Over het forum Over het forum

Over het forum

Zwart beeld en vraag van OOL

Ik schrok de eerste keer echt toen mijn beeld ineens zwart werd. Toen er daarna een vraag in beeld kwam of ik een samengesteld gezin had en mee wilde werken werd ik eigenlijk best boos. Er is een stuk van het forum ingericht voor vragen van onderzoekers etc., Deze mogen ook nergens anders geplaatst worden. Dan vind ik dat OOL zelf het goede voorbeeld moet geven en niet zo ineens een bladzijde er tussen moet gooien.
Ik heb m nu al een keer of 3 gezien en zit hier niet op te wachten.


Jasmijn

Jasmijn

08-05-2019 om 10:05

ik ook

Ja ik vind 'm ook irritant. Heb hem al meerdere keren gezien en 1x ingevuld (weet de vragen niet meer, maar ik kon mijn antwoord niet eens kloppend maken, omdat die optie er niet op zat, dus maar wat anders ingevuld) maar blijf nog steeds dat zwarte veld opnieuw krijgen en die moet ik dan, voor de zoveelste keer, wegklikken.

Angela67

Angela67

08-05-2019 om 10:07

1x en dan niet meer?

Wellicht dat het omgebouwd kan worden: als ik een keer klik dat ik niet tot doelgroep behoor dat ik 'm dan ook niet meer krijg?
gr Angela

Zeetakje

Zeetakje

08-05-2019 om 10:16

Goed idee...

van Angela.

En dan óók voor degenen die wel binnen de doelgroep vallen, maar gewoon niet mee willen doen die mogelijkheid.

Bijvoorbeeld een klikmogelijkheid op een vakje "niet meer vragen" o.i.d. Kun je er ook nog een vakje "later nog eens vragen" aan toevoegen voor degenen die wel willen, maar er op dat moment geen zin in hebben.

Verder sluit ik me aan bij Lilian.

Lente

Lente

08-05-2019 om 11:02

Hier ook irritatie en meerdere keren moeten wegklikken

Erg onvriendelijke manier.

Lynna

Lynna

08-05-2019 om 11:44

Ook zwaar irritant

Ik schrok heel erg de eerste keer en ik vind dit absoluut zeer onplezierig. Voor oproepen is een speciale rubriek.

Bosbes

Bosbes

08-05-2019 om 20:46

helemaal eens

Dit is niet wat je van Ouders Online verwacht.
Ik heb het wel zeker 5x gezien. Vaak kan ik de hele pagina opnieuw laden.
Wat een opdringerigheid zeg.

O ja, geen enkel reclamefilmpje helpt bij mij: ik zet mijn hand eroverheen. Of maak het scherm iets groter.
Het blijft irritant.
Vraag gewoon om geld of zo!

Ely

Ely

08-05-2019 om 21:54

Eens

Ik vind het ook irritant. En op mijn mobiel valt dan het kruisje om m weg te klikken, nét buiten beeld zodat ik m ook niet meteen wegkrijg.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-05-2019 om 01:43

Ik haak aan

Ik vind deze manier van medewerking vragen ook nogal 'agressief'. Dat kan vast anders.

Merel

Merel

09-05-2019 om 11:27

en daar was ie wéér

Ik had hem al een keer ingevuld, maar hij blijft terugkomen.
Nu maar weer eens aan geklikt maar de vraag (er is er maar één) kan ik niet juist beantwoorden, dit staat er:

POLL

STIEF M/V onderzoekt nieuwe mogelijkheden voor stiefouders. Eén van deze mogelijkheden is een landelijk stiefouderplatform, waar stiefouders en iedereen die met stiefouders te maken heeft terecht kunnen voor informatie, (h)erkenning, contact met anderen en hulp. We willen graag weten wat jij belangrijk vindt! Zou jij daarom onze poll in willen vullen? Het kost je hooguit 1 minuut.
Als er een landelijk stiefouderplatform komt, zou ik: (meerdere antwoorden mogelijk)
1) via het platform zelf kleinschalige bijeenkomsten met andere ouders willen organiseren.
2) zelf nieuwsartikelen en/of eigen columns willen plaatsen.
3) willen chatten met professionals.
4) graag geïnformeerd worden over initiatieven bij mij in de buurt.
5) met andere (stief)ouders willen praten op een forum.

-----
Maar ik wil geen van de 5 antwoorden gebruiken, er moet een 6e bij staan, vind ik dan, namelijk dat ik geen behoeft heb aan een landelijk stiefouder platform, zoiets, of desnoods iets wat je zelf in kunt vullen. Maar die optie is er niet. Het is nu zo dat je een van de antwoorden MOET kiezen, of je moet de pagina dan maar afsluiten.
Maar het maakt verder niet uit, je blijft dat zwarte beeld met vragen iedere keer krijgen, want ik krijg 'm nog steeds iedere keer, voor de zoveelste keer.

Ik krijg 'm ook ...

iedere keer. En iedere keer schrik ik weer als in eerste instantie het beeld op zwart gaat.

Ely

Ely

09-05-2019 om 15:05

Ben ook wel benieuwd

Of iedereen deze oproep elke keer krijgt of dat de cookies daar nog een vinger over in de pap hebben ...

40er

40er

09-05-2019 om 15:07

1x gehad, weggeklikt, niet van toepassing op mij, daarna niet nogmaals gehad.

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

09-05-2019 om 20:31

Nieuwe pop-up

Vervelend dat jullie zo'n last hebben van de pop-up; dat is niet de bedoeling. Hij zou niet elke keer aan dezelfde gebruiker getoond moeten worden, en een zwart beeldscherm is al helemaal niet de bedoeling. Zelf ervaren we dit niet zo, dus we zullen moeten kijken hoezo dit wel bij anderen gebeurt. Wegens vakantie van onze technicus zal hier pas volgende week naar gekeken kunnen worden, dus het zal nog enkele dagen zo blijven.

Wel kunnen we vast aangeven dat we vanaf heden vaker met pop-ups gaan werken om bepaalde doelgroepen te bereiken. De pop-up zal dan ook alleen verschijnen in forumrubrieken en artikelen die op deze doelgroep betrekking hebben.

Bedankt voor alle feedback, we gaan er mee aan de slag om er zo steeds een betere versie van te maken!

Kaaskopje

Kaaskopje

10-05-2019 om 01:06

Oh steeds anders?

omdat ik ervan uit ging dat het steeds hetzelfde blokje was, heb ik verder niet meer naar de tekst gekeken. Ik heb dit fenomeen nog nooit op deze manier meegemaakt. Ik ben blij dat duidelijk is dat dit niet zo de bedoeling is.

V@@s

V@@s

10-05-2019 om 07:51

Het maakt opnieuw overduidelijk

Dat gevolgd wordt wat je precies doet op de site, je krijgt de pop-up alleen als je discussies opent die te maken hebben met dit onderwerp.

En ik vermoed dat iedereen die geen cookies opslaat dus deze pop-up vaker krijgt.

Moeder

Moeder

10-05-2019 om 08:58

Nee

Het ligt aan de rubriek die je opent volgens mij. Ik sla cookies op en ik zie de vraag heel vaak.

Suze

Suze

10-05-2019 om 12:01

Steeds weer

Heel vervelend inderdaad. Ik heb het scherm denk ik al 10x gehad.

Maar ik val niet onder de doelgroep, dus kan niets anders doen dan hem wegklikken en toch krijg ik hem steeds.

Zelfs als ik dingen lees over samengestelde gezinnen, betekent dat niet dat ik zelf daar deel van uitmaak of zelfs maar verwacht te worden.

Bijzonder irritant.

OO, echt het vriendelijk verzoek, dit soort dingen GOED te regelen en rekening te houden met alle lezers die wel of niet cookies opslaan, die wel of niet in de doelgroep vallen.

Misschien goed om dat als (schriftelijke) EIS op te nemen als je een dergelijke pop up laat aanmaken door een bedrijf (?), dat je wilt dat hij niet vaker dan 1x vertoond wordt als mensen hem wegklikken. Of dat ze de mogelijkheid geven aan lezers dat je meteen kunt aangeven dat je niet in de doelgroep valt en dat je er dan voortaan echt niet meer mee lastig gevallen wordt.

Niki73

Niki73

10-05-2019 om 12:49

Ik ook, in Firefox

Ik heb hem al ingevuld (inderdaad, de optie "geen behoefte aan" mist!!) en toch blijf ik die pop-up (ja, in een volledig zwart scherm) zien.
Ik gebruik Firefox, heeft het daarmee te maken?

Moeder

Moeder

10-05-2019 om 13:45

hier ook firefox

Ik heb even opgelet en ik krijg het als ik 24 uur of meer na de vorige keer iets lees uit de rubriek 'Echtscheiding en erna'.

Lynna

Lynna

10-05-2019 om 20:22

Ik ook in Firefox

Ik heb zelfs speciaal een pop-up blocker hiervoor geinstalleerd, helaas werkt die dus niet goed genoeg. Toen ik net een item over kinderalimentatie wilde openen kwam hij al weer.
Voorlopig dus maar niet meer over samengestelde gezinnen en echtscheidingen lezen, dan zal ik er wel geen last van hebben. Tot dat er een nieuwe komt....

bieb63

bieb63

15-05-2019 om 15:44

ja hoor

nu een nieuwe: over huilbaby's....... Nou ik kom al jaaaaaren niet meer in de babyrubrieken, dus daar ligt het ook niet aan. Ik gebruik overigens IExplorer.

3x vandaag

die huilbaby pop-up. Echt, als je mensen weg wilt jagen van het forum is dit de manier om dat te doen

vlinder72

vlinder72

15-05-2019 om 15:56

klopt

Nu weer die huilbaby vraag. Ik heb geen baby. Maar die vraag komt steeds terug.

Vervelende is dat ik merk dat ik dan maar vragen over jonge kinderen oversla want alleen als je blijkbaar iets in de babyrubriek aanklikt, krijg je die pop up.

Niki73

Niki73

15-05-2019 om 16:11

Irritant

Ik krijg hem ook, en ik kijk nooit in de babyrubrieken.

OO: dit zwarte scherm is hoogst irritant. En waarom blijft het steeds terugkomen, waarom is 1x wegklikken niet genoeg? Doe er wat aan alsjeblieft!

Lente

Lente

15-05-2019 om 17:45

Ik kreeg de baby popup toen ik bij echtscheiding keek

Lijkt me niets met elkaar te maken hebben

Lynna

Lynna

15-05-2019 om 20:43

Ik keek naar omgangsmomenten en mijn scherm werd zwart

Ik keek dus naar een vraag over de omgangsmomenten en toen werd mijn scherm zwart en ging het opeens over huilbaby's. Jullie zeiden dit; De pop-up zal dan ook alleen verschijnen in forumrubrieken en artikelen die op deze doelgroep betrekking hebben. Dus of het klopt niet wat je zegt of het werkt niet zoals je wilt.

Ik moet trouwens wel eerlijk zeggen dat jullie een goede spreekster hebben op dat event: Kim Vervuurt! Zij heeft ontzettend veel kennis van zaken. Maar is het dan niet veel leuker om over dit soort dingen een forumonderwerp te starten? Dan kan iedereen het rustig lezen, roept het geen weerstand op en kan er ook nog eens over (na)gepraat worden.

Knutselkei

Knutselkei

15-05-2019 om 20:49 Topicstarter

Nog geen huilbaby gezien.

Ik zal m zo vast zien😂

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-05-2019 om 21:05

Knock knock

Slechts eenmaal de huilbaby gezien.
Tot nu toe.

Op zich kan ik daar mee leven. Maar.... is wat Lynna voorstelt niet veel vriendelijker en daarmee uiteindelijk doeltreffender? Of desnoods via een banner in de header?

Ik ben ook al een tijdje uit de huilbaby dus ik heb hier niet veel meer mee. Waarom mij daar dan wel mee lastigvallen?

Carla

Carla

15-05-2019 om 21:33

Hier

Stiefgezinnen en huilbaby, maar vaak klap ik daarna de rubriek uit en verspringt de hele tekst van boven naar beneden en net als ik wil scrollen weer de andere kant op.

40er

40er

15-05-2019 om 21:41

Recente inhoud

1x gehad, daarna nog niet weer. Al vaker geopend. Doe via een tablet, via Chrome.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.