Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Tia

Tia

22-11-2010 om 09:19

Bevriend raken met vrienden van vrienden

Rare titel, alhoewel...
Wij zijn al jaaaren bevriend met een stel. Zij hebben geen kinderen, wat overigens helemaal geen problemen geeft. We gaan dagjes met ze weg met kinderen of spreken af voor een etentje zonder kinderen. Allemaal in goede harmonie.

Onze vrienden hebben ook hun vriendenkring, met kinderen van dezelfde leeftijd als onze kinderen. Wij zagen die natuurlijk bij verjaardagen wel maar daar bleef het bij. Inmiddels zitten onze kinderen op een sport waar we ook dus die vrienden van hen tegenkomen. Eigenlijk loopt dat al een paar jaar en zo hebben wij elkaar veel beter leren kennen. We zitten toch meerdere keren samen aan de koffie. Met de kinderen klikt dat ook erg goed en hebben al een paar keer over en weer gelogeerd. Nog steeds geen probleem.

Nu hebben zij een tijd geleden een huis hebben gekocht vlakbij ons en verhuizen binnenkort. De kinderen vinden dat natuurlijk helemaal geweldig, en wij vinden het vooral fijn voor hen dat ze een leuk huis met centrale ligging voor hun werk en zo hebben gevonden.

Maar eerlijk gezegd heb ik er wel een beetje moeite mee als dat contact straks nog intensiever wordt.
Alsof dat niet helemaal eerlijk is tegenover onze vrienden. Herkennen jullie dat? Of is dat heel gek dat ik daar over nadenk?
Kan ik dat bespreekbaar maken bij onze vrienden, of sla ik dan door?

Wat zijn jullie ideeën daarover, ik ben vast niet de eerste die zoiets meemaakt.

Tia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

22-11-2010 om 09:27

Mijn ouders

Hebben hetzelfde gehad, ik vind het helemaal niet gek hoor. Ze zijn nog steeds goede vrienden en als ze met de drie stellen bij elkaar zijn is het reuze gezellig, maar ook apart doen ze dingen met 2 stellen samen. En niemand voelt zich buitengesloten, met ene stel delen ze weer andere interesses, dan met ander stel. Net zoals bij jullie de kinderen een gezamelijke interesse is.
Ik zou het wel even ter sprake brengen, maar meer als een opmerking, niet een goedkeuring. Als het contact daardoor verwaterd waren het niet echt goede vrienden.

dc

dc

22-11-2010 om 22:27

Volwassen

Sorry hoor, maar als volwassene zou ik me daar echt niet meer druk over maken. Leuk juist als mijn vrienden bevriend raken met elkaar!

Maxime.M

Maxime.M

23-11-2010 om 23:38

Je hebt ze hoor

Je hebt ze hoor, die dat erg vinden. Als je dat ook maar enigszins bemerkt, dan zou ik het direct bespreekbaar maken. Persoonlijk vind ik dat dat moet kunnen, zeker gezien het feit dat jullie ze nu gewoon ook in jullie eigen omgeving tegenkomen en je andere vrienden ook nog gewoon ziet uiteraard.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-11-2010 om 00:40

Vroegere buurvrouw

Toen ik 23 jaar was had ik een buurvrouw/meisje waar ik het erg goed mee kon vinden. We aten wel eens bij elkaar, vierden Sinterklaas met mijn vrienden erbij. Zo leerde ze mijn vriendin kennen en dat klikte blijkbaar zo goed dat ze meer met mijn vriendin ging doen dan met mij en ik was mijn vriendin sindsdien eigenlijk ook kwijt. Dat deed wel zeer. Dat gevoel van zeer doen kwam doordat ik me buitengesloten en aan de kant gezet voelde. Het nam op zich geen dramatische vormen aan hoor, mijn gevoelens. Ik kon het ook wel relativeren en had zelf nog genoeg vrienden, dus eenzaam werd ik er niet door. Maar je verwacht zoiets niet. Ik heb later nog een keer contact gezocht met de vriendin (niet met het buurmeisje dus). Ik kreeg als reactie terug dat we inmiddels op een heel ander niveau verkeerden. Ik gezin, zij hoge opleiding en carrière. Ik was gelijk genezen. Waarschijnlijk was ik mijn vriendin ook zonder mijn buurmeisje wel ergens kwijt geraakt.
In jouw geval heb ik het gevoel dat je het met béiden leuk hebt en dat het niet in de verwachting ligt dat je je 'oude' vrienden gaat vervangen door de 'nieuwe'. Zolang dat zo is kan niemand zich gekwetst voelen lijkt mij. Ik zou me dus niet bezwaard voelen en gewoon eens met je vriendin bespreken dat het best apart is wat er gebeurt, maar dat dat geen verschil zal maken.

dc

dc

24-11-2010 om 07:41

Doos

"Ik kreeg als reactie terug dat we inmiddels op een heel ander niveau verkeerden. Ik gezin, zij hoge opleiding en carrière. "

wat een doos!

Tia

Tia

24-11-2010 om 10:36

Meer mijn eigen gevoel

Onze vrienden weten al dat wij elkaar vaak tegenkomen nu. Ik heb verder nog niets gemerkt van jaloezie of zo, maar het is meer mijn eigen angst. Wat als ik wel jaloezie zou opmerken? Ik denk wel dat ik het ga bespreken als we binnenkort eens samen zijn.

Gelukkig zijn het schoolvrienden van vroeger van hen, dus zij (dat derde stel zeg maar) hebben inderdaad een hele andere basis dan wij hebben met onze vrienden.

Stom he, dat ik daar zo over nadenk. Ik denk soms weleens dat dat komt omdat ik zelf wel jaloers zou zijn waarschijnlijk.... En daar baal ik van....
Stomme eigenschap !

Bedankt voor jullie reacties, en inderdaad, die vriendin is een doos. Die was je toch wel kwijt geraakt, maar wel lullig op deze manier.

Tia

Denise

Denise

24-11-2010 om 11:13

Vaak

Vaak is het zo, dat wanneer je dit uitspreekt je oude vrienden dat zeker wel zullen waarderen en zeggen dat het helemaal niets uitmaakt.
Zelf ben ik met 2 vriendinnen bevriend, we zijn dus met een drietal. Een tijdje geleden gingen zij met zijn tweeen een weekendje weg. Ik kwam daar achter omdat ze het mij vlak daarna vertelden, het stak wel een beetje, maar de ene vriendin, die was meegevraagd door de andere vroeg ook juist wat ik daar nou van vond, en of ze mij niet mee hadden moeten vragen. Nou...en eigenlijk door het feit dat ze er zo over aan het nadenken waren, dat was al voldoende en gaf mee een goed gevoel.
Ik moest beamen dat het een beetje vreemd voelde maar dat het wel moet kunnen. Ik ben ook wel eens met een van hun naar een pretpark geweest en toen hebben we de ander ook niet gevraagd. We doen dus wel vaker iets niet met zijn drieen, moet kunnen, en daar moet ook over gepraat kunnen worden.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-11-2010 om 01:14

Ja toch?!

dc

dc

25-11-2010 om 08:14

Kaaskopje

JA!

Ik vind het juist leuk om vrienden te hebben met verschillende interesses en bezigheden. Als we allemaal hetzelfde doen, worden de gesprekken zo saai

Tia

Tia

27-11-2010 om 10:41

Over gesproken

Hoi,

Bedankt voor jullie reakties !
Ik heb mijn vriendin even opgezocht en mijn gevoel uitgesproken. Ze stond er een beetje van te kijken dat ik er zo over dacht. Dat had ze nooit van mij verwacht, ze moest er ook een beetje om lachen dat ik ermee zat. Ze was oprecht verbaasd zeg maar.

Ze vindt het ook helemaal geen probleem en het is alleen maar gezellig dat iedereen zo leuk met elkaar omgaat.
Jullie kennen elkaar nu al zo lang, zei ze.

Ik ben blij dat ik het heb uitgesproken! In ieder geval zodat onze vrienden ook weten hoe ik erover denk.

Groetjes,
Tia

Bovendien

Siert het jou dat jij je hierover zorgen maakte, dat is vriendschap!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tia

Tia

28-11-2010 om 20:48

Re; vertigo

Ja, zo vatte zij het ook op. Wat mij een beetje beangstigde is waarom ik het zelf zo'n probleem vond. Als het uit jaloezie is, dan zou dat dus betekenen dat ik het zelf niet leuk vinden. En daar baal ik dan wel van, ik vind jaloezie een hele vervelende eigenschap.

Anyway, bedankt voor het compliment

Tia

Jaloezie

Ik was als tiener en jong Volwassene (wat een woord) nog wel eens jaloers op de meiden die bij elkaar in de buurt woonden, of veel belden terwijl ik geen beller ben, of afspraken bleken te hebben gemaakt enz enz. Dat is nu echt voorbij gelukkig, zonde vd energie. Maar ja, we zijn allemaal menselijk hè .. Dus niet gek dat je er iets bij voelt als je even buiten de boot zou vallen een x. Wat blijkbaar niet gebeurd is.. Mooi!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.