Over het forum Over het forum

Over het forum

Wensen en suggesties


Even ook op dit forum updaten 

"Update 3 augustus: alle berichten langsgegaan en genoemde punten genoteerd (ook die waarschijnlijk of zeker niet geïmplementeerd worden):

Waarschijnlijk wel, moet nader bekeken en ingepland worden

  • Gemakkelijk wisselen van rubriek
  • Aanpassen aantal posts op 1 pagina
  • Navigeren naar paginanummer binnen topic
  • Alle berichten van gebruiker binnen huidige topic bekijken
  • Melding (subtiel/niet in de weg zittend) van nieuwe berichten terwijl je een reactie typt
  • Quote kunnen openen in nieuw tabblad (voor nu kan je al wel op de datum onder de gebruikersnaam openen in een nieuw tabblad)
  • Automatische melding/waarschuwing (bij reactieveld) als topic wat langer inactief is
  • Zoekfunctie herzien (beide in resultaten & opmaak)
  • Rapporteren van privéberichten
  • Rubrieknaam (& mogelijk gebruikersnaam) aanklikbaar in topiclijstjes voorpagina
  • Teksteditor onder handen nemen / vervangen met alternatief
  • Gebruikers kunnen noemen/taggen/mention (dmv @)
  • Bericht/melding als je gequote en/of genoemd (dmv @) bent


Lange termijn / misschien / misschien niet

  • Geheel kunnen negeren van specifieke topics op forum (ook uit rubrieken/actief/nieuw)
  • Kleurstelling/accenten forum herzien
  • Berichten zonder automatische opmaak schrijven
  • Meest recent geplaatste gelikete bericht(en) inzien


Zal niet geïmplementeerd worden

  • Foto's kunnen uploaden bij reacties (i.p.v. alleen als linkje)
  • Meest recent gelikete bericht(en) inzien
  • Lijst gebruikers met totaal aantal likes
  • Kunnen zien wie je berichten geliket heeft
  • Dislike knop
  • Motto / onderschriften
  • Kunnen zien of gebruiker online is
  • Zichtbaar aantal gebruikers/bezoekers online"


AlexOudersnl

AlexOudersnl

23-09-2021 om 14:50 Topicstarter

Hannemeike schreef op 30-07-2021 om 20:13:

[..]

Ik wil dan ook geen rubrieken blokkeren, want in elke rubriek kan een interessante draad staan. Ik wil ook geen personen blokkeren, want het lijkt me dat draadjes dan onleesbaar worden en ik vind het geen manier van discussiëren. Ik wil wel draadjes kunnen blokkeren. Op dat niveau denk ik in te kunnen schatten of iets interessant is, of niet. Kletsdraadjes wil ik overslaan. Bovendien voldoe ik soms niet aan de voorwaarden, bij de 'uitgerekend in'- draadjes bijvoorbeeld.

Als ik weet in welke rubriek een draadje start en wie het gestart is, denk ik sneller te kunnen bepalen of een draadje interessant is.

Vanaf heden is het mogelijk om topics te blokkeren. In een topic, rechtsboven bij het openingsbericht, heb je een blokkeer knop waarmee je een topic kan blokkeren, deze verdwijnt dan van de voorpagina én uit de rubrieken.

wat een goed nieuws!
gr Angela

Komt dit dan onder de negeerlijst of kun je ergens terugvinden wat (en wie) je geblokkeerd hebt?

AlexOudersnl

AlexOudersnl

24-09-2021 om 13:09 Topicstarter

Als je een gebruiker blokkeert dan komt die in je account op je negeerlijst te staan:
https://www.ouders.nl/account/negeerlijst

Maar als je een topic blokkeert dan is die gewoon 'weg'. Je kan hem alleen deblokkeren als je de link naar de topic nog hebt (en dan via dezelfde knop als waarmee je een topic blokkeert).

hallo, ik wil graag mijn inbox (en correspondentie met anderen) opschonen. Hoe verwijder ik berichten daar? 

???

AlexOudersnl

AlexOudersnl

26-11-2021 om 13:44 Topicstarter

Anna Cara schreef op 05-11-2021 om 16:25:

hallo, ik wil graag mijn inbox (en correspondentie met anderen) opschonen. Hoe verwijder ik berichten daar?

Sorry voor de verlate reactie! Is in ontwikkeling verwacht dat het dit weekend live staat!

AlexOudersnl

AlexOudersnl

29-11-2021 om 10:29 Topicstarter

Anna Cara schreef op 05-11-2021 om 16:25:

hallo, ik wil graag mijn inbox (en correspondentie met anderen) opschonen. Hoe verwijder ik berichten daar?

Sinds gister is dit mogelijk!

Topic in relatie-> Verder na ontrouw 7, kan worden gesloten. Staat op 1.000. Deel 8 is ook al gestart. Bvd. 

Anna Cara schreef op 14-12-2021 om 21:44:

Topic in relatie-> Verder na ontrouw 7, kan worden gesloten. Staat op 1.000. Deel 8 is ook al gestart. Bvd.

Aub sluiten 😘

Esther-Forumbeheer

Esther-Forumbeheer

31-12-2021 om 00:47

Anna Cara schreef op 30-12-2021 om 09:07:

[..]

Aub sluiten 😘

Sluiten hoeft niet meer na 1000 reacties maar ik zal nr 7 sluiten.

ik vind het vervelend dat er nog gereageerd kan worden op berichten die al jaren oud zijn. Wellicht zitten mensen niet te wachten om hun 5 jaar oude draadje weer omhoog te zien schieten en wat moet je met dat soort oude berichten?

Op veel fora worden berichten na verloop van tijd gesloten en moet iemand een nieuw draadje starten met een nieuwe vraag. 

Er zijn twee lijsten: Nieuwe topics en Actieve topics. Eigenlijk staan daar altijd dezelfde topics, in een iets andere volgorde. Geen toegevoegde waarde. 
Kan dit 1 lijst worden met twee kolommen met actieve topics? Dan zijn er meer topics in beeld.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.