Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Relaties Relaties

Relaties

Mep

Mep

08-04-2011 om 13:45

Afmeten

Hoe bekijken ? Ik klein fijn vrouw, 1.60m- 50kg, boos,verongelijkt naar partner, geef hem mep
Hij, groot,flink 2.00m- 100 kg, geeft dreun terug waar ik van achterover val en krijg nog een flinke trek aan m'n haren, knijp in arm...
ik mag niet de deur uit, dus trek me terug in slaapkamer, hij blijft in woonkamer
Hoe zien jullie dit ?
(in ruzie heeft elk wel enkele punten, waarheden...)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
gooigooi

gooigooi

08-04-2011 om 14:00

Doe er iets aan

Dit is niet goed. Maar ik ben wel van mening dat je ook als kleine vrouw niet moet meppen. Meppen is onmacht. Communicatie die niet lukt en daarom maar meppen. En ik ken het wel hoor, ik heb ooit dronken partner die me wilde slaan omgegooid. Hij(inmiddels ex) is ruim 25 cm langer.
Dus jullie moeten alle2 flink nadenken hoe nu verder. Het feit dat jij nu opgesloten zit op je slaapkamer is vreselijk. Ik heb na beeindiging van de relatie pas goed geleerd hoe ik mijn grenzen moet aangeven. Ik hoop dat jij dat heel snel je grenzen leert aan te geven. Of dat nog binnen deze relatie kan werken kan ik je niet vertellen. Het kan een schreeuw om aandacht zijn of het begin van het einde. sterkte meid!!

fladder

fladder

08-04-2011 om 14:28

Mijn 2 centen

Slaan, stompen, meppen, dreunen, haar trekken, knijpen, whatever, vind ik standaard fout in een relatie (hoewel Gooigooi een goede uitzondering noemt).

Wat dat betreft staan jullie dus 1-1...

Er vanuit gaand dat je de situatie weergeeft zoals die is: een mep terugbetalen met dreun, haartrekken en knijpen verandert de stand al naar 3-1... (en dan reken ik lengteverschil niet eens mee).

De deur niet uit mogen is voor mij een definitief 10-0 en het kwijtschelden van jouw punt die je van die mep had gekregen.

Wat is jouw grens om te zeggen "dit is genoeg"?

Ruzie, okay, waar twee kijven hebben twee schuld, zeggen ze wel eens. Maar Ruzie met meppen en slaan afhandelen deugt niet. Ook van jou niet, al was je 50 centimeter en breekbaar als kraakporcelein. Ruzie "oplossen" door de ander vervolgens in zijn/haar vrijheid te beperken is een absolute no-go-area en zou wat mij betreft einde relatie betekenen.

Vic

Vic

08-04-2011 om 14:28

Omstandigheden?

Is dit een incident of gaan jullie elkaar regelmatig te lijf? Het meest zorgelijke vind ik dat je zegt dat je de deur niet uit mag. Als je je in een gewelddadige relatie bevindt moet je via de huisarts hulp zoeken.
Overigens kan ik ook niet met 100% zekerheid zeggen dat mijn vriend niet zou terug slaan als ik hem zou slaan. Ik ga dat ook maar niet uitproberen

dc

dc

08-04-2011 om 14:57

Weg

Ik zou mijn biezen pakken, vooral omdat hij je zegt dat je niet weg mag!

Maar jij bent ook heel erg fout geweest. Ik heb mijn man trouwens 1 keer vol in z'n gezicht geslagen. Hij heeft me verbijsterd aangekeken, en ik wist niet hoe snel ik m'n excuses moest aanbieden. (Het was ook dom, want hij is ook een stuk sterker dan ik, gelukkig maakte hij daar geen gebruik van).

Geweld is fout, dus ga samen in therapie of ga weg.

Die deur

die je niet uit mag vind ik erger dan wat er van te voren is gebeurd. Omdat hij blijkbaar niet met zijn gevoelens om kan gaan en dus jou gijzeld. Je mag niet weg, hij is bang, jij ook dus ga je op je kamer zitten.

Vind je nou zelf ook niet dat jullie nu een grens over gaan ? Rits die hele relatie nu maar open, praten, in je eentje op de hei en na denken, praten en samen op de hei lopen.

Leer verbaal elkaar duidelijk te maken hoe en wat, zo zijn jullie net een stelletje neaderthalers.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.