschokt en het kan m.i. best een alarmsignaal zijn dat iemand een gevaar zou kunnen zijn of worden.


Ik denk dat je dat moet opnemen met Forumbeheer. Nou heb ik die postings zelf niet gelezen, maar ging het om iemand die zich presenteert als moslimfundamentalist? Die joker komt hier toch wel vaker langs om te rellen? (volgens mij dan onder een andere nick)

De echt gevaarlijke types zitten denk ik niet op een forum waar (gok ik) vooral witte vrouwen komen, die jutten elkaar op hele andere kanalen op, denk ik zo.

madee

madee

28-08-2022 om 10:19 Topicstarter

Ik kan dat forumbeheer niet vinden...waar vind ik dat? Het was inderdaad zoiets als wat jij omschrijft.

wat zou je willen doen dan? 

Heel het internet zit vol met trollen die niks leuker vinden dan te zieken. Beetje voordoen als totaal iemand anders en dan de meest grove dingen de wereld in gooien. Vinden ze leuk blijkbaar. 

madee

madee

28-08-2022 om 11:03 Topicstarter

Ik vroeg me af of zoiets ook gerapporteerd wordt bij politie of dergelijke. Zulke uitspraken vind ik nogal radicaal. En omdat je soms nieuwsberichten hoort over dat signalen van radicalisering bij bepaalde personen niet was opgevallen (of juist wel) zou het misschien kunnen helpen in een dossier of zo. Misschien ben ik ook wel naïef hoor, dat zoiets melden zou helpen voorkomen dat er iets ergs gebeurt.

madee schreef op 28-08-2022 om 11:03:

Ik vroeg me af of zoiets ook gerapporteerd wordt bij politie of dergelijke. Zulke uitspraken vind ik nogal radicaal. En omdat je soms nieuwsberichten hoort over dat signalen van radicalisering bij bepaalde personen niet was opgevallen (of juist wel) zou het misschien kunnen helpen in een dossier of zo. Misschien ben ik ook wel naïef hoor, dat zoiets melden zou helpen voorkomen dat er iets ergs gebeurt.

Ik denk het niet. Politie is al overbelast want er zijn te veel idioten tegenwoordig. Bedreigen is volkshobby nummer één lijkt het wel. En omdat een forum anoniem is, kunnen dergelijke figuren vrij weinig. Ze kunnen wel roepen dat ze iemands strot willen doorsnijden of zo, maar ze weten niks over die persoon. Dat ligt anders bij mensen die politici bedreigen.

MRI

MRI

28-08-2022 om 11:25

Ik vind dat een goede vraag. Ik vroeg het me ook af: als er sprake is van zulke radicale berichten, meldt Forumbeheer dat dan bij de politie? Die kan het ip-adres achterhalen en het misschien weer doorgeven aan de aivd of zo. 

Plantenbak schreef op 28-08-2022 om 10:54:

wat zou je willen doen dan?

Heel het internet zit vol met trollen die niks leuker vinden dan te zieken. Beetje voordoen als totaal iemand anders en dan de meest grove dingen de wereld in gooien. Vinden ze leuk blijkbaar.

Ja, er is op dit moment waarschijnlijk weinig aan te doen. Maar het is minder onschuldig dan het lijkt. Het ontwricht de samenleving behoorlijk en je moet/kunt je afvragen wie daar belang bij heeft.

madee schreef op 28-08-2022 om 10:19:

Ik kan dat forumbeheer niet vinden...waar vind ik dat? Het was inderdaad zoiets als wat jij omschrijft.

Bovenaan elk bericht staat ern uitroepteken. Daar kun je op klikken en een bericht naar forumbeheer sturen.

madee

madee

28-08-2022 om 13:29 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 28-08-2022 om 12:54:

[..]

Bovenaan elk bericht staat ern uitroepteken. Daar kun je op klikken en een bericht naar forumbeheer sturen.

Dat was al gedaan, en toen ik zelf ook nog wilde klikken maar eerst nog iets wilde checken voor ik dat deed, was het bericht er al afgehaald. Dus vlot gedaan door moderators 

madee

madee

28-08-2022 om 13:30 Topicstarter

MRI schreef op 28-08-2022 om 11:25:

Ik vind dat een goede vraag. Ik vroeg het me ook af: als er sprake is van zulke radicale berichten, meldt Forumbeheer dat dan bij de politie? Die kan het ip-adres achterhalen en het misschien weer doorgeven aan de aivd of zo.

Ja precies, met IP adres valt toch wel iets te achterhalen, lijkt me

Ik denk dat dat kan, je kunt ook online aangifte doen. Deze persoon is dreigend naar vrouwen en christenen en daarvan kun je aangifte doen. Volgende keer neem ik eerst wel screenshots. 
Ik werd er misselijk van en aangezien je andersom nauwelijks iets kunt zeggen tegenwoordig, lijkt het me zinvol dat OO daar eens naar zou kunnen kijken.
Dat heb ik gisteren in weinig bewoordingen ook gevraagd. 

Dit is niet een trolletje dat even over komt vliegen, hij komt steeds terug en reageert ook terug op forummers met nog meer afschuwelijke opmerkingen.

Ik heb daar inmiddels schoon genoeg van. 

Volgens mij kan je aan Forumbeheer ook vragen om iemand die zich duidelijk misdraagt van het forum te weren. Dat is in het verleden ook wel gebeurd vziw.

madee

madee

28-08-2022 om 13:57 Topicstarter

Mocht het nog een keer voorkomen en ik zie het, dan maak ik eerst een screenshot, goed idee!

Ik vind deze trol heel naar, hij komt inderdaad regelmatig terug. Maar ondanks dat ik vrouw en christelijk ben heb ik nog nooit wakker gelegen van zijn dreigementen. Ik ben vooral blij dat ik zulke mensen niet in mijn directe omgeving heb.
Ik begrijp ook niet wat hij wil. Denkt hij echt dat wij hier collectief na het lezen van zijn berichten ons bekeren en onderdanig gaan zitten zijn?

MRI

MRI

28-08-2022 om 15:00

Nou ik hoop dat binnen forumbeheer in ieder geval een discussie gevoerd wordt over hoe ver hun maatschappelijke verantwoordelijkheid hier in gaat. Of niet, dat ze dat aan de politie over laten maar wel melden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.