Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Balletmama76

Balletmama76

01-05-2010 om 17:20

Bezoek bij schoonmoeder

Even vooraf: Sinds het begin van onzere relatie ben ik altijd gewoon braaf mee gegaan, terwijl ik helemaal geen klik met haar heb en ben de hele tijd blijven "show-zitten", terwijl ik liever even tussenuit was gegaan om bijvoorbeeld met dochterlief boodschappen te gaan doen - dingen, die wij hier op het platteland niet hebben zeg maar.

Schoonmoeder woont dichtbij een grote winkelstraat in een grote stad en manlief wilde nooit, dat ik alleen ga, maar ook niet meegaan om me de stad te laten zien, hij is niet van het winkelen.

Nu gaan we over enkele dage weer naar schoonmoeder toe en ik heb man gezeggt, dat ik deze keer met dochterlief de stad inga om te winkelen of helemaal niet meega. Er is vooral een winkel waar ik dolgraag naartoe wil. Ik verwacht niet van hem om mee te gaan - hij kan gezellig bij zijn moeder blijven zitten en kletsen, maar op deze manier beleven dochter en ik ook nog iets leuks.

Dus iederen blij zullen jullie denken? Nee, man ziet het helemaal niet zitten, hij wil dat het zo loopt als anders ook, dat ik de hele tijd bij zijn moeder blijf zitten. Hij weet dat zij en ik niet echt veel met elkaar hebben, maar toch.

Dat zie ik echter helemaal niet meer zitten, ik heb het lang genoeg probeert om een band met haar op te bouwen, in ruim 8 jaar is dit niet gelukt, dus ik heb het nu opgegeven. Zij heeft mij nooit echt vergeven, dat ik haar geen echte kleinkind geboren heb.

Maar goed, ik snap dat manlief graag zijn moeder wil zien en dat ik uit beleefdheid ook effe erbij moet zitten, maar niet de hele tijd dus. Dus effe lekker met dochter winkelen en dan naar Starbucks oid en dan terug naar schoonmoeder. Zo'n 2-3 uur voor winkelen. Wij komen s'ochtens aan en vertrekken pas s'avonds weer, dus genoeg tijd om show te zitten lijkt mij.

Dus wat vinden jullie ervan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

01-05-2010 om 17:33

Goede oplossing toch

Hoi,

Nou dat is toch een goed compromis? Je bent een tijdje bij schoonmoeder en je kan ook nog wat leuks doen. Ik vind dat je man hier een beetje moeilijk in doet hoor, grote kans dat je schoonmoeder het helemaal niet erg vind, als ze even met zoon alleen kan zijn.

Maxime

of je gaat met dochterlief met de trein,lekker winkelen,en je spreekt met je man af dat jullie alledrie rond 13.00 uur bij zijn moeder zijn?

Balletmama76

Balletmama76

01-05-2010 om 19:25

Maxime

Je heb gelijk hoor, hij doet er ontzettend moelijk mee. Nu moet ik erbij zeggen, dat ik de laatste tijd sowieso al een heel stuk minder afhangelijk ben dan vroeger (logisch gezien het feit dat ik nu toch al een hele tijd in NL ben) en hier heeft hij moeite mee.

Zijn redenen was dan, dat ie het te gevaarlijk vindt, maar ik ben grote steden echt wel gewennt, ben vroeger in het na-oorlogse Zagreb met de tram dwars door de stad gereden (zo rond 1998), ging vroeger in D elke dag met de OV naar een grotere stad waar ik mijn opleiding maakte en daar dan ook weer met bus en tram, dus het is niet zo, dat ik me niet te redden weet in een grote stad.

Maar hij heeft ook heel graag de controle en houdt het roedel graag bij elkaar, dat pik ik echter tegenwordig niet meer zo goed, het is niet het voorbeeld dat ik dochter wil geven.

Tot nu toe heb ik het altijd koest gehouden, wilde met zijn moeder erbij niet in discussie gaan, maar deze keer heb ik dus van tevoren aangegeven, dat dochter en ik ook gaan winkelen en we alleen onder deze voorwaarde meekomen.

Hij zei inmiddels, dat hij ons bij het winkelstraatje afzet en dan doorrijdt naar zijn moeder, maar ook weer in zo'n schuldgevoel-ingevende toon *rolleyes*. Heb hem met een stralende glimlach gezeggt, dat ik het show-zitten bij zijn moeder veel beter aankan, als dochter en ik eerst lekker gaan shoppen en dan ook tenminste onderwerpen heb om over te praten...

mijk

mijk

02-05-2010 om 15:39

Hoe is zijn relatie met zijn moeder?

Ik weet dat mijn schoonmoeder het heerlijk vindt om haar zoon even voor zichzelf te hebben maar dan wil ze vaak ook allerlei heel pittige gesprekken voeren. Als manlief zelf niet zo lekker in zijn vel zit zou hij maar kunnen vragen of ik in de buurt blijf zodat het lekker bij koetjes en kalfjes blijft,

Hij zegt dat dan ook gewoon maar ja hij vind het geen
enkel punt als ik door de stad zwier

Mijk

dc

dc

03-05-2010 om 00:18

Gewoon doen

ik zou echt van mijn man geen toestemming vragen voor zoiets, maar gewoon gaan! pff

MariaV

MariaV

03-05-2010 om 09:29

Prachtige oplossing

Ik vind het persoonlijk een heel goede oplossing: even naar schoonmoeder, dan de stad in, na een paar uur terugkomen (desnoods met taart/bonbons/bloemen voor schoonmoeder en iets leuks voor je man) en dan is iedereen blij. Ik kan het heel goed vinden met mijn schoonouders, maar ik piep er ook regelmatig even tussenuit. Daar is niks vreemds aan.
Maria

Balletmama76

Balletmama76

04-05-2010 om 09:01

Mijk en dc

Zijn verhouding met zijn moeder is prima, dus dat is de punt niet. Zij zal waarschijnlijk zelfst blij zijn als ik effe weg ben...

En ik heb hem niet gevraagt of ik de stad in mag - ik heb het hem gezeggt, dat ik het ga doen. Alleen maar vond ik het slimmer om dat onder 4 ogen te doen dan met schoonmoeder erbij. Hem vragen - dat deed ik vroeger als verse import-bruid, nu doe ik gewoon, ik zeg hem wel wat ik ga doen. Vragen helpt niet, bij hem moet je echt vastberaden blijven en doorzetten, want hij hangt erg vast in zijn vaste patronen en houdt niet van veranderingen van zijn schema.

mijk

mijk

04-05-2010 om 10:08

Dan eg ik"

BHeerlijk de stad in. Dan is het toch een prachtoplossing.... Inderdaad meedelen.. je bent een grote meid

koentje

koentje

06-05-2010 om 17:35

Die man van jou

went er maar aan!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.