Relaties

Pennetje
02-05-2009 om 12:07
Buren eindelijk opgehoepeld!
Voor iedereen die in deze rubriek enorm met mij heeft meegeleefd tijdens het schrikbewind van mijn buren: ze zijn gisteren eindelijk vertrokken! Het is hier een slagveld van kapotte bierflesjes en peuken, er lag een frituurpan in mijn groene container en mijn zwarte container ligt ook vol troep, maar ze zijn weg! Toen de laatste toeterend en scheldend het straatje verliet, stroomden alle buren naar buiten om een gezellig kletsje te maken van opluchting. We hebben meteen plannen gemaakt voor een straatfeestje. Eén nadeel: in ons straatje woont ook een vrij jonge man, van wie de vriendin net is weggelopen en hij heeft nu banden aangeknoopt met één van mijn irritante buren. Dus die blijf ik zien, maar gelukkig niet horen. Vanmiddag krijg ik een nieuwe buurvrouw, een alleenstaande dame van middelbare leeftijd. Ik heb haar nog niet gezien, maar zij kan nooit zoveel lawaai maken als drie meiden en hun vrienden. De zomer kan beginnen!

Genista
02-05-2009 om 13:25
Slingers en ballonnen
Stoepkrijt, van harte, heel hartelijk harte gefeliciteerd met het vertrek van je buren! En dat je aan je nieuwe buuf een gewone, goeie buuf mag hebben!

purk
02-05-2009 om 14:20
Heerlijk
wat ontzettend fijn stoepkrijt! Geniet van de rust, de ononderbroken nachten en hopelijk een aangename nieuwe buurvrouw.
Ik gun het je van harte!
groetjes van Purk

Tirza G.
02-05-2009 om 16:12
Stoepkrijt
Vrouwen van middelbare leeftijd zijn enórm leuk. Gefeliciteerd meid, het is je gegund!
Tirza

jons
02-05-2009 om 16:22
Geweldig!
Ik kan me zo voorstellen dat jouw nieuwe buurvrouw zich nog nooit zooo welkom heeft gevoeld in een nieuwe buurt Wordt ze binnengehaald met taart?
Heerlijk, meid, ik wens je een rustige woonomgeving toe en volgens mij krijg jij thuis een heerlijke zomer!
Jons

amk
02-05-2009 om 17:28
1+1
want volgens mij gaat je dochter ook nog eens een geweldige nieuwe start op school maken.
Wat moet bij jullie de feeststemming er in zitten.
Geniet er van.
Angela

Pennetje
02-05-2009 om 22:40
Nieuwe buuf ontmoet
De nieuwe buuf is een heel leuk mens dat erg op rust is gesteld. Haar bejaarde ouders waren ook even mee om naar haar nieuwe huis te kijken en dat waren ook alleraardigste mensen. Dit gaat helemaal goed komen! Ik heb ons gezamenlijke stukje voor de voordeuren helemaal glas- en peukvrij gemaakt en haar van harte welkom geheten in ons rustige straatje. Ze begon meteen met vragen waar wij sliepen, zodat ze daarmee rekening kon houden met de indeling van haar kamers. Kijk, daar houden we van! Ik zie ons vredig naast elkaar leven met af en toe een gezellig borreltje.
Nu inderdaad dochter nog haar nieuwe start en dan zijn we weer helemaal gelukkig.

roefel
03-05-2009 om 08:55
Ik dacht net
Hoe staat het met die pokkemokkels uit Relatieproblemen en val midden in het goede nieuws, gefeliciteerd met het oprotten en met de nieuwe buur.

Pennetje
13-05-2009 om 22:33
Allebei uitstekend
Door het ophoepelen van de mokkels slapen we hier weer als roosjes en de nieuwe school van dochter is een schot in de roos. Ze zei vanmiddag dat ze nu pas snapte dat het in een klas ook heel gezellig kan zijn. Het arme kind heeft vanaf groep 3 in een klas vol pesters gezeten en heeft een totaal verwrongen wereldbeeld. De nieuwe klas is sociaal en dochter gaat iedere ochtend zingend naar school. Zélfs de jongens zijn aardig De juf is een kordate dame die uiterst rechtvaardig is en niet van flauwekul houdt. Dochter dweept nu al met haar. En deze juf blijft volgend jaar ook bij deze klas. Wat een verademing na meester sukkel en een klas vol etterige prinsjes en prinsesjes. We hebben al twee erg leuke meisjes te spelen gehad en nummer drie komt vrijdag. En meester sukkel en arrogante directeur van de oude school zich maar afvragen of slome, zielige dochter zich op een nieuwe school wel zou kunnen handhaven. Dat sneue kind maakt in sneltreinvaart erg leuke nieuwe vriendinnen. Juf heeft ook niet naar de roddelverhalen over mij geluisterd, want toen ik voorzichtig aanbood te helpen met de sportdag werd dat meteen spontaan geaccepteerd. Dus ik loop binnenkort in een tshirt van de nieuwe school op het veld kinderen aan te moedigen die tegen de oude school strijden. Grappig!

amk
13-05-2009 om 22:38
Heerlijk
dit vind ik nou een fijn bericht om mijn dagje oo mee af te sluiten.
En schreeuw ze op de sportdag. Neem een megafoon mee )

Pennetje
13-05-2009 om 22:45
Haha
Ik ben van mezelf al gezegend met een flink stemgeluid. Jaren achter de bar in een sportkantine gestaan tijdens mijn studietijd. TOSTI! BITTERBALLEN! De hele kantine viel stil als ik mijn scheur opentrok. Moet flink van pas komen nu. Ik zie mijn dochter zich al schamen

Manda Rijn
14-05-2009 om 09:30
Yesssssssssssssssssssssssss
oh super !!!! Ben heel blij voor je.
Hier hebben de aso buren de schutting op de erfgrens gezet en wij hebben de poortdeuren aangepast, volgende week wordt de laatste 9 meter schutting door ons doorgetrokken en hebben we hopelijk nooit meer gezever op onze grond.
Het heeft een jaar geduurd, geld gekost en ergernissen opgeleverd maar ook hier komt het gelukkig goed.
Verder hoop ik dat de buren aan hun andere kant (ouder echtpaar waar ze ook over hun grond hebben gebouwd) ook succes behalen, want daar loopt al 4 jaar een vergelijkbare kwestie.
Fijn stoepkrijt, ja laar die zomer lekker komen !!

Pennetje
14-05-2009 om 16:28
Jaaaaa
Heerlijk, ik kan weer gewoon in mijn tuintje zitten zonder dat ik me hoef te ergeren aan de luide gesprekken van de mokkels, die altijd over seks gingen en zeker niet geschikt waren voor de oortjes van mijn prepuberella.
Manda, fijn dat je ook weer rust hebt. Dat feestje doen we nog wel een keer.

vlaamse gaai
14-05-2009 om 19:54
Stoepkrijt en manda
Allebei gefeliciteerd. Ongelofelijk trouwens Manda, dat die mensen bij twee buren gewoon grond inpikken. Hoe durf je, denk ik dan.

Manda Rijn
14-05-2009 om 22:06
Ze zijn vreselijk
en het voelt zo oneerlijk dat we zoveel geld en tijd zijn kwijt geweest om iets wat van ons was terug te krijgen. Maar goed, het was blijkbaar nodig.
Deze mensen leren er niets van, er lopen diverse zaken bij onze advocaat (en dat is dus maar 1 kantoor) tegen deze 'aannemer/pandjes melker'. Het is gewoon het type die echt schijt heeft aan iedereen, zo werd het ook door hem gezegd "nou en, dat dat jouw grond is daar heb ik lak aan".

Pennetje
15-05-2009 om 19:22
Even een vreugdetraantje wegpinken
Terwijl ik dit schrijf, is dochter boven aan het spelen met een nieuw vriendinnetje. Het meisje kwam mee uit school, heeft later naar huis opgebeld of ze mocht blijven eten en nu net of ze nóg een uurtje mocht blijven want het is zoooo gezellig. De dames hebben dikke pret, terwijl ze elkaar pas een week kennen. Het is net zo'n meiske als mijn dochter: een beetje verlegen, maar met een leuk gevoel voor humor. Ook nog eens leuk opgevoed: wel beleefd (in de zin van normaal antwoord geven en normaal reageren als haar iets wordt gevraagd), maar ook (ondanks de verlegenheid) open en gezellig, ze durft wel van alles te vragen en te vertellen. Nu ik zonder meiden in mijn werkkamer zit, moet ik toch even een blij traantje wegvegen. Dat het zo gemakkelijk gaat met nieuwe vriendinnetjes maken had ik niet durven hopen.

purk
16-05-2009 om 13:01
Stoepkrijt
ik lees je berichtje en raak er zelf ontroerd van. Heerlijk, ik gun het je dochter zo en jou ook! Geniet ervan. Die andere school was gewoon stomme domme pech! Zo als je het nu beschrijft dat is toch heerlijk en komt in mijn ogen toch gelukkig vaker voor dan hoe de situatie voorheen was.
Knuffel voor jullie beiden!
liefs van Purk

Manda Rijn
17-05-2009 om 15:46
Nou
dat is toch geweldig, wat fijn dat ze zo d'r plekje gevonden heeft, leuk een vriendin !

Pennetje
17-05-2009 om 18:24
Ja, lekker hoor
Nu moet ik nog even mijn wrok tegen oude school laten varen. Maar over een paar weken is het vast wel weg. Aan die etterige buren denk ik ook nauwelijks meer, nu het hier weer rustig is. Lossssssss.

Molly W
18-05-2009 om 17:55
Oh wat fijn
voor haar en voor jou. Wat een verschil is het toch, als je kind blij naar school gaat en vrolijk weer naar huis komt. En dan ook nog naar een huis waar het weer fijn wonen is.
Groet, Molly

Pennetje
18-05-2009 om 21:06
Ja!
Wij zijn gelukkige mensen op dit moment. Nu het zonnetje nog (en zo blijft er altijd iets te klagen).