Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Relaties Relaties

Relaties

vraagteken

vraagteken

22-04-2010 om 13:54

Agressie

Ik vroeg m'n partner wie hem belde en smste, hij noemde een mannennaam, buiten m'n gewoonte om vroeg ik of ik het mocht zien... het was dus telkens een vrouw, ik was boos, zei dat hij niet altijd zo moest liegen, waarop hij agressief werd en ik hier nu met 2 blauwe armen zit. Normaal heeft hij een zacht karrakter
wat moet ik hiermee ? (wij zijn al jaaaaaren een goed koppel, hij liegt wel altijd gemakkelijk om discussies te ontwijken)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Poe.

2 blauwe armen? Je bedoelt dat hij je min of meer mishandeld heeft? Was dat de eerste keer?

Telkens met een vrouw bellen en SMS'en' terwijl ie zegt dat het een man was? Denk je dat hij vreemd gaat?

'Hij liegt altijd gemakkelijk'. Over onnozele dingen? Of ook over belangrijke zaken?

Ik vind het eerlijk gezegd nogal wat, wat je hier in een paar zinnen summier neerschrijft. Een regelmatig liegende man, die je mishandeld heeft (was dit de eerste keer?), en potentieel dubieuze zaken uiitspookt met een andere vrouw?

Dat je hier iets mee moet lijkt me meer dan duidelijk. Wat precies? Dat is moeilijker. Een goed gesprek in elk geval. Het lijkt me dat je wel een paar dingen te bespreken hebt. En hij een paar dingen uit te leggen. Want dit klinkt erg niet goed. Als ik jou was zou ik in elk geval willen snappen wat hij al dan niet heeft met die dame. En ik zou heel, heel erg duidelijk maken dat je geen relatie wilt met iemand die jou fysiek bedreigt of mishandelt (ik ga er -omdat je jullie een goed stel noemt- maar even van uit dat dit de eerste keer was dat zoiets gebeurde)

Sterkte....

Ingrid

Is dit echt de eerste keer dat je mishandeld bent?

Wat noem je een goed koppel? Bij iemand die je slaat moet je volgens mij weg.

vraagteken

vraagteken

22-04-2010 om 15:06

Eigenschap

hij is een zachte man, kan geen ruzie maken, liegt dus eerder over de onnozelste dingen om maar niet in discusie te moeten gaan,
Hij draagt mij op z'n handen, doet alles voor mij, ik krijg alles van hem, hij zegt vaak wat hij allemaal zo graag ziet aan mij, ...veel goede eigenschappen dus
Maar... hij liegt veel, hij heeft altijd vrouwelijke aandacht rond zich nodig, wil zichzelf bevestigen door wat te flirten met vrouwen,
Als ik hem op zijn leugens wijs, dan schiet hij in paniek, Hij gebruikt bovendien een overmatige hoeveelheid pijnstillers. We zijn al 25 jaar een koppel en het is de laatste 2 jaar dat hij zo om de 4 maand fysiek geweld gebruikt (verbaal kan hij mij niet aan, ik ben de sterke daarin...)
Hij is zachter van karakter dan mij, we kunnen het ook heel fijn hebben samen,genieten van elkaar, maar als ik op leugens uitkom, is het boel...wat doen ? hoe dit zien ?

Ellen Wouters

Ellen Wouters

22-04-2010 om 15:19

Kort door de bocht en langer door de bocht

Het kort door de bocht antwoord is: einde relatie. Fysieke agressie is voor veel vrouwen (en met reden) het punt waarop ze (uiteindelijk) de relatie verbreken.

Aan de andere kant: er lijkt meer aan de hand te zijn en misschien is het de moeite waard om dieper te gaan graven. Daarmee bedoel ik: de patronen in jullie relatie onder de loep nemen die hebben geleid tot dit geweld, al dan niet met externe hulp. Als jij schrijft dat jij verbaal sterker bent, en hem vraagt waarom hij "altijd" moet liegen (wat in communicatietermen ook een vrij heftige aanval is), dan klinkt dat als een patroon dat al lang speelt en waarin hij zich machteloos voelt.

Of deze man een hopeloos geval is waarbij je gewoon weg moet wezen, of dat dit een op te lossen crisis in je relatie is, dat kunnen wij met deze informatie moeilijk beoordelen. Wat is je eigen gevoel?

vraagteken

vraagteken

22-04-2010 om 15:25

Mijn gevoel

Is dat hij een lot uit de loterij is... hij heeft echt goede en lieve eigenschappen
negatief ,is dus dat hij in mijn ogen echt een ziekelijke leugenaar is, over de kleinste prullen liegt hij dus, hij heeft ook een alcoholverslaving achter de rug(is hij voor behandeld en verlost) en worstelt nu dus ook met pillen
Hij vindt mijn PMS periodes vreselijk en ik denk dat hij daar wel gelijk in heeft,
Hij wil niet zonder mij, hij leunt op mij, we genieten vaak van fijne uitstapjes of gewoon van elkaar...

Sassie

Sassie

22-04-2010 om 16:59

Sorry hoor

Maar "een lot uit de loterij"? iemand die een zacht karakter heeft?
Sorry hoor, maar hoor jezelf nu eens praten! Zo'n explosief lot zou ik niet willen hebben hoor. HIJ SLAAT JE! HIJ MISHANDELT JE. Dat heeft niets met een zacht karakter te maken! Dit is echt niet goed en je moet nu echt gaan handelen voor het dadelijk echt te laat is!

Je kunt nu wel blijven ontkennen en steeds herhalen hoe lief hij is, maar iemand die zijn handen niet thuis kan houden IS NIET LIEF! Dat moet je eerst heel goed beseffen! Dadelijk lig je met 2 gebroken armen in het ziekenhuis..."Tja, maar hij heeft een zacht karakter hoor, hij is zooooo lief, maar ja, af en toe slaat hij me wel helemaal verrot, maar hij is zooo lief.

Hij moet hulp gaan zoeken en snel en jij moet als de sodemieter weg bij hem.

Marieke

Marieke

22-04-2010 om 17:09

Kijk hier eens

http://www.huiselijkgeweld.nl

Er is een mogelijkheid om een streep te trekken zonder meteen je relatie te beëindigen. Huiselijk geweld is onacceptabel en daar moet je de streep trekken. Je kunt er vervolgens voor kiezen om er samen uit te proberen komen. Ik kan mij voorstellen dat als na 23 jaar "ineens" gewelddadig wordt er meer aan de hand is en dat er een oplossing (en toekomst) voor jullie samen is.
Kortom, praat het niet goed en stop met relativeren, maar trek hier de streep. Geweld is altijd onacceptabel. Ga dan samen op zoek naar een oplossing en zoek hier hulp bij.
Hebben jullie thuis wonende kinderen?
Marieke

Jade

Jade

22-04-2010 om 17:46

Wat mij opvalt....

....is dat je hem ontzettend de hemel inprijst, terwijl hij om de paar maanden fysiek geweld gebruikt. Net of je het goed wilt praten met wat hij doet.

Een lot uit de loterij liegt en slaat niet.....

vraagteken

vraagteken

22-04-2010 om 19:13

Eigenwaarde

Hij is boos, ziet dat ik hem niet vol vergeving in de armen val, hij probeerde eerst lief tegen mij te zijn, maar nu ik in kalmte gezegd heb graag wat afstand te houden, is hij mokkerig boos,

daantje123

daantje123

22-04-2010 om 19:55

Verbaal geweld

Ik wil toch even een kanttekening plaatsen.
Voorop gesteld dat naar mijn mening fysiek geweld absoluut niet mag en niet goed te praten valt, wil ik toch vragen met wat je bedoelt met 'verbaal ben ik de sterke'.
Kan het zo zijn dat je man zich machteloos voelt als jij verbaal tegen hem tekeer gaat? En dat hij daarom soms ook geweld gebruikt, alleen is dat zichtbaar?
Je spreekt ook over PMS, wat zeg je dan allemaal tegen hem?
Ik wil zijn gedrag niet goedpraten, maar misschien ligt het probleem bij jullie allebei en zou daar een oplossing voor gezocht moeten worden voordat dit uit de hand loopt.
Of sla ik de plank helemaal mis?

Daan

mijk

mijk

22-04-2010 om 20:57

Als het te mooi is om waar te zijn

is het meestal niet waar. In mijn naaste omgeving helaas ervaring met chronisch liegen en mishandelen. In die gevallen was het ook een echte prins op het witte paard.
Romantisch gevoelig precies weten wat je nodig had...

maar het ging errug mis..

De mannen die ik kende werden die prins omdat ze heel goed keken wat de vrouwen wilden horen. Ze pasten zich aan aan het ideaalbeeld dat de vrouw in kwestie had van mannen. Ze maakte zichzelf het lot uit de loterij.

Een man die ik van nabij meemaakte bleek na ruim een jaar zijn hele achtergrond verzonnen te hebben om precies het soort man te worden waar mijn vriendin op zou vallen.

Zijn mensenkennis was griezelig, hij was errug griezelig.

Ik zeg niet dat jouw vent zo is maar het zou me ook niets verbazen.

Blijf reeël, een man die je mishandeld is nooit een lot uit de loterij..

Mijk

Zusenzo

Zusenzo

22-04-2010 om 23:25

Waarom

gebruikt hij een overmatige hoeveelheid pijnstillers? De eerste 23 jaar helemaal geen fysiek geweld en de laatste twee jaar met enige regelmaat? Wat is er nu anders dan zeg 5 jaar geleden? Problemen zoals een ziekte of iets anders wat hij als uitzichtloos ervaart, medicijngebruik/bijwerkingen?

Syra

Syra

23-04-2010 om 00:14

@fladderbeestje

Je hebt ervaring las ik. Ben jij er achter gekomen waarom iemand om de stomste dingen liegt? Mijn partner doet het ook en ik begrijp daar niets van.
Syra

vraagteken

vraagteken

23-04-2010 om 15:18

Leugens

Ja, zo is het hier ongeveer, maar ik zou niet boos geweest zijn voor die vrouwennaam, het is eigenlijk heel vaak zonder rede dat hij liegt, ofwel ben ik nog veel te naief ofwel neemt hij gewoon voorzorgen'ze zou maar eens moeten gaan denken dat...?' ik weet het niet, ik snap vaak niet waarom de leugen is, ze zeggen wel eens dat je voor 1 leugen 7 nieuwe leugens nodig hebt en mogelijks kan ik het daarom niet volgen ? Maar ik denk dus wel dat paniek bij hem een basis is (heet dat pathetische leugen ?) Hij wil ook altijd door iedereen 'goed' gevonden worden, zit er erg mee in hoe mensen over hem denken, hij komt heel lief en begrijpend over !
Terwijl hij mij in de greep had kwam onze dochter bezorgd kijken wat er gaande was, hij zei tegen haar : 'ga maar terug naar boven, ik handel 'dat' hier wel af'... neen, niet erg pedagogisch nee,
Gisterenavond was hij nog boos voor de afstand welke ik hield, vandaag heb ik hem nog niet gezien, Hoe zouden jullie reageren ?
PS hij heeft geen autistische kenmerken voorzover ik weet, integendeel zelfs...

Syra

Syra

23-04-2010 om 15:57

Wat zit er achter?

Dank je Fladderbeestje voor je uitleg.
Als ik je goed begrijp, dan is dat liegen om te voorkomen dat er kritiek komt. Dus eigenlijk heb je met iemand te maken die totaal niet kan omgaan met kritiek. En die geen verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen gedrag. Ik herken zeker trekjes hiervan bij mijn partner.
Maar vraagtegen zegt vervolgens dat haar partner heel vaak liegt zonder reden. (of zonder reden die voor haar duidelijk is). Die vorm van liegen komt hier ook voor.
Soms denk ik wel eens dat het liegen tegen je partner een vorm van afreageren is. Een stiekume daad die respectloos is en die verborgen moet blijven.
Een voorbeeld. Ik kreeg een belangrijk bericht door van partners familie. Hij was sporten. Heb hem een SMS gestuurd. Later beweerde hij dat hij die SMS nooit had binnengekregen en dat dat wel eens voorkwam, dat het netwerk niet werkte. Toen ik de kans kreeg om in de log van zijn telefoon te kijken, bleek dat mijn bericht wel degelijk was binnengekomen. Dit soort dingen komt dus vaak voor. Ik snap daar niets van.
Syra

dc

dc

23-04-2010 om 19:47

Info

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/17421-pathologische-leugenaar.html

Mijn vader is het. Ik heb me er bij neergelegd, en begin over iets anders als ik een overduidelijke leugen hoor (hij liegt over van alles, ook over het verleden). Ondanks dat, ben ik stapelgek op hem. Ik merk dat hij doordat hij doorheeft dat ik van hem hou zoals hij is, minder liegt. Het is niet helemaal weg, maar een stuk minder als aan het begin van onze relatie (vanaf m'n 14e).

Maar ik weet niet of ik echt samen zou kunnen leven met iemand die zo is. Dat lijkt me echt zenuwslopend en heel erg moeilijk. Ik zou zeker hulp erbij zoeken. Eerst voor jezelf, om te kijken hoe jij er het beste mee om kunt gaan, en dan later kijken of je samen iets kunt doen.

Tirza G.

Tirza G.

25-04-2010 om 17:16

Integendeel zelfs

schrijf je, Vraagteken, op de suggestie of hij autistische kenmerken heeft. Waarschijnlijk bedoel je daarmee, dat hij graag gezelschap heeft en vlot in de omgang is, vooral heel leuk met vrouwen omgaat. Helaas is dat iets wat óók bij autisten voor kan komen, het contact is altijd op hún voorwaarden zodat zij zelf de controle houden. Overdreven veel aandacht vragen, op schoot zitten, knuffelen met bijna-vreemden kunnen ook een uiting zijn van een stoornis in het aut.spectrum. Er zit geen wederkerigheid in het contact, het gebeurt zonder te kijken of de ander er op zit te wachten.

Liegen is vreselijk vermoeiend. Je moet namelijk de hele tijd onthouden wat je wanneer tegen wie gezegd hebt onder welke omstandigheden. Als je nooit liegt, hoef je ook niks te onthouden. Dan kun je gewoon halfslapend antwoord geven.

Deze man is niet goed voor je. Het proces van "mijn schuld" is al in gang gezet. Hij heeft last van je PMS. Ach en wee, wat sneu. Ga een eindje wandelen, schenk een kopje thee in voor je vrouw en stop haar met een doos chocola in bed. Klaar PMS.

Tirza

Carmen

Carmen

26-04-2010 om 00:18

Verslaving

Lief Vraagteken. Het allerallergrootste probleem is de verslaving aan pijnstillers. Daar heb je nu al meerdere malen topics over geopend in de afgelopen jaren. Zolang die verslaving er is zal hij blijven liegen en zullen er problemen zijn. Onderneem actie en doe het NU! Hulp zoeken en afkicken. Pas als hij helemaal clean is kan je oordelen over de man die hij werkelijk is en over de relatie die jullie hebben. Niet afkicken? Wegwezen.

Carmen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.