Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

silke

silke

07-04-2010 om 09:19

Ben ik egoistisch?

Mijn hele leven heeft in teken gestaan van mijn kinderen,niets was me teveel voor hen,elke dag voor hen zorgen,aandacht geven,hen troosten als ze ziek waren of problemen hadden enz...een druk bestaan voor mij,want met de drukke job van mijn man,kwam heel veel op mijn schouders terecht.Heb dit echter altijd met plezier gedaan.Nu ze ouder zijn en stilaan hun eigen weg beginnen gaan,heb ik geleerd wat tijd voor mezelf te maken.Ik heb twee vriendinnen die me nauw aan't hart liggen.We spreken regelmatig eens af om iets te gaan eten,shoppen of bioscoopje doen.Het gebeurd al wel eens dat de kinderen hier mee gaan,geen probleem,maar af en toe is het ook wel eens leuk om gewoon onder vriendinnen weg te zijn.Alhoewel ik mijn tijd eerlijk probeer te verdelen,merk ik bij de kinderen wel eens dat ze de neiging hebben te denken dat ik liever met vriendinnen weg ga.Onzin natuurlijk en ik vind het ook niet zo leuk dat ze hiervan uitgaan.Ik heb er af en toe eens behoefte aan om uit de dagelijkse sleur te ontsnappen.Ben ik dan egoistisch of wat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vraagje:

Zijn jouw kinderen egoïstisch als ze jou niet bij hun activiteiten willen hebben?

Gr. Poezie

silke

silke

07-04-2010 om 10:18

Neen...

...ik vind het dus normaal dat mijn kinderen(twee vooraan in de twintig en één puber),hun eigen ding doen.Ik zal me ook nooit opdringen aan hen.Misschien is het wel mijn eigen schuld dat ze zo reageren hoor.Mama was er altijd voor hen en ik probeerde hen ook zoveel mogelijk aandacht te geven en hen bij activiteiten te betrekken.Ze zijn dit zo gewoon.Vooral de jongste is een echt mama-kindje.Misschien moet ik wel een beetje meer afstand nemen.

koentje

koentje

07-04-2010 om 11:09

Je kunt

toch uitleggen dat je soms liever met hen en soms liever met je kinderen bent? Ze mogen dan toch denken dat je soms liever met vriendinnen iets doet dan met hen???

silke

silke

07-04-2010 om 18:32

Te veeleisend

Heb hen het ook al uitgelegd dat ik zo nu en dan eens wat anders graag doe dan wassen,plassen,koken...maar ze schijnen eerder een jaloerse reactie te geven.Vooral de oudste kan hier nogal mondig voor uit komen,zelfs in't bijzijn van mijn vriendinnen.Opmerkingen geven waaruit ze laat uitschijnen dat mijn vriendinnen meer van me gedaan krijgen.Ik vind dit niet helemaal eerlijk en voel me der niet goed bij.Vooral omdat dit helemaal niet mijn bedoeling is.

angel3

angel3

07-04-2010 om 20:23

Het is toch ook gewoon zo?

Laten we eerlijk zijn. Het IS toch ook gewoon heerlijk om af en toe met vriendinnen te zijn en ja soms is dat zeker leuker dan met de kinderen. Net als dat stappen leuker is in de disco met je vriendinnen dan met je eigen kerel. Tja sorry, zo denk ik erover
Anyway het lijkt me tijd dat je eens een gesprekje hebt met je kinderen. Ik vind het niet een heel 'gezonde' reactie van kinderen die al zo uit zijn. (wonen ze nog thuis?) Wegwezen! en lekker je eigen gang gaan en ja dat is leuker dan met de kinderen altijd zijn. En nee ze zijn niet minder lief. Ik zeg het al tegen mijn kinderen van 4 en 7. Die vinden het doodnormaal dat ik af en toe met vriendinnen weg ben (op vakantie, sporten, koffie drinken). Dit komt zeker niet wekelijks voor, maar wel maandelijks. Ik hoop hen een voorbeeld te geven dat het allemaal samen kan gaan. Het een sluit het ander niet uit toch?

Egoistisch?

ik vind het al heel wat dat als jij met je vriendinnen weg wil die kinderen mee mogen.

Ik vind je vraag of je egoistisch bent wat tragisch. Tuurlijk ben je dat niet, je bestaan is toch meer dan wat je kinderen allemaal nodig hebben en vinden ?

Tihama

Tihama

07-04-2010 om 21:20

Leeftijd

Weet je, Silke: toen ik jouw eerste posting las, dacht ik 'ja, mijn dochter van 9 wil ook wel eens mee als ik uit eten ga met vriendinnen, maar ja, ze went er maar aan dat mama ook een eigen leven heeft, naast het mamazijn'. Toen las ik dat je kinderen al begin 20 zijn. Daar schrik ik van.

Nee, jij bent absoluut niet egoïstisch. Ik vind het eerder erg opofferend dat je ze zo lang, zo veel ruimte hebt gegeven. Je kinderen zijn het normaal gaan vinden dat jij er uitsluitend en alleen schijnt te zijn voor hun genoegen. Jammer, maar die tijd is voorgoed verleden tijd.

Dat doet vast 'au' bij je kinderen, maar daar hoef jij je geen zorgen over te maken.

Succes

Tihama

Zusenzo

Zusenzo

07-04-2010 om 23:10

Leeftijd2

Mijn kinderen zijn ook rond de 20. Ze claimen mij niet, ze pushen me veeleer om eens tijd voor mezelf te nemen. Nu ben ik daar vrij slecht in, ik spring nogal snel in de automatische-mama-piloot. De laatste tijd gaat 't me wel steeds beter af en dat heeft volgens mij ook alles te maken met mijn eigen leeftijd. (Overgang enzo) Ik heb tijd en ruimte voor mezelf nodig anders ben ik niet te genieten. Weet niet of dat ook bij jou speelt maar leg je kinderen glashelder uit dat het niets met hen heeft te maken maar alles met jou en dat jij gewoon ook wel eens met je vriendinnen weg wilt zonder hen. Dat willen zij met hun vriendinnen toch ook?! Daar is niets egoistisch aan.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-04-2010 om 01:07

Wat zijn de anderen aardig

Net als Tihama schrik ik er eigenlijk ook van dat je kinderen het op deze leeftijd nog wagen om jou een ongemakkelijk gevoel te bezorgen als je eens een paar uur, of misschien zelfs dagen voor jezelf wilt. Ik zeg het harder dan ik het bedoel, maar dat het zo gegroeid is is vrees ik toch echt je eigen schuld. Je had van meet af aan tijd voor jezelf moeten nemen. Je hebt recht op eigen tijd. Of dat nou een uurtje lekker niks doen is of winkelen of met een vriendin de hort op gaan... dat moeten ze je gunnen. Het is niet gezond als ze dat niet accepteren. Zeker als je bedenkt hoe oud ze zijn. Je zult dus de stoute schoenen aan moeten trekken en méédelen dat mamma een dagje weggaat met Vriendin. Brood ligt in de kast, op tafel ligt een tientje voor als ze nog iets nodig hebben en mamma komt in de loop van de avond weer thuis. Als ze eigen vrienden hebben mag ik toch aannemen dat ze begrijpen en je gunnen dat jij die ook hebt en dat dat niets te maken heeft met de band die je met hen hebt.

Niet egoistisch

Alleen wat laat begonnen met zelf dingen doen zonder hun waarschijnlijk.
Ik ga al sinds de kinderen klein zijn met vriendinnen een avondje of een middagje weg ofzo. Als ze dan vroegen: waarom ga je weg? dan zei ik altijd: "Ik heb afgesproken met X" En dat snapten ze dan prima, zij spraken ook af met vriendinnetjes zonder dat mamma meeging.
Veel plezier

Charlie vo

Charlie vo

08-04-2010 om 12:43

Meten met dezelfde maten

Meten je kinderen wel met dezelfde maten?
Als ze de volgende keer gaan stappen, dan moet je maar eens jaloers uit de hoek komen.

Het heeft in ieder geval geholpen bij mijn zoon

Groetjes

Tirza G.

Tirza G.

08-04-2010 om 23:02

Precies

Voortaan gezellig met je kinderen meegaan. Tjongejonge, wat een lef. In de 20. Get a life. Ga op jezelf wonen.

Tirza

jippa

jippa

09-04-2010 om 23:05

Vind je het gek?

Beste Silke, vind je dat nou echt gek als je je kinderen eerst zelf zo opvoedt?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.