Over het forum Over het forum

Over het forum

Lucerna

Lucerna

18-09-2013 om 21:53

Zoekfunctie

Miste ik de dagteller al bij het normale forummen, bij de zoekfunctie mis ik hem nog veel erger. Hoe kan ik nu snel even scannen of er specifiek op mij gereageerd is in de afgelopen x dagen? Zeker als je een paar dagen off-line bent geweest, is dat heel handig, maar nu kan ik alleen nog filteren op rubriek. En dan krijg ik bákken resultaten uit de oudheid.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anne69

Anne69

19-09-2013 om 10:49

Bibliotheek

Ik zou alle draadjes waarin je actief bent in je bibliotheek zetten. Dan heb je in een oogopslag een overzicht.

Lucerna

Lucerna

19-09-2013 om 12:33

blijft niet handig

Soms wil ik ook graag iets specifieks terugzoeken uit de laatste maanden (waar ik misschien helemaal niet in heb meegeschreven). Nu krijg je de resultaten van alle jaren.

Hombre

Hombre

23-09-2013 om 09:52

Abonneren op topic

Een andere functie die daarvoor handig is is als je in kunt stellen dat je een alert mailtje krijgt wanneer iemand reageert op een bericht dat jij hebt geplaagd. Of dat je kunt aangeven dat je een alert wilt ontvangen zodra er nieuwe posts in een bepaald topic worden geplaatst.

Dat is in andere fora redelijk standaard en het lost precies dat probleem op. Hoe weet ik wanneer er iemand op me heeft gereageerd? Moet ik al die rubrieken en topics langslopen? Da's niet handig.

Het leidt ook tot levendiger uitwisselingen omdat mensen sneller kunnen reageren zonder steeds weer dat hele forum te moeten scannen.

(archief is trouwens wel een goeie tip)

Lucerna

Lucerna

23-09-2013 om 10:01

Kwestie van smaak, vermoed ik

Het niet-handig vinden van deze oplossing was juist de reden om op andere fora niet te blijven hangen. Ik wil juist niet steeds alert-mails ontvangen. En dat ik nu iedere keer beslist moet inloggen, vind ik ook niet handig. Maar goed, dat zal wel wennen, ik zal wel moeten. Maar bij het zoeken in het archief vind ik een dagenteller toch wel handig. Er zijn beslist onderwerpen waarbij ik niet gereageerd heb en die me toch interesseren en waarbij ik alleen de recente draden zoek. Dat is altijd al zo geweest.

ja een dagenteller

Ik vind een dagenteller ook handig!
Misschien kan die er nog komen?

Ik wil niks over de mail, dat zou mijn oplossing nooit worden.

Kari1

Kari1

24-09-2013 om 11:55

nieuw nieuw nieuw

Helemaal gek word ik ervan. In den beginne heb ik alles opgeschoond, met een gevoel van hè hè, dat is klaar. Maar nu, ben je 1 of 2 dagen niet op het forum geweest, staat het wéér vol met rood nieuw-geschreeuw. Ik ben minuten lang bezig om alle rubrieken (ook die waar ik zelden kom) te openen, want ook als er bij de rubriek zelf geen "nieuw" staat, zijn er vaak binnen de rubriek wel nieuwe bijdragen in bestaande draadjes. En dan vervolgens alle draadjes (ook draadjes die ik anders niet zou openen) waar "nieuw" bij staat aanklikken.
Pffff. Ik kom aan lezen en reageren zelf bijna niet meer toe. Ik denk er over om het er maar te laten zitten en te proberen al dat rode geschreeuw te negeren. Te accepteren dat het over een paar weken dan vol staat met "214 nieuw", "78 nieuw", 326 nieuw".
Hoe doen jullie dat? Onze dringende vragen om een dagteller die dit zou kunnen voorkomen zijn nog niet beantwoord, dus of die er komt?
Kari

Kari1

Kari1

24-09-2013 om 12:00

Nog een verzoek, rubriekoverzicht

Ik weet niet meer of dit al geopperd is, maar ik zou het heel fijn vinden om een beknopt overzicht van de rubrieken bovenaan te zien. Zoals nu bij de zoekfunctie wél staat. Dat scheelt veel scrollwerk als je van de ene rubriek naar de andere wilt, gewoon aanklikken bovenaan en niet verplicht scroll-scroll-scroll.
Kari

wizzer

wizzer

24-09-2013 om 12:02

Kari

Ik gebruik alleen nog maar de knop recente inhoud, en open dan alleen de draadjes die ik interessant vind.

Dat scheelt met een stuk bladeren door forumrubrieken.

Nick hopper

Nick hopper

24-09-2013 om 12:24

en ik

Ik open vanuit 'recente berichten', alle draadjes waar iets nieuws in staat, elk blaadje in een nieuw tabblad. (linkermuisknop). Dan ververs ik het tabblad met 'recente berichten', zodat die helemaal op nul staat.
En dan beoordeel ik ieder draadje of ik het de moeite van het lezen waard vind. Dit gaat echt heel vlot. In de adresbalk van mijn browser staat dan in welke rubriek het draadje thuishoort en dan weet ik vaak al, of het wat is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.