Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Relaties Relaties

Relaties

anna van niemen

anna van niemen

01-03-2010 om 11:27

Accepteren en loslaten

Er lijkt een einde gekomen aan een vriendschap . Hierin is geen schuldvraag aan de orde , maar het loopt niet meer soepeltjes en de vanzelfsprekendheid is verdwenen ..... Ik vind dit erg vervelend heb dit ook diverse keren bespreekbaar gemaakt en dan gaan we vol goede voornemens verder maar vervallen dan weer in het verkeerde patroon en er zijn toch 2 partijen nodig die hun best doen .

Nu ben ik zelf op het punt gekomen dat ik vind dat ik moet accepteren dat de vriendschap veranderd is en daarin is geen van beide partijen minder aardig , maar is de vriendschap wel minder waard . Ik heb genoeg leuke mensen en echte vrienden om me heen , dus ben niet afhankelijk van deze vriendschap.

Dit is een punt wat ik in mijn hoofd prima kan beredeneren , maar ik wil het ook zo graag zo voelen . Voelen dat het niet meer zo belangrijk is , niet meer jaloers zijn op de steken en de vriendinnen die blijkbaar nog wel belangrijk zijn . Hoe bereik je dat punt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

01-03-2010 om 13:36

Tijd

Hoi,

Dit heeft tijd nodig. Ik heb ook zo'n vriendin gehad. Op een gegeven moment heb ik zelf besloten te stoppen met energie te steken in onze vriendschap, ook om ongeveer zo'n reden als jij schrijft. We zien elkaar nu alleen soms nog op een verjaardag van een andere vriendin, alleen zij komt vaak in de ochtend en ik meestal in de middag (toeval geen afgesproken werk) en natuurlijk hoor ik soms verhalen en steekt het een beetje. Maar het heeft zeker geholpen door echt afstand te nemen en je energie te steken in andere vriendschappen. Vriendschappen verschuiven soms, er komen vrienden bij en er verwateren vriendschappen. Doordat ik letterlijk afstand nam hoorde ik de verhalen over andere vriendinnen ook niet meer,dus had ik ook geen last meer van jaloerse gevoelens.

Maxime

Claudia B

Claudia B

01-03-2010 om 14:23

Inderdaad

Tijd heb je daarvoor nodig.
Ik had een beste vriendin, hebben lief en leed echt jaaaaren gedeeld, bruiloften, kinderen, overlijden. Maar dan ineens loopt het wat anders, hier ook geen schuldvraag. En ook blijven proberen, beide kanten maar het loopt dan gewoon toch anders.
En dat is best moeilijk. Maar wat mij heeft geholpen is de onderstaande tekst, ik zie eigenlijk de fijne dingen en hoe het was en niet wat ik nu mis zeg maar. Ik wens haar vriendinnen van nu net zo'n vriendschap toe als wat wij hebben gehad (maar dit heb ik niet zomaar geaccepteerd natuurlijk, het heeft wel even geduurd, en dan heb ik het niet over een paar weken of maanden):

Waarom komen en gaan bepaalde mensen in je leven?

Hier gaat het om:
Mensen komen in je leven om een bepaalde reden, een seizoen of een heel leven.
Als je weet om welke reden het is, weet je wat je voor die persoon kan doen.
Als iemand in je leven is om een reden, is het gewoonlijk omdat je een behoefte hebt geuit.
Ze zijn gekomen om je te helpen door een moeilijkheid heen, je te begeleiden met ondersteuning en je fysiek, emotioneel of spiritueel te helpen.
Ze zijn er om een reden waarvan het nodig is dat ze er zijn.
Dan, zonder dat jij iets verkeerd doet, of op zomaar een moment, zegt of doet deze persoon iets om de relatie te beëindigen.
Soms gaan ze dood, soms lopen ze weg. Soms keren ze zich tegen jou en dwingen je tot een standpunt. Wat we ons dan moeten realiseren, is dat aan onze behoefte is voldaan, onze wens is vervuld, hun werk is gedaan. Het gebed dat je opzond is beantwoord en nu is het tijd om verder te gaan.
Sommige mensen komen in je leven voor een seizoen, omdat het jouw beurt is om te delen, te groeien of te leren. Zij brengen je een ervaring van vrede of ze brengen je aan het lachen. Ze kunnen je iets leren dat je nog nooit gedaan hebt. Ze geven je gewoonlijk een ongelooflijke hoeveelheid vreugde.
Geloof het, het is echt , maar slechts voor een seizoen.
Relaties voor de duur van je leven, leren je levenslessen, dingen waar je op kunt bouwen om zo een solide emotionele fundering te hebben. Het is jouw taak de lessen te accepteren. Hou van die persoon en stop wat je hebt geleerd in alle relaties en situaties van je leven. Men zegt:
'Liefde is blind maar vriendschap is helderziend'.

Groetjes,
Claudia

anna van noniemen

anna van noniemen

01-03-2010 om 21:12

Even voor de duidelijkheid (namen lijken erg op elkaar)

IK ben niet de starter van dit draadje....

Ellen Wouters

Ellen Wouters

02-03-2010 om 11:31

Rofl

"Anna van noniemen" is zo ongeveer hetzelfde als "anoniem". Niet bepaald uniek dus en vaker gebruikt door mensen die anoniem willen zijn.

Als je graag wilt dat mensen jou kunnen onderscheiden van een willekeurige andere anoniem, is het handig een íetsje minder anonieme naam te kiezen

anna van noniemen

anna van noniemen

02-03-2010 om 14:10

Ellen....(beetje ot)

tuurlijk weet ik dat, alleen gebruik ik deze nick al heel lang (voornamelijk in Zorgenkinderen), zodat voor heel veel mensen ik toch wel een bekende ben....ik wilde het gewoon even duidelijk maken, aangezien het ook een type-fout zou kunnen zijn in de naam.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.