Relaties Relaties

Relaties

pipo

pipo

12-09-2009 om 14:29

Alsnog pensioenverevening in orde maken?

Ex en ik zijn officieel sinds juli 2008 uit elkaar. Ik ben ondertussen opnieuw getrouwd. Ex en ik hebben nooit de pensioenverevening geregeld. Staat wel in het convenant. Mijn gevoel zegt nu ik opnieuw getrouwd ben; laat maar zitten. Tenslotte maakt hij ook geen aanspraak op mijn pensioen (is een stuk minder maar toch..). We hebben nu nog een jaar om het te regelen. Wat is wijsheid? Toch opeisen of gewoon zo laten. Hoe werkt het eigenlijk verder? Heb alleen zijn pensioennummers.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jaymza

Jaymza

12-09-2009 om 17:42

Wel doen!

Je weet immers niet hoe de toekomst er uit ziet. Misschien loopt je tweede huwelijk ook stuk of wordt je weduwe. En dan ben je wellicht blij met een beetje extra pensioen.

Jaymza

Marielle

Marielle

14-09-2009 om 17:44

Wel doen

Ik zou het wel doen. Jouw pensioen is lager. Vrouwen werken vaak minder uren omdat ze meer voor man, huishouden en het gezin zorgen. Daar profiteert man van, die kan dan meer werken en meer pensioen opbouwen. Je hebt zijn pensioennummers, dan ben je al een heel eind. Er is een digitale folder van de overheid over pensioenverevening. Daar staat alles in.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.