Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Relaties Relaties

Relaties

yelle

yelle

02-10-2008 om 13:32

Adoptiekinderen en hun rechten

Hoi iedereen,
Door een stom voorval zit ik een beetje in de put.Reeds een aantal jaren is er binnen de familie onenigheid door misverstanden en speculaties.Het contact werd verbroken omdat dit misschien voor iedereen het beste was en om nog verdere problemen te voorkomen.Daardoor kregen mijn kinderen ook hun neven en nichtjes niet meer te zien.Door een toevallig ontmoeten zijn we der achter gekomen dat één nichtje duidelijk vanalles wordt wijsgemaakt over ons.Onze dochter was hierdoor héél erg overstuur.Haar ouders worden immers afgewezen door een kind van tien,dat niet beter weet uiteraard.Toch vind ik het een zeer spijtige zaak,zeker omdat mijn dochter het hier ontzettend moeilijk mee heeft.
Wat ik niet begrijp is dat de ouders zich hiermee inlaten en niet beter hun verstand gebruiken.Hun dochter is trouwens een adoptekindje.Normaal gezien zouden ze zo'n kind toch dubbel zoveel moeten beschermen tegen leugens en ruzie.
Maar...kunnen zij zomaar tegen hun dochter liegen over ons?Hebben wij dan zelf geen rechten om dit tegen te gaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Snap even niet

wat dat met adoptiekinderen en hun rechten te maken heeft. Ik heb in elk geval geen extra rechten tegen bescherming van schofterigheid gekregen toen ik geadopteerd werd

Tinus_p

Tinus_p

02-10-2008 om 18:17

Kookniet

Snapputookniet.

Wat voor dingen vertellen ze over jullie dan? En waarom is het van belang dat dat nichtje geadopteerd is? En hoe kunnen je dochter en t nichtje nog met elkaar gepraat hebben als t contact verbroken is?

Ellen Wouters

Ellen Wouters

02-10-2008 om 20:02

Klinkt als....

Als ik het goed begrijp is er dus bonje in de familie en heeft je nichtje nu allerlei nare verhalen over jullie gehoord.

Eerlijk gezegd: dat geadopteerd zijn van je nichtje klinkt alsof je het er met de haren bijsleept om een punt te maken. Geadopteerde kindjes hebben evenveel recht om buiten familieruzies gehouden te worden als andere kindjes. Niet meer en niet minder.

Dat er nare verhalen over jullie gaan is heel akelig, maar nogal inherent aan familieruzies en verbroken contacten. Zo gaat dat meestal, niet iedereen heeft het fatsoen om er het zwijgen toe te doen.

Wat voor rechten bedoel je dan om dit tegen te gaan? Dit is geen zaak voor politie, advocaat of rechtbank. Daar gaat het recht niet over.

Dus de opties zijn proberen de familieruzie op te lossen, of wachten tot de kinderen groter en zelfstandiger zijn en zelf bij elkaar op bezoek kunnen gaan.

Groet, Ellen

yelle

yelle

03-10-2008 om 11:42

Sorry...

...als het allemaal nogal verwarrend klinkt,maar mijn dochter was toevallig dat nichtje tegen gekomen en beiden hadden het er zéér moeilijk mee.Aan de hand van een kort gesprek was dus duidelijk geworden dat het meisje nogal twijfelachtig deed toen wij ter sprake kwamen.Alsof ze plots in paniek sloeg en niet goed meer wist wat te zeggen.
Hetgene ik zo betreur is het feit dat haar ouders blijkbaar dingen over ons zullen vertellen in haar bijzijn en dat stoort mij wel wat,omdat ik niet wil dat ze een verkeerd beeld over ons krijgt.
Natuurlijk zijn zo'n dingen niet altijd uit te sluiten,daar ben ik me wel van bewust.Toch vind ik het spijtig dat dit zo moet lopen.Haar ouders hebben haar geadopteerd en misschien mag ik dit wel niet als iets aparts gaan bekijken.Toch speelt het voor mij wél een rol.Moeten ouders een kind dan niet de waarden van het leven bijbrengen,wat vriendschap en liefde inhoudt?
Ik heb de drang om te denken dat dit kind het zeker verdient!

Ellen Wouters

Ellen Wouters

03-10-2008 om 14:18

Het is mij nog steeds niet duidelijk

"Moeten ouders een kind dan niet de waarden van het leven bijbrengen,wat vriendschap en liefde inhoudt? "

En dat hoeft bij biologisch eigen kinderen niet?

Groet, Ellen

Tinus_p

Tinus_p

03-10-2008 om 14:18

Ja maar

Yelle:
"Hetgene ik zo betreur is het feit dat haar ouders blijkbaar dingen over ons zullen vertellen in haar bijzijn en dat stoort mij wel wat,omdat ik niet wil dat ze een verkeerd beeld over ons krijgt."
Ja maar, waarom betrek je het zo op het nichtje en het feit dat ze geadopteerd is, terwijl het probleem natuurlijk is haar ouders jou beledigen?

Loyaliteitskwesties

"Aan de hand van een kort gesprek was dus duidelijk geworden dat het meisje nogal twijfelachtig deed toen wij ter sprake kwamen.Alsof ze plots in paniek sloeg en niet goed meer wist wat te zeggen. "

Vreselijk dilemma maak je er dan voor haar van, dat kind houdt namelijk van jullie allemaal, loyaliteitskwesties vind ik niet iets om een kind aan te doen. Hou haar (en alle andere kinderen) er dus buiten en ga zeker niet aan haar vragen hoe er thuis met modder gegooid wordt.

yelle

yelle

03-10-2008 om 18:20

Doe ik niet...

Ik vraag ook niet aan het kind hoe er thuis met modder wordt gegooid,want mijn man en ik hebben géén contact met het nichtje en om alle problemen met de ouders te voorkomen zullen wij ook niet bewust haar opzoeken.
Mijn dochter was haar toevallig tegen gekomen en dàt kan niemand uitsluiten want we wonen bij elkaar dicht in de buurt.Dus de kans dat men man en ik haar ooit wel eens tegen't lijf lopen is vrij groot.Toch zal ik haar dan zelf nooit als eerste aanspreken,omdat we weten dat haar ouders dit niet zullen waarderen.
Natuurlijk is het voor dit kind een vreselijk iets.Dat is nu wel duidelijk geworden door haar reactie toen ze mijn dochter tegen kwam.Ik denk dat iedereen,ook wij,het probleem wat hebben onderschat.Iedereen gaat zijn eigen leventje leiden,we houden afstand om de vrede te bewaren,maar staan er eigenlijk niet bij stil wat zo'n kind erover denkt.Zelfs ik ben enorm verschoten van mijn eigen dochter,toen deze helemaal overstuur thuiskwam door het voorval.Ze vond dit verschrikkelijk.Noch ik,noch mijn man hebben er ooit bij stilgestaan dat dit zo'n effect zou kunnen hebben op haar.

En natuurlijk,als reactie op een vorige reactie,heeft ieder kind recht op een goed leven met liefde en vriendschapsbanden of dat nu geadopteerd is of niet.Alleen vind ik het een beetje triest dat net een kind dat naar hier werd gebracht met het oog op een beter leven,toch nog in een mallemolen van haat en ruzie terecht moet komen en daardoor de banden met zijn familie moet missen.

Ja het is sneu

ik hoop dat jullie eruit gaan komen, familieruzies zijn vreselijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.